וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופלת חויבה בתשלום בגלל "בכי במהלך הניתוח"

9.10.2021 / 23:28

אישה אמריקנית טוענת כי בחשבונית שקיבלה על ניתוח הסרת שומה, נדרשה לשלם 11 דולר נוספים רק כי לא הצליחה לעצור את דמעותיה - אולם האמת מעט שונה

כנראה שכדאי לנו להעריך יותר את הטיפול המוצע לנו בבתי החולים בארץ, כי בארה"ב בית חולים אחד החליט לחייב מטופלת בתוספת של 11 דולרים על "בכי במהלך ניתוח". ככה טוענת מידג' מווירג'יניה, המכונה בטוויטר mxmclain, שקיבלה חשבונית תשלום לאחר הליך פשוט של הסרת שומה ונדהמה לגלות שבית החולים גבה ממנה תשלום נוסף של 11 דולרים על מה שנקרא בטופס באופן רשמי "רגש קצר".

בציוץ היא פרסמה תמונה של החשבונית וכתבה: "הסרת שומה: 223$. בכי: אקסטרה". בתגובות היא הוסיפה: "אפילו לא קיבלתי מדבקה" ו-"אפילו סוכריה לא יכולתם לתת לי?".

הציוץ שלה:

הציוץ שלה הפך לוויראלי עם מעל ל-16,000 ציוצים מחדש. עבור גולשים רבים ממדינות כמו קנדה, בריטניה וספרד - שזוכים לקבלת טיפולים רפואיים חינם, הרעיון של חיוב בגין ניתוח הינו תמוה בפני עצמו והם בכלל נחרדו מהמחשבה שעוד יחייבו מטופל בהוצאה נוספת בגלל בכי. "זה תיאור מדויק של פניה המכוערות של מערכת הבריאות האמריקנית", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף בחצי צחוק: "אלוהים, הייתי צריך להסתיר את הבכי שלי טוב יותר. אני הולך להיות חייב להם המון כסף אחרי השהות שלי בבית החולים".

עוד בוואלה!

אישה שאלרגית למים מדגימה כיצד היא מתקלחת בייסורים קשים

לכתבה המלאה

והתגובות לא איחרו להגיע:

נראה שהחיוב אינו בעצם על הבעת רגש, אלא על הערכתו. הגולשים בטוויטר הסבירו שמדובר בקוד חיוב רפואי המשמש ל"הערכה רגשית/התנהגותית קצרה" (וזה ככל הנראה מקוצר ל"רגש קצר") והתשלום הוא למעשה על שאלון להערכת בריאות הנפש שנעשה כחלק מבדיקה קלינית סטנדרטית.

אחד הגולשים סיפר בתגובה שגם הוא חויב בעבר על דבר דומה: "זה באמת קורה... נאלצתי לשלם על זה כשהם עשו את בדיקת הדם הראשונה שלי, רק כי הם החליטו להריץ את הדם שלי באיזו בדיקת דיכאון שלא אישרתי". בשיחה עם indy100, סיפרה מידג' כי אכן עברה שאלון סקר לבדיקת דיכאון במהלך בדיקה גופנית שנתית שגרתית - והיא לא ידעה שהביטוח שלה לא מכסה את זה: "זה היה בעצם 10 (או פחות) שאלות על בריאות הנפש", אמרה.

ב"גארדיאן" הבריטי שדיווח על המקרה נכתב שאמנם 11 דולרים אינם סכום כסף עצום וזה מסוג התשלומים שאדם עסוק יכול להתעלם מהם בקלות - אבל זה בדיוק מה שהופך את החיוב הזה לכל כך ערמומי. "מערכת הבריאות האמריקנית מלאה בחיובים שכאלה, בהליכים רפואיים קטנים שמסתכמים לסכומים עצומים ובהתערבויות רפואיות מיותרות שמסתכמות במיליוני דולרים", נכתב שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully