וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום תרופות? מסתבר שסקס יכול להוריד את לחץ הדם

חוקרים מצאו סיבה נוספת להיכנס בין הסדינים: סקס עשוי להוריד לחץ דם גבוה לפחות כמו תרופות ייעודיות לכך. ככל שהאורגזמה טובה יותר, כך ההשפעה החיובית גדלה

אישה וגבר במיטה לפני סקס. ShutterStock
כל כך יותר טוב מתרופות. זוג במיטה/ShutterStock

הוא עשוי לחזק את המערכת החיסונית, משרה רוגע ואפילו מפחית בקרב גברים את הסיכון לשבץ ולמחלת לב כלילית, וכעת מתפרסמת הוכחה נוספת לכך שכדאי לעשות יותר סקס. מחקר חדש ומשמח מגלה שקיום יחסי מין באופן קבוע עשוי להוריד את לחץ הדם בצורה יעילה בדיוק כמו תרופות שמיועדות לכך.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה ופורסם בכתב העת Sexual Medicine, עקב אחרי מתנדבים שקיימו יחסי מין וענדו צג שהציג את פעילות לבם, לחץ הדם והקלוריות ששרפו בזמן הפעילות. הם התבקשו גם לדרג את עוצמת האורגזמה במדדים שבין 66 ועד 106.

עוד בנושא:
7 דברים מדהימים שסקס עושה לגוף שלכם
עייפים מדי בשביל סקס? הכירו את התנוחה המושלמת להורים
השיננית תמיד צדקה: צחצוח שיניים פעמיים ביום מונע אימפוטנציה

אילוסטרציה. ShutterStock
השפעת יחסי המין הייתה דומה לזו של כדורים להורדת לחץ דם גבוה. בדיקת לחץ דם/ShutterStock

בתחילת הבדיקות, מדדי לחץ הדם הקבוצתיים עמדו בממוצע על 115. לאחר שהמשתתפים חוו 13 דקות של סקס ושרפו 190 קלוריות, המדדים שלהם ירדו ביום המחרת בשיעור של עד 13 אחוזים - השפעה דומה לזו שמתקבלת בעקבות נטילת גלולות להורדת לחץ דם גבוה. עוצמת האורגזמה שלהם דורגה בממוצע של 87.

"ככל שהאורגזמה מענגת יותר, כך היו המדדים נמוכים יותר ביום שלאחר יחסי המין", טענו החוקרים. הם מאמינים שההשפעה החיובית של סקס נובעת בשל הפרשת ההורמון אוקסיטוצין, הורמון המכונה "הורמון האהבה".

עוד באותו נושא

הורמון האהבה: למה כדאי לכם לעודד הפרשת אוקסיטוצין ואיך תעשו זאת

לכתבה המלאה
כפות רגליים של גבר ואישה. ShutterStock
"הורמון האהבה" שמופרש בעת יחסי מין משפיע לחיוב על בריאותכם. זוג מכורבל במיטה/ShutterStock

אוקסיטוצין מופרש אצל נשים וגברים בזמן אורגזמה, מופיע בעת התאהבות, ויש לו תפקיד חשוב גם בהיווצרות הקשר בין התינוק להוריו. כמו כן, הוא מרגיע ומשפר את מצב הרוח, מוריד לחץ דם, חוסם הורמוני סטרס, משמש כמוליך עצבי, ממלא תפקיד ביצירת קשרים חברתיים ואף משפיע על יצירת אמון בין אנשים.

החדשות הרעות היחידות שקשורות למחקר נעוצות בעובדה שהחוקרים הדגישו שלאוננות לא הייתה השפעה דומה, כך שתצטרכו למצוא פרטנר כדי להשיג את האפקט החיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully