וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כמות הזמן הפנוי שאתם צריכים ביום כדי להיות מאושרים

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 9:28

רובנו מאמינים שאם יהיה לנו מלא זמן פנוי במהלך היום לעשות מה שאנחנו רוצים בהכרח נהיה מאושרים יותר. המחקר הזה טוען אחרת, ומכמת את הזמן הפנוי שאתם צריכים כדי להיות יותר מאושרים

מגיע רגע ביום שאם אתה חושב על המשימות שעומדות מולך, בבית או בעבודה, מול הזמן הפנוי שנותר לך. ברגע הזה אתה יכול להלחץ או לתת לתחושת ייאוש להשתלט עליך, אבל מחקר חדש מצא שייתכן שהעומס הזה דווקא טוב לכם. לפי המחקר, יותר מדי זמן פנוי לא יעשה אתכם בהכרח יותר מאושרים.

במחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר, החוקרים ניתחו נתונים משני סקרים רחבי היקף על האופן שבו אנשים באמריקה מבלים את זמנם. יחד כללו הסקרים יותר מ-35,000 משיבים. החוקרים גילו שלאנשים עם יותר זמן פנוי יש בדרך כלל רמות גבוהות יותר של רווחה סובייקטיבית, אבל רק עד לנקודה מסוימת.

אנשים שהיו להם עד שעתיים פנויות ביום דיווחו בדרך כלל שהם מרגישים טוב יותר מאלו שהיה להם פחות זמן. אבל אנשים שהיו להם חמש שעות או יותר של זמן פנוי ביום בדרך כלל אמרו שהם מרגישים יותר גרוע. כך שבסופו של דבר ככל הנראה ממוצע של שעתיים-שלוש ביום הוא המשך האידיאלי לזמן פנוי שיעשה אתכם מאושרים יותר.

"לרוב האנשים יש מעט מדי זמן פנוי, אבל לא תמיד יותר מדי זמן פנוי הוא יותר טוב", אמרה פרופסור מריסה שריף, מומחית לשיווק בבית הספר וורטון ומחברת הראשית של המחקר, בהודעה לעיתונות.

לירן כוהנר סוכות. אינסטגרם, צילום מסך
הרבה זמן פנוי זה טוב? לירן כוהנר אוכלת טוסט אבוקדו/צילום מסך, אינסטגרם

הזמן חשוב, אבל גם איך ממלאים אותו

בנוסף לניתוח הסקר, החוקרים ערכו גם כמה ניסויים מקוונים קטנים יותר. באחד הם ביקשו מהמשתתפים לדמיין שיש להם 3.5 עד שבע שעות פנויות ביום. הם התבקשו לדמיין שהם מבלים את הזמן הזה בעשייה "פרודוקטיבית" (כמו פעילות גופנית) או לדמיין שהם עושים פעילויות "לא פרודוקטיביות" (כמו צפייה בטלוויזיה). משתתפי המחקר האמינו שרווחתם תיפגע אם יהיה להם הרבה זמן פנוי במהלך היום, אך רק אם ישתמשו בו באופן לא פרודוקטיבי.

עוד בוואלה!

חוקרים גילו את הסוד לחיים מאושרים והוא נורא פשוט

לכתבה המלאה

במילים אחרות, האופן שבו אנשים משתמשים בזמנם הפנוי חשוב, אבל מה שמרגיש "פרודוקטיבי" תלוי בכל אחד. "אם צפייה של שעתיים בעקרות בית אמיתיות בזמנך החופשי מגבירה את אושרך, עליך לעשות זאת. הנקודה של כל זה היא טיפול עצמי, לא בושה", הוסיפה פרופסור שריף.

"במקרים שאנשים אכן מוצאים את עצמם עם כמויות מוגזמות של זמן, בעקבות פרישה או עזיבה של עבודה", אמרה שריף, "התוצאות שלנו מראות שאנשים אלה ירוויחו מלהעביר את זמנם החדש עם מטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully