וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאת בוטנים לנדודי שינה ומגבוני אלכוהול לבחילות: רופא ממליץ על "טריקים בריאותיים שבאמת עובדים"

8.9.2021 / 23:46

ד"ר אנתוני יון שיתף טריקים בריאותיים שלדבריו "באמת עובדים", ביניהם כפית של חמאת בוטנים להירדמות מהירה ומגבוני אלכוהול נגד בחילות

שיטות להיפטר מבחילות ונדודי שינה/tiktok.com/@tonyyounmd

סובלים מבחילות, לחץ או חוסר שינה בתדירות גבוהה? לד"ר אנתוני יון בן ה-48 מדטרויט יש כמה תרופות סבתא שלדבריו "באמת עובדות". בסרטון טיקטוק הוא נגע בכל אחד מהנושאים הללו והציע דרכים להתמודד איתם. חלק מהשיטות שלו חטפו ביקורת ברשת מאנשים שפקפקו בהצלחתם, בעוד אחרים ניסו והודו שזה עובד.

ד"ר יון שיתף את הטיפים בסרטון הנקרא "טריקים גופניים שבאמת עובדים" והפך לוויראלי עם 3.3 מיליון צפיות בטיקטוק. הוא שיתף את הסרטון גם עם 795 אלף העוקבים שלו באינסטגרם. המנתח הפלסטי המוסמך - המכונה "המנתח הפלסטי ההוליסטי של אמריקה" - הציב בראש רשימת הטריקים שלו שיטה להיפטר מבחילות. בסרטון הוא אמר: "הסניפו מגבון אלכוהולי. רופאים ואחיות משתמשים בזה כל הזמן כדי לסייע נגד בחילות". הוא צודק: מחקר משנת 2015 שפורסם בכתב העת Annals of Emergency Medicine מצא כי שאיפת אדי אלכוהול איזופרופיל הפחיתה בחילות ביותר מ-50 אחוזים בהשוואה לתרופות אחרות, כולל תרופות נגד בחילות הניתנות לחולי כימותרפיה. החוקרים לא מצאו הסבר ברור לכך, אך אמרו כי ייתכן שמדובר ב"הפרעה של חוש הריח", או בהסחת דעת מתחושת הבחילה. כלומר,ייתכן שניתן להשיג את אותה השפעה עם ריחות חזקים אחרים.

שיטות להיפטר מבחילות ומנדודי שינה. tiktok.com/@tonyyounmd, צילום מסך
ד"ר אנתוני יון מדגים/צילום מסך, tiktok.com/@tonyyounmd

הטיפ הבא שלו, שעשוי להיות שימושי לסובלים מנדודי שינה, הוא לנסות כפית של חמאת בוטנים לפני השינה. ד"ר יון אמר: "חמאת בוטנים מכילה טריפטופן שיסייע לכם להירדם". ואכן - מחקרים מצאו שחומצת האמינו טריפטופן היא אחד החומרים שמעורבים בייצור סרוטונין במוח המקל על ההירדמות.

הוא גם שיתף פתרון מהיר להיפטר מחוסר התחושה ביד כשהיא נרדמת. לדברי ד"ר יון, עליכם פשוט "לנדנד את הראש מצד לצד כמה פעמים". הוא אמר: "זה ירגיע את הצוואר שלכם ויגרום לזרוע שלכם לחזור לחיים".

הדוקטור סיים את העצות בטיפ מהיר להתמודדות עם לחץ: "נסו לעצום את העיניים, לשאוף פנימה לספירה של ארבע ואז לנשוף החוצה לספירה של שמונה. עשו זאת כמה פעמים ותרגישו הרבה יותר טוב", הוא אמר.

צפו בכל הטיפים שלו:

בסוף הסרטון, הדוקטור ביקש מעוקביו לשמוע את דעתם ולהם היה הרבה מה לומר. על טריק האלכוהול כתב אחד: "זה עוזר, ניסיתי בעצמי. גם גיליתי שתה קמומיל עוזר מאוד להירגע לפני השינה ומסייע לי להירדם מהר יותר". אחר היה סקפטי: "מגבון אלכוהולי יזכיר לי את כל הפעמים שהקאתי בחיי מוודקה. אולי במקרה שלי זה פחות יעזור". רבים הודו שהם הולכים לנסות את טריק חמאת הבוטנים בפעם הבאה שיתקשו להירדם, אולם אחרים ציינו שהם אלרגיים וישמחו מקבל מהרופא תחליפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully