מומחי שינה ממליצים: "לא נרדמים בגלל החום? תעשו סקס"

    מומחי שינה טוענים כי על אף שסקס רק מלהיט את הגוף שלנו - מומלץ לעשות אותו כשאנחנו מתקשים להירדם. יש להם עוד כמה טיפים שיסייעו לכם להיפטר מנדודי השינה ולזכות בשנת לילה עמוקה

    • שינה
    • סקס
    אסור לפספס
    מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר (מערכת וואלה! News)

    "לא מצליחים להירדם? תעשו סקס", כך ממליצים מומחי שינה מבריטניה. על אף שזה לא נראה הגיוני שסקס - המעלה בדרך כלל את קצב הלב ומשחרר אדרנלין - יסייע לנו דווקא להתקרר, להירגע ולהירדם בקלות, אבל המומחים טוענים שיש קשר ישיר וחיובי בין איכות השינה שלנו לסקס.

    ג'יימס ווילסון מ"The Sleep Geek" אמר ל"The Mirror" שכימיקלים המשתחררים בסקס למעשה מסייעים להורדת לחץ ומרגיעים אותנו לקראת שינה. הוא מסביר: "אורגזמה מביאה לשחרור הורמונים כמו פרולקטין ואוקסיטוצין - הורמון האהבה. אלה גורמים לנו להרגיש נינוחים ורגועים, המצב המושלם להיות בו לקראת שינה".

    עוד בוואלה!

    זו הסיבה הרפואית שבגללה אתם חייבים לעשות יותר סקס

    לכתבה המלאה
    גם אם חם ודביק - תעשו סקס (צילום: ShutterStock)

    ג'יימס מוסיף כי לאחר הסקס מומלץ לישון תחת שמיכות נפרדות כדי למנוע מחום גופו של הפרטנר לחמם את האזור שלכם במיטה. הוא ממליץ גם על מקלחת נעימה לפני: "אם אתם לא מצליחים להירדם כי חם לכם, כדי להוריד את טמפרטורת הליבה שלנו ולסייע לתהליך בשינה, יש להתקלח במים פושרים. לא קרים, כפי שמקובל לחשוב, כי הקור דווקא יעיר אתכם ויגרום לגוף שלכם להעלות טמפרטורה כדי להתחמם".

    נשים ישנות עמוק יותר בזכות בוסט של אסטרוגן

    בעיקר עבור המין הנשי, סקס יכול לסלול דרך לשינה עמוקה יותר. על פי מחקר שפורסם בכתב העת לבריאות האישה, רמות האסטרוגן עולות לאחר מפגש סוער בין הסדינים. מומחה השינה מייקל ג'יי ברוס הסביר: "אסטרוגן מעודד את הגוף להשתמש בסרוטונין ובכימיקלים נוירו-כימיים אחרים המסייעים לשינה. אסטרוגן תורם לשינה איכותית יותר, עם פחות התעוררות במהלך הלילה ופחות זמן הדרוש להירדמות. כשאני מדבר עם המטופלות שלי על אסטרוגן, אני מתאר אותו ככדור שינה נהדר לנשים".

    דרך להוריד לחץ

    בזמן קיון יחסי מין רמות הלחץ צונחות גם הן, מה שיסייע לכם לשים את הראש על הכר מבלי כל אותן מחשבות טורדניות. "סקס מפחית גם את רמות הקורטיזול, הורמון ההשכמה שמגביר את רמות הלחץ שלנו", אומר וילסון. רמות גבוהות יותר של קורטיזול "מפריעות למחזורים יומיומיים של הורמונים אחרים, משבשות דפוסי שינה וגורמות לעייפות", על פי Healthline. ככל שאתם "זוכים" לשינה גרועה יותר, כך רמות הקורטיזול שלכם עולות - מה שמוביל למעין מעגל קסמים כזה של חוסר שקט.

    בעיות היומיום מטרידות אתכם? סקס יעזור לכם לשכוח מהכל (צילום: ShutterStock)

    סגרו מסכים

    אחת הבעיות הגדולות בעידן המודרני היא המסכים שמלווים אותנו עד השינה. יש לנו סמארטפונים עם אור כחול המסיח את הדעת ומגביר את הערנות שלנו, וגם שורה אינסופית של הסחות דעת טלוויזיוניות. "החדשות מדאיגות אותנו, סדרות פשע מלחיצות אותנו וצפייה בספורט מעלה אצלנו את הדופק", אומר וילסון, "אם כבר טלוויזיה אז לכו על משהו מצחיק, משהו שחוזר על עצמו או משהו טראשי. זה ירגיע אתכם ויסייע לכם להגיע למצב הנכון לשינה. לחלופין, סקס היא דרך נהדרת להתנתק מהעולם האלקטרוני". ד"ר לאורה דייטש, סקסולוגית ויועצת מקצועית קלינית מורשית, חיזקה את הדברים: "אתם מנצלים את הזמן לעשות משהו בריא ומהנה עם הגוף שלכם לפני שאתם נרדמים, במקום לקרוא את כותרות החדשות המלחיצות של היום".

    סקס טוב לשינה - אך גם ההפך

    כפי שסקס יעיל למטרת שינה עמוקה, שינה עמוקה יעילה לסקס - או ליתר דיוק, שינה לקויה עשויה לפגוע ביצר המיני שלכם. מחקר שנערך לאחרונה בקרב 4,000 גברים ונשים מצא כי בעיות שינה הובילו לבעיות זיקפה אצל גברים, כמו גם לבעיות בעוררות המינית וביכולת להגיע לאורגזמה. שנת REM - או שינה עמוקה הקשורה לחלימה - היא קריטית לחידוש הורמוני המין כמו אסטרוגן וטסטוסטרון. שנת REM היא השלב האחרון של מנוחת לילה ולגוף נדרש כ-90 דקות כדי להגיע אליו, כלומר הפרעות מתמידות בלילה או שינה של שעתיים לא יטעינו את הדחף המיני באופן מלא.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully