וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 37 סבלה שנתיים - עד שרופאה אחת הבינה שזה בגלל הקעקועים על גופה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 12:58

מורן, אישה בריאה לחלוטין, סבלה במשך שנתיים מחולשה וסחרחורות, ולאחרונה גם חשה שהיא רואה פחות טוב בעין אחת. היא הגיעה לאיכילוב, שם רופאה הביטה בה ומיד הבינה - התסמינים המוזרים קשורים לקעקועים שעל גופה. הנה כל הפרטים

5 עובדות על קעקועים/מערכת וואלה! News

מורן יונה, צעירה בת 37 מתל אביב, מנהלת אורח חיים בריא ועוסקת באופן קבוע בקרוספיט. לפני שנתיים היא החלה לסבול מסחרחורת בעת פעילות גופנית, קושי בנשימה וחולשה כללית שהקשתה עליה להמשיך באימונים, אך לא נמצא לכך הסבר בבדיקות שעברה. לאחרונה, כשלתסמינים האלה נוספה גם ירידה בתפקוד העין השמאלית - בלי שום מחלות עיניים או מחלות אחרות ידועות מעברה - הוא הופנתה לבירור בבית החולים איכילוב. שם חלה תפנית בסיפורה של מורן.

פרופסור זוהר חבוט-וילנר, מנהלת שירות אובאיטיס שבמערך העיניים באיכילוב, בדקה את עיניה של מורן, ומצאה ראייה תקינה בעין ימין אולם ראייה ירודה בעין שמאל. "בבדיקת העיניים נמצאה דלקת תוך עינית (אובאיטיס) בשתי עיניה שעירבה את המקטע הקדמי, האמצעי (הזגוגית) וכלי הדם ברשתית בשתי עיניה, וכן בצקת של מרכז הרשתית בעין שמאל", מספרת פרופ' חבוט-וילנר, "כלומר דלקת תוך עינית שערבה את כל מקטעי העין בשתי העיניים".

במקביל לבדיקת העיניים, פרופ' חבוט-וילנר הביטה במטופלת והבחינה כי יש על גופה לא מעט קעקועים. "ממצא בולט בבדיקה הגופנית היה קיום של קעקועים מרובים, חלקם גדולים, פזורים על פני חלקים רבים בגוף, מאד יפים ומאד צבעוניים, בהחלט מראה ססגוני ומיוחד", היא סיפרה, "כאשר ראיתי את הקעקועים מיד קשרתי בין הדברים, והעליתי השערה שיתכן וישנה מחלה דלקתית בגוף שהתפתחה בעקבות הקעקועים, ובשל מחלה זו התפתחה הדלקת התוך עינית".

מורן יונה. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
אי אפשר היה להתעלם מהקעקועים. מורן יונה/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

היא החלה לחקור את הנושא, ואכן גילתה כי לפני מספר שנים מורן סבלה מדלקת בעור סביב אחד הקעקועים. "ממצא זה מהווה גורם סיכון להתפתחות מחלה דלקתית בגוף משנית לקעקועים", הסבירה פרופ' חבוט-וילנר, "יתר על כן התברר שבשנה האחרונה הופיעו תופעות של סחרחורת בעת פעילות גופנית וחולשה כללית עם קושי רב יותר בביצוע פעילות גופנית".

מורן הופנתה לבירור על מנת לאשש את החשד שקיימת מחלה דלקתית בגוף ולבדוק האם יש מערכות נוספות בגוף מעבר לעיניים שמעורבות במחלה. היא אושפזה במחלקת העיניים, שם ביצעו בדיקות דם נרחבות, בדיקה של רופאים/ות ממגוון תחומים (רפואה פנימית, רפואת עור, רפואת ריאות ולב), צילום חזה, CT חזה והערכה של תפקודי הריאות ותפקוד הלב. הבירור העלה שמורן סובלת מסרקואידוזיס, מחלה דלקתית שעשויה לכלול מספר מערכות בגוף ובמקרה שלה כללה את העיניים, הריאות והלב.

למרות הממצא המדאיג, בעזרת טיפול נוגד דלקת שכלל הן טיפות עיניים המכילות סטרואידים, זריקת סטרואיד לעין, והן טיפול דרך הפה בסטרואידים (פרדניזון) חל שפור ניכר במצבה, וכעת כל התסמינים חלפו.

אל תתעלמו מהתסמינים

"קעקועי גוף הם תכשיט יפה ומיוחד, עם זאת יש לשים לב לתופעות שעלולות להופיע בעיקר כאשר יש קעקועים רבים בגוף ובפרט כאשר הם מקועקעים בסמיכות רבה ועל שטחי גוף גדולים", הבהירה פרופ' חבוט-וילנר, "אם חלה דלקת סביב קעקוע יש לפנות כמובן לרופאי עור, ואם מופיעות תופעות כגון ירידה בראייה, חולשה, קוצר נשימה, קושי בפעילות גופנית או כל תופעה אחרת שלא הייתה בעבר, לפנות לרופאי עיניים ולרופאי המשפחה, והם יפנו לבירור נוסף במידת הצורך. חשוב לפנות בהקדם על מנת לנסות לאתר מחלה כללית דלקתית בגוף שעשויה להתפתח עקב תגובה לקעקועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully