וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מיליון אנשים נרשמו לקורס בנושא אושר, וזה מה שהם למדו בו

זה התחיל לגמרי במקרה, כקורס ייעודי לסטודנטים שנראו למרצה שלהם מדוכדכים מדי, והפך לקורס מקוון מבוקש שזוכה לביקורות נלהבות. אם חושבים על זה, זו יכולה להיות המתנה הכי טובה שתוכלו להעניק לעצמכם או לאהוביכם לשנה החדשה

מחזיק מפתחות שכתוב עליו HAPPINESS. אושר. ShutterStock
הנתונים מראים שהסטודנטים מדוכאים וחרדים מאי פעם. מחזיק מפתחות שכתוב עליו אושר/ShutterStock

כל כך הרבה אתרים, מומחים ואנשים מוארים טוענים בהתרגשות שבידיהם המפתח למציאת האושר הפנימי בכל אחד ואחת מאתנו. כמה מהם הבטיחו לנו בלהט שיחלקו עמנו את הגילוי המדהים שלהם תמורת סכום כלשהו, או הרעיפו אותו עלינו מרצונם בנדיבות מיסיונרית? לא מעט. עכשיו אפשר להוסיף לרשימה המגוונת הזו גם קורס אקדמי בהובלת פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת ייל, לא פחות.

הקורס נקרא The Science of Well-Being (ובתרגום חופשי - מדעי הרווחה) והוא הוצע תמורת 49 דולר כלימודי אונליין באתר Coursera, המציע קורסים בחינם ובתשלום שמועברים על ידי מדריכים מובילים מאוניברסיטאות וחברות בינלאומיות. משך הקורס ארבעה שבועות והוא כולל טקסטים, קטעי וידאו וחידונים שסוקרים את מה שאומר מדע הפסיכולוגיה על אושר. המטרה המוגדרת של הקורס היא לעזור לאנשים ללמוד מה גילו המחקרים הפסיכולוגיים על מה שעושה אנשים מאושרים, ולהציע דרכים אפשריות ליישום של התובנות האלה בחיים.

במקור נבנה הקורס על ידי פרופסור לורי סנטוס מאוניברסיטת ייל כשיעור במדעי האושר עבור הסטודנטים שלה, כפי שסיפרה ל- Yahoo Lifestyle: "נתונים סטטיסטיים אחרונים מראים שסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות הם מדוכאים וחרדים מאי פעם. חשבתי שיעזור לתלמידים שלי לשמוע מה אומר המדע לגבי הדברים שמשפרים את ההרגשה". בסופו של דבר נרשמו יותר מאלף תלמידים לשיעור. "הקורס זכה להרבה התעניינות מצד העיתונות האמריקאית, וזה גרם לי להבין שמדובר בבעיה שהיא הרבה מעבר לסטודנטים של ייל", אמרה סנטוס, "הרבה מאוד אנשים מרגישים שהם לא משגשגים כמו שהם יכולים להיות".

הקורס מתעמק בדברים שלעתים קרובות אנשים מפרשים לא נכון לגבי אושר, ובכל מיני היבטים במוח שלנו שגורמים לנו לחשוב באופן שאנחנו חושבים. בהמשך הקורס עוסקים בשיטות שהוכחו מדעית ככאלה שיעשו אותנו מאושרים יותר, כמו לקחת את הזמן ליצירת קשרים חברתיים, לקחת פסק זמן להכיר תודה על מה שיש לנו, להיות מודעים יותר, להתעמל ולישון יותר. הקורס מציע גם אסטרטגיות לבניית הרגלים חדשים ומאושרים יותר ודרכים כיצד לעמוד בפועל ביעדים שלנו.

"אנשים יכולים לצפות לקורס מזורז מהנה במדעי הרווחה הגופנית, הנפשית והחברתית", המשיכה סנטוס, "אך חשוב מכך, הם יכולים לצפות לעצות מעשיות שהם יוכלו ליישם בחייהם באופן מידי. הקורס מרכז את כל הטיפים המגובים במדע לשיפור הרווחה שלך".

גיף מישל טאנר מצער גידול בנות שמחה. Giphy
מחזיקה בתואר במדעי הרווחה הגופנית, הנפשית והחברתית. גיף ילדה שמחה/Giphy

על פי הנתונים מאתר Coursera נראה כי 35 אחוזים מהאנשים שלמדו את הקורס התחילו קריירה חדשה בעקבותיו, ו-35 אחוזים אמרו שהם קיבלו תועלת מוחשית לקריירה שלהם. גם הביקורות שקיבל הקורס באתר די מדהימות. "למדתי כל כך הרבה על אושר ועל מה שאינו אושר", נכתב באחת מהן, "זה כמו ללחוץ על כפתור הריפרש כשחיים חיים מתוזמנים שעה אחר שעה", נכתב באחרת.

העובדה שהקורס כל כך פופולרי ברשת (עד כה נרשמו כמעט רבע מיליון אנשים) אומרת הכל. "זה מעורר ענווה ומדהים לחלוטין במקביל", סיכמה סנטוס. "בכל יום אני מקבלת הודעות במייל מאנשים שמספרים לי עד כמה הקורס שינה את חייהם. תחושה מדהימה. אני מקווה שאנשים ילמדו שהרבה פעמים המוח שלהם משקר להם לגבי מה שישמח אותם, ושייצאו מהקורס עם כמה אסטרטגיות שבהן יוכלו להשתמש כדי להרגיש טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully