וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא באיזה גיל אתם הכי פחות מאושרים, וזה מוקדם משחשבתם

גיל העמידה ידוע כגיל מאתגר במיוחד - עבור נשים וגברים כאחד. מחקר חדש מראה שכל מה שאומרים עליו הוא נכון, אבל גם משאירים פתח לאופטימיות גדולה מאוד

ShutterStock

בווידאו: מחקר מצא את הגיל שבו אנחנו הכי מאושרים

גיל העמידה הוא לא שלב משמח במיוחד, אבל על פי מחקר כלכלי חדש, גיל 47.2 הוא כנראה הגיל האומלל ביותר במדינות המערביות. בגיל זה כך נמצא, אנשים מרגישים הכי פחות מרוצים מחייהם, וזה לא משנה איפה הם נמצאים או איך הבריאות הכללית שלהם.

פרופסור דיוויד בלנשפלואר ממכללת דארמות', אחד מקובעי המדיניות לשעבר בבנק אנגליה, חקר נתונים מ-132 מדינות כדי למדוד את הקשר בין רווחה לגיל. הוא הסיק כי בכל מדינה יש "עקומת אושר" בצורת U שמתאימה לתקופות החיים השונות.

"ישנן עדויות גוברות מרחבי העולם לפיהן מבוגרים בגילאים האלה נאבקים, במיוחד אם הם בעלי רמות השכלה נמוכות", כתב בלנשפלואר. זה ברור במיוחד בארצות הברית, לדבריו, שם הולכים וגוברים מקרים של מוות משימוש יתר בסמים ואלכוהול והתאבדויות. סיבה אחת לכך שנקודת השפל היא היכן שהיא, נובעת ככל הנראה מכך ששאיפותיהם של אנשים דוהות סביב אותו גיל, כאשר הם לומדים לקבל ולהסתגל לחוזקות ולחולשות שלהם.

עוד בוואלה!

יש גיל לאושר: מתי אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול בחיינו?

לכתבה המלאה
אישה עצובה. ShutterStock
השלב בו אנשים הכי פחות מאושרים בחייהם. אישה עצובה/ShutterStock

סקר חברתי שנערך בארה"ב משנת 1972 ועד 2018, מצא כי האושר נמצא בנפילה חופשית אמיתית מהאופטימיות של גיל 18 וראשית הבגרות ואז בגיל העמידה. על פי הסקר, האושר שנמצא בצמיחה, מאט ואף יורד קצת סביב גיל 30, לפני הצניחה החופשית של גילאי ה-40 פלוס.

יש מקום לתקווה

הסיבות לירידה במדדי האושר תלויה כמובן במספר גורמים, חלקם אגב פיזיולוגים לחלוטין. כך למשל, הצטמקות המוח מתחילה גם בשנות השלושים והארבעים, והיא מאיצה בשנות ה-60 שלנו. בנוסף, גם הורמוני המין טסטוסטרון (לגברים) ואסטרוגן (לנשים) מתחילים לרדת כבר בסוף שנות השלושים ומאיצים את הירידה בגילאי ה-40.

אבל, יש תקווה. מפני שמדובר בעקומת U, חשוב לזכור שזה שלב שחולף ועם השנים תחזרו להיות שמחים יותר. למעשה, האושר מטפס חזרה לגבהים שנראו רק בשנות העשרים לחיינו פעם נוספת, בשנות ה -70 לחיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • אושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully