וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה הסיבה שהגזים שלכם מסריחים – אבל יש מה לעשות עם זה

1.1.2017 / 15:30

למרות שרובנו חושבים שאנשים שאוכלים מזונות עתירי סיבים כמו קטניות וירקות סובלים לא רק מכמות נכבדת יותר של גזים, אלא גם מריח רע, זה לא בהכרח נכון. חוקרים מאוסטרליה בדקו איזה מזונות יעזרו לכם להפחית את הריח הרע

ShutterStock

בווידיאו: צעירה נכוותה במהלך ניתוח בעקבות גזים שהשתחררו מגופה

הנה עניין שאנשים מעדיפים שלא לדבר עליו אבל הוא חלק מהחיים של כולם (טוב, חוץ משלכם). מדענים החליטו לבדוק מה גורם לגזים של חלק מהאנשים להסריח, ולשם כך הם ערכו ניסוי שבמהלכו ערבבו דגימות צואה עם רכיבים שונים שקיימים במזונות שונים. הם גילו שהמקור לניחוח נעוץ בחומצת אמינו שקרויה ציסטאין ומצויה בבשר, חלב וסוגים שונים של חלבונים. ציסטאין, למקרה ששאלתם את עצמכם היא אחת משתי חומצות האמינו היחידות שבשייריהן מצוי אטום גופרית. והנה, אנחנו כבר מתקרבים להבנת המחקר הזה.

החוקרים, מאוניברסיטת מונש באוסטרליה, גילו ומצאו כי חומצת האמינו מגבירה את כמות גז המימן הגופריתי בבטן פי שבעה, וזה מה שגורם לריח המסריח. אבל, רגע לפני שאתם מרימים ידיים, מסתבר שיש כמה מזונות שניתן לאכול על מנת ולהוריד את רמות הסירחון. החוקרים מצאו כי מזונות עמילניים מפחיתים בכ-75 אחוזים את היווצרות גז המימן הגופריתי בבטן.

עוד בנושא:
לא רק גזים: כל הבעיות המביכות ביותר
למה מתנפחת לנו הבטן?
אני רק שאלה: למה קטניות עושות בלאגן בבטן?

מתכוני אספרגוס בבויה. אפיק גבאי
עוזר נגד הריח/אפיק גבאי

הממצאים שפורסמו בכנס של אגודה האוסטרלית לגסטרולוגיה באדלייד, הראו כי ניתן לשפר את ריח הגזים על ידי אכילה של תפוחי אדמה, בננות, ארטישוק, אספרגוס ומזונות המכילים פרוקטן - פולימר של סוכר פירות (פרוקטוז) המצוי למשל במוצרי חיטה וקטניות. ואם אתם מתפלאים על הרשימה, לחוקרים יש הסבר.

לטענתם, כאשר הם ערבבו את דגימות הצואה עם ארבע סוגי פחמימות שמתעכלות לאט, עוברות דרך המעי הדק ולא מתעכלות לחלוטין, ובמקום זאת עוברות תהליך של התססה במעי הגס, פחת הריח הרע. שתיים מהפחמימות האלה – עמילן עמיד ופרוקטן הפחיתו את גז המימן הגופריתי בכ-75 אחוזים. מאכלים אלה נוטים לתסיסה, מה שאומר שבתהליך הפירוק והעיכול הם מקבלים עדיפות על החלבון והפוקוס מוסת ממנו, ולכן גז המימן הגופריתי אינו מיוצר.

עוד באותו נושא

מתווה הגז: 7 דרכים להקל על גזים

לכתבה המלאה
סירות תפוחי אדמה של מסעדת סנדר. דרור עינב
גם תפוחי אדמה יעשו את העבודה/דרור עינב
ארטישוק. ShutterStock
נכנס לרשימה. ארטישוק/ShutterStock
בננות. ShutterStock
הסוד הוא בתהליך הפירוק. בננות/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully