וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבר ש"גמר" דרך פי הטבעת במשך שנתיים לפני שפנה לקבלת עזרה

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 23:45

לאחר שבמשך שנתיים הוא הוציא גזים דרך השתן, השתין חלקיקי צואה ופלט זרע דרך הרקטום - רק כאבים באשכים שנמשכו חמישה ימים גרמו לגבר לפנות לטיפול רפואי שהציל אותו

צוות רופאים תיעד את מה שהם כינו "מקרה מוזר של שפיכה רקטלית" - גבר בן 33 מטקסס פנה לקבלת טיפול רפואי לאחר חמישה ימים של כאבים באשכיו, והתברר שזה היה הקש האחרון בשורה ארוכה של בעיות שהוא סבל מהן. בשנתיים האחרונות הוא הוציא גזים ונפח דרך השתן (תופעת רפואית הנקראת פנאומטיוריה), השתין חלקיקי צואה (נקרא פקלוריה) ופלט "כמות ניכרת" של שתן וזרע דרך הרקטום שלו (תופעה כה נדירה עד שאין לה אפילו מונח רפואי מפואר).

בסך הכל, נוזלים, מוצקים וגזים לא יצאו מהחורים מהם הם יוצאים באופן מסורתי, הרבה לפני שהכאבים באשכים שלו גרמו לו לפנות לבסוף לטיפול. הצוות, שפרסם את המקרה בכתב העת Cureus, מצא כי לחולה יש אשך נפוח ובדיקות מעבדה הראו סימנים של דלקת בדרכי השתן, בעוד שבדיקה רקטלית דיגיטלית הראתה סימנים לבעיה בדופן פי הטבעת שלו.

בדיקת CT סיפקה מבט טוב יותר על הבעיה ומצאה "מבנה מלא גז". בדיקות נוספות אישרו את קיומה של פיסטולה (חיבור או מעבר לא רגיל בין שני איברים המכוסים בשכבת תאי אפיתל, שבדרך כלל אין ביניהם קשר) בין צינור השופכה לפי הטבעת, דרכה עברו הנוזלים והמוצקים השונים. בנוסף לתיקון הפיסטולה באמצעות ניתוח, הצוות חיפש סיבות אפשריות נוספות לבעיה אך שלל דברים כגון שחפת, מחלות מעי דלקתיות, טראומה רקטלית או חדירה.

ה-CT של הגבר שפלט זרע דרך פי הטבעת. cureus, צילום מסך
צילום ה-CT חשף את הבעיה/צילום מסך, cureus

לאחר חקירה נוספת, הם גילו כי שנתיים קודם לכן - בערך כאשר החלו להופיע התסמינים - הוא היה בתרדמת של שלושה שבועות בעקבות צריכת יתר של קוקאין וסם ההזיות פנציקלידין (PCP) ובמהלך שהותו בבית החולים הותקן בו קטטר פולי לניקוז שתן, שבמהלכו ככל הנראה הפציעה נגרמה.

לסיפור, תשמחו לשמוע, היה סוף טוב. "בדיקת ציסטוגרם (VCUG) חוזרת חשפה הקטנה של הפיסטולה והחולה התאושש, עם רק עם נפח שפיכה אחורי מופחת במשך מספר חודשים", כתב הצוות (טוב, אמרנו סוף טוב, לא מושלם).

הצוות שפרסם את המאמר כתב שבעוד שלקטטר פולי יש חשיבות בטיפול בחולים, הרופאים צריכים להיות מודעים לסיבוכים הפוטנציאליים (והנדירים) שיכולים לנבוע משימוש בו. "הרופאים צריכים לשים לב לסיכונים פוטנציאליים אחרים כגון פציעות בשופכה", כתבו חברי הצוות, "מקרה זה לא רק מציג סיבוך נדיר של שימוש בקטטר, אלא גם מדגיש את החשיבות של תשומת לב מספקת כאשר משתמשים בטיפולים נורמטיביים לכאורה כגון קטטר פולי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully