וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים להפליץ ומתאפקים? מסתבר שזה ממש לא בריא לגוף שלכם

17.9.2018 / 10:11

כולנו, בין אם נודה בזה ובין אם לא, צריכים לשחרר גזים בממוצע כ-15 פעמים ביום. אלו בינינו שמתאפקים ושומרים את זה בגוף עלולים לסבול מהשלכות קשות, ובסוף עלולים להוציא את הלחץ - דרך הפה

ShutterStock

למי מאיתנו לא יצא להפליץ מדי פעם ליד אנשים אחרים? פעולת הנפיחה היא תופעה טבעית לחלוטין של הגוף, אבל חלקנו לא אוהבים להודות שהם אי פעם עשו אותה. בין אם אתם חלק מאותם אנשים, ובין אם לא, אתם תייצרו בממוצע חצי ליטר של "גז טבעי" בכל יום.

אם אתם נגעלים מהרעיון הזה ומשתדלים ככל שביכולתכם להחזיק את הגז ולא להפליץ ליד אנשים אחרים, אתם לא לבד, אבל חשוב שתדעו שאתם יכולים גם לסבול מהשלכות חמורות שנובעות מההתאפקות הזו שלכם. על פי המומחים, שמירה בבטן של גז שצריך להשתחרר, עלולה לגרום לסירקולציה בגוף והגז העצור עלול להשתחרר ממקומות לא צפויים ולא רצויים.

קלייר קולינס, פרופסורית לתורת התזונה באוניברסיטה באוסטרליה, כתבה מאמר שבו היא הסבירה מה קורה אם שומרים את הגזים אותן בבטן ולא משחררים אותם מהגוף.

עוד בנושא
הנה הסיבה שהגזים שלכם מסריחים; אבל יש מה לעשות עם זה
לא רק גזים: כל הבעיות המביכות ביותר

אילוסטרציה. ShutterStock
צריכים לשחרר? תעשו את זה/ShutterStock

"בפעם הבאה שאתה מרגיש תנועה של המעיים וגז שרוצה לצאת החוצה, תנסה ללכת למקום נוח יותר. הדבר הכי טוב למערכת העיכול שלך הוא לשחרר את זה", כתבה קולינס, "הצטברות של גזים במעיים עלולה לגרום להתנפחות של הבטן, כאשר הגז נקלט מחדש בסירקולציה בגוף ומשתחרר דרך הנשימה שלך. להחזיק את זה יותר מדי בבטן, רק יגרום לכך שהגז בסופו של דבר יברח בצורה הרבה פחות נעימה". כן. מה שאתם שומעים - ייתכן שיווצר מצב בו הגזים ייספגו מחדש במעי, יחזרו למחזור מערכת העיכול - וייצאו מהריאות שלכם דרך הנשימה - כלומר דרך הפה.

גיף המסכה - גיהוק. Giphy
איכססס!/Giphy

אגב, אם הכל מתקתק בדרך נעימה וטבעית, בנאדם ממוצע מפליץ בסביבות 15 פעמים ביום. מדובר בצורך פיזיולוגי כאשר אנחנו צריכים לשחרר את הגז שהצטבר כתוצאה מאוכל שהתעכל. שמירה של גז יכולה גם לגרום לבקטריות במעיים, והשלכות נוספות לא נעימות. אז להבא כשאתם מרגישים שאתם צריכים לשחרר ויש לידכם אנשים פשוט תזוזו הצידה ותרגישו בנוח, כי זה ממש לא בריא לשמור את זה בגוף שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully