וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות אחרי שעשה קעקוע, צעיר נכנס למים ומת מזיהום נדיר

4.6.2017 / 15:00

מקרה נדיר מאוד שהתרחש במקסיקו ופורסם השבוע בכתב עת מדעי נחשב, שם זרקור על הסיכון הכרוך בקעקועים. מי צריך להיזהר במיוחד ואיך נזהרים מזיהום אחרי שעושים קעקוע?

5 עובדות על קעקועים/מערכת וואלה! News

בווידיאו: 5 עובדות על קעקועים

הנה דבר שבטח בחיים לא חשבתם שיכול לקרות: גבר בן 31 ששמו לא פורסם, נכנס למי הים במפרץ מקסיקו שעות לאחר שעשה קעקוע, ומצא את מותו. הסיבה הרשמית: ויבריו וולניפיקוס (Vibrio vulnificus), בקטריה שמצויה במאכלי ים וצדפות. הגבר נכנס להלם ספטי, מצב בו הגוף קורס מזיהום חמור בדם וסבל גם מצלוליטיס - שהוא זיהום אגרסיבי של הרקמות הרכות. למרות המאמצים, רופאיו לא הצליחו להציל את חייו בעזרת טיפול אנטיביוטי והוא מת ימים לאחר מכן. המקרה התפרסם בכתב העת הנחשב BMJ.

אז האם זה היה באמת הקעקוע שעשה שעות קודם לכן או שהיו עוד סיבות למותו? לפי הפרסומים האיש סבל ממחלת כבד כרונית, מה שהופך את מערכת החיסון שלו לרגישה יותר. למעשה, על פי ההנחיות הרפואיות לאנשים עם מחלות כרונית מסוימות אסור לשחות במי הים אם יש להם פצע פתוח. ופה נכנס הקעקוע לתמונה.

עוד בנושא:
הרופאים נדהמו: הגידול הסרטני הוא בכלל קעקוע
אני רק שאלה: איך קעקועים נשארים על הגוף לכל החיים?

פצע לכל דבר

למרות שרובנו לא מתייחסים לקעקועים כאל פצע, בפועל לוקח להם כמה שבועות עד להחלמה מלאה וזו אחת הסיבות שמורחים עליהם משחות מחטאות ואמורים להימנע מכניסה למים בימים ואפילו בשבועות לאחר מכן. הפצע הזה הוא מוקד משיכה לחיידקים ובקטריות ויכול להוביל לזיהומים לא פשוטים ואפילו, כמו שראינו במקרה הנוכחי – למוות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פסטיבל הקעקועים בתל אביב. AP
עלול להיות גם מוקד משיכה לחיידקים/AP

בראיון לאתר TIME, הסבירה ד"ר מישל ס. גרין, רופאת עור מבית החולים לנוקס היל בניו יורק כי למרות שהם נחשבים לא מסוכנים, קעקועים אכן יכולים לגרום לזיהומים מסכני חיים. "קעקועים יכולים להיות מסוכנים יותר מחתך או פצע בעור, מפני שלרוב הם יותר מפושטים והם בעלי כמה פתחים הודות למחט המשמשת להזרקת דיו. הפתחים האלה יכולים להיות נתיבים לכניסת חיידקים לזרם הדם".

דלקות, זיהומים ואפילו אלרגיות לצבע הם סיבוכים נוספים אפשריים של קעקועים. שימוש בציוד שאינו מחוטא עלולה להוביל להדבקה במחלות שעוברות בדם כמו דלקת כבד נגיפית מסוג B ו-C וכמובן HIV. לעיתים רחוקות עלולות להיווצר בליטות עוריות שנקראות גרנולומות סביב האזור המקועקע. אצל אנשים עם הצטלקות עורית שאינה תקינה עלולה להיווצר צלקת גדולה באזור הקעקוע שקרויה קולואידים (גידול יתר של רקמת צלקת).

לדברי ד"ר גרין אם אתם רוצים לצמצם את הזיהום יש לשמור על הקעקוע עטוף בתחבושת ביממה הראשונה ולמרוח עליו משחה אנטיביוטית. לדבריה, אין לשחות מיד לאחר שהקעקוע בוצע - וזה כולל גם ויתור על אמבטיות חמות ועל כניסה לבריכה או לים. אמצעי זהירות אלה חשובים במיוחד עבור כל מי שסובל מבעיה המשפיעה על המערכת החיסונית שלו, כולל סוכרת, הסבירה גרין. לבסוף, אבל אולי הכי חשוב – כדאי לבדוק אצל מי אתם מתקעקעים והאם מדובר בציוד סטרילי ונקי.

  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully