וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר או בערב, קצר או ארוך? מיתוסים על מקלחת שהגיע הזמן לנפץ

26.9.2021 / 23:22

מקלחת מהירה עדיפה על ארוכה? קרה עדיפה על חמה? והאם ממש לא חייבים להתקלח כל יום? מומחים מפריכים מיתוסים הנוגעים לשגרת המקלחות שלנו ועושים סדר בשמועות

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

נתוני החיפוש החודשיים בגוגל מראים שרבים מאיתנו לא בטוחים בתדירות הנכונה למקלחת, תוהים על היתרונות הפוטנציאליים של מים קרים לגוף, ומתלבטים בין מקלחת זריזה בבוקר לארוכה בערב. ב-Sanctuary Bathrooms פנו למספר אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי שיסייעו לשפוך אור על הרגלי המקלחת שלנו - ומתברר שעד היום לא ממש התקלחנו נכון.

מקלחת מהירה עדיפה על כלום?

אם אתם מאלה שדופקים מקלחת מהירה בבוקר לפני שאתם יוצאים לעבודה, כדאי שתשקלו לשנות את ההרגל הזה. עבאס קנאני, רוקח ב-Chemist Click, טוען שמקלחת זריזה אינה יעילה לעור שלנו. "כשזה מגיע לזמן המקלחת, 8-10 דקות בדרך כלל מספיקות כדי להרטיב היטב את העור ולנקות אותו", אמר עבאס, "מקלחת למשך פחות מ-5 דקות עשויה שלא להספיק לניקיון מלא של העור ואפילו עלולה לגרום לזיהומים - חיידקיים או פטרייתיים". מצד שני, גם מקלחת ארוכה מדי לא מומלצת: "מקלחת ארוכה, במיוחד חמה, עלולה להוריד מהעור את שמניו הטבעיים ולגרום לו להתייבש", הוא מוסיף, "כדי לשמר את הלחות בעור לאחר המקלחת, השתמשו בקרם לחות".

אישה מתקלחת. Giphy
קחו ת'זמן במקלחת, אבל אל תגזימו/Giphy

מהי התדירות המומלצת למקלחת?

השחקן אשטון קוצ'ר חשף לאחרונה כי הוא ואשתו מילה קוניס רוחצים את ילדיהם רק "כאשר רואים עליהם את הלכלכוך". גם הם בעצמם לא ממהרים להתקלח: "אני שוטף את בית השחי והמפשעה מדי יום. זה מספיק", אמר קוצ'ר בפודקאסט של חברו דקס שפרד.

קוצ'ר, אתה טועה ומטעה. מומחי היגיינה ממליצים על מקלחת יומיומית - על כל חלקי הגוף - על מנת למנוע היווצרות חיידקים. עבאס מסביר: "זיעה עלולה לגרום לזיהומים פטרייתיים, כתמים והצטברות חיידקים. אתם חייבים לשטוף היטב את הרגליים שלכם מכיוון שהצטברות זיעה עלולה לגרום לזיהומים פטרייתיים באזור הזה. כדאי גם לשטוף היטב את הישבן כדי להיפטר מחלקיקים קטנים של צואה. הטבור שלכם הוא מקום קצת לא ברור שבו לחות יכולה לגרום להצטברות חיידקים. הכניסו לרשימה גם את האזור שמאחורי האוזניים, מכיוון שבלוטות החלב אוספות זיעה ומשחררות חלב הגורם להצטברות לכלוך. לסיכום, לכו על מקלחת יומית מקיפה, אבל פעם ביום זה בהחלט מספיק".

עוד בוואלה!

קשה לצפייה: אישה חשפה מה קרה לרגלייה לאחר שהייתה "בטעות" 16 שעות באמבטיה

לכתבה המלאה

האם שטיפת הפנים במקלחת יעילה?

לכאורה זה מתקבל על הדעת שנשטוף את הפנים בסבון כשאנחנו במקלחת, אך מסתבר שלגמרי עדיף לעשות את זה בכיור. הסיבה היא טמפרטורת המים - רובנו נשתמש במים חמים יותר במקלחת ממה שאנו משתמשים בכיור. ד"ר סשה דהואט, יועצת לרופא עור ב-Stratum Clinics, מציעה: "הימנעו ממקלחת במים חמים מדי, כי זה עלול להוביל לעור יבש ודלקות. השכבה העליונה של העור, האפידרמיס, היא הפונקציה החיונית של מחסום העור: ההגנה הראשונה של גופכם לעולם החיצון. תשוו את זה לקיר לבנים. ניקוי עור אגרסיבי מדי הוא למעשה חבלה עצמית בקיר הלבנים הזה. אם העור שלכם אדום, מתקלף, יבש או רגיש לאחר המקלחת, הוא מפציר בכם להפחית ברוטינה שלכם. במיוחד אם קיר הלבנים של העור כבר פגוע מדברים כמו עור מזדקן, השפעות של קרינת UV או פגמי עור כגון אקזמה".

מקלחת. Giphy
לא להגזים עם המים החמים/Giphy

מקלחת קרה עדיפה על חמה?

מכיוון שמרכזי בריאות רבים ממליצים על רחצה במים בטמפרטורות נמוכות כדי להירגע ולשפר את זרימת הדם שלנו, אין זה מפתיע שיש אלפי חיפושים מדי חודש על היתרונות הפוטנציאליים של מים קרים לגופנו. יועצת הספורט, האנה סימס, טוענת: "מים קרים טובים לכם מכיוון שהם מגבירים את זרימת הדם, בונים את כלי הדם השטחיים ומקפידים על עבודה נמרצת יותר של כלי הדם העמוקים לשמירה על טמפרטורת הגוף האידיאלית".

גיף גבר במקלחת. Giphy
מים קרים יסייעו לכם להתעורר מהר יותר/Giphy

"בנוסף, מבחינה נפשית זה עוזר לעורר את הגוף, במיוחד כשזה הדבר הראשון שאתם עושים בבוקר. מים קרים יסייעו לכם להתעורר מהר יותר מהשינה מאשר מקלחת חמה", האנה מוסיפה, "זה גם יכול לסייע בהפחתת הצורך בקפאין. זה יכול גם להקל על לחץ על ידי הורדת רמות הקורטיזון, שהוא הורמון הלחץ הגופני. זה ישרה עליכם תחושה הרבה יותר רגועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully