לא מצליחים להירדם? נסו את שיטת ה-10-3-2-1 לשינה מושלמת

    כוכב הטיקטוק, דוקטור ראג' חושף את שיטת ה-10-3-2-1 שלו להירדמות מהירה ושינה טובה יותר - עם אחוזי הצלחה גבוהים. עם זאת, לחלקכם זה לא יהיה פשוט כלל לנסות אותה בעצמכם

    אסור לפספס
    שיטה להתמודדות עם נדודי שינה (tiktok@dr.karanr)

    ברשת תמצאו אינספור טיפים לשינה טובה יותר, אך זו של כוכב הטיקטוק ד"ר ראג' היא מהטובות ששמענו והיינו חייבים לשתף. בסרטון שצבר יותר מ-640 אלף צפיות, חשף הדוקטור את שיטת ה-10-3-2-1 שלו לשינה רצופה וטובה ועל אף שזה נשמע כמו שורה מהשיר "טרילילי טרללה", יש מאחוריה הרבה היגיון.

    שיטת 10-3-2-1 תכין את הגוף שלכם לשינה, אך תדרוש מכם לשים לב לזמנים ולקצץ במאכלים ופעילויות שהייתם רגילים לעשות עד היום בשעות הערב המאוחרות.

    קיץ 10 של וואלה!שופס ו-וואלה! חוזר עם שוברים ואטרקציות במחיר מדהים

    עוד בוואלה!

    מומחי שינה ממליצים: "לא נרדמים בגלל החום? תעשו סקס"

    לכתבה המלאה

    כך עובדת השיטה:

    אז מהי שיטת 10-3-2-1? נעבור להסברים:

    10: עשר שעות לפני השינה אסור לכם יותר לצרוך קפאין. "זה הזמן שלוקח לגוף שלכם לנקות את הקפאין מזרם הדם ולהיפטר מהשפעותיו", מסביר ד"ר ראג'. אנחנו לא באמת צריכים לספר לכם על השפעתו המעוררת של הקפאין, כי כולכם ודאי נזקקים לו בבוקר כדי להניע. משקאות המכילים כמויות גבוהות של קפאין כוללים קפה, תה, משקאות אנרגיה ומשקאות קלים אחרים כגון קולה. אם שעת השינה הקבועה שלכם היא 22:00, שיטתו של ד"ר ראג' אומרת שלא תוכלו לשתות יותר קפאין אחרי השעה 12:00 בצהריים, שזה די מטורף עבור חובבי הקפה - אך לגמרי שווה את שעות השינה שתרוויחו בלילה.

    3: הטיפ הבא של ד"ר ראג' הוא להימנע מארוחות גדולות 3 שעות לפני השינה. הוא הסביר: "זה עוזר למנוע צרבת והפרעות בשינה. הימנעו גם מאלכוהול מכיוון שזה פוגע בשנת ה-REM שלכם". בשינה אנו עוברים בין שלבים שונים. שנת ה-REM (תנועת עיניים מהירה) מתחילה כ-90 דקות לאחר ההרדמות והיא נחשבת לזו שמספקת לגוף מנוחה שלמה ויסודית. זה גם החלק בשינה שלנו שמלווה בחלומות. שנת חלום מועילה מאוד למוח בתהליך ביסוס ואחסון זיכרונות.

    2: שעתיים לפני השינה מומלץ להפסיק לעבוד. ד"ר ראג' אומר שזה יסייע לנו להיכנס למצב רוח רגוע ושליו - כשאין סיכוי שנצליח להירדם אם נמשיך לחשוב על עשרות ההודעות שלא נקראו אצלנו במייל.

    1: שעה לפני השינה ד"ר ראג' ממליץ לסגור מסכים. הוא מבהיר: "זה אומר גם נטפליקס!". אור כחול מעכב את ייצור המלטונין מה שמוביל לעיכוב השינה שלכם. מה גם שההתמכרות למסך גורמת לנו ללכת לישון מאוחר יותר, שזה דבר לא בריא בפני עצמו. בנוסף לכך, יותר מדי זמן מסך יכול לפגוע בעיניים שלנו. מומחית העור ד"ר ג'ואנה וורד הסבירה: "אור כחול בעל אנרגיה גבוהה יכול לגרום לנזק משמעותי לעיניים ולעור ולגרום להאצה של תהליך ההזדקנות. אור HEV נפלט ע"י השמש ולכן זו לא חשיפה חדשה עבורנו, אך כיום כולנו מקבלים מינונים נוספים של HEV באמצעות הטכנולוגיה המודרנית - היא נפלטת מהטלוויזיות הגדולות שלנו, נורות ה- LED שלנו, מסכי המחשב שלנו והסמארטפונים".

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully