וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 ארוחות עשר בריאות שאפשר לשלוח עם הילדים לבית הספר

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 13:46

שנת הלימודים בפתח ואיתה השאלה עתיקת היומין: מה לשים לילדים בכריך? מומחית מציעה 6 ארוחות בריאות (שזה בדיוק אחת לכל יום בשבוע) שאפשר לשלוח עם הילדים לבית הספר. סגרנו לכם פינה

שנת לימודים חדשה בפתח וסביבה הרבה סימני שאלה ואי ודאות: קורונה, בידודים, בדיקות סרולוגיות, זום, אה וישנה גם שאלה אחת ותיקה יותר שמלווה הורים כבר שנים: "מה לשים לך בכריך??". ארוחות העשר שאנחנו עומדים להכין לילדים שלנו מדי בוקר הן הזדמנות טובה להנחיל להם הרגלי אכילה בריאים ולוודא שהם מקבלים את כל צרכיהם התזונתיים. מצד שני, זה גם צריך להיות להם טעים ואטרקטיבי, כי אם הם לא יאכלו את זה בסוף, אז מה עשינו בזה?

למורן שטרום, נטורופתית מוסמכת, יש כמה טיפים חשובים שיכולים מאוד לעזור להורים סביב הדיון וההתעסקות בארוחות העשר מול הילדים שלהם. ואם תקראו עד הסוף תמצאו גם 6 המלצות שלה ל-6 ארוחות עשר בריאות שאפשר לשלוח עם הילדים לבית הספר, אחת לכל יום בשבוע:

אל תשאלו, שימו להם ירקות - לרוב אנו שואלים את הילדים: "מה בא לך?" ,"מה אתה רוצה לאכול?" התחשבות היא מצוינת אך במקביל נסו ליצור הרגלים, גם אם לדעתכם לא יהיו המון קופצים למציאה.
הכניסו לקופסת האוכל ירקות חתוכים, בנוסף לכריך או למעדן יוגורט טבעי ופירות חתוכים כנשנוש מתוק בין השיעורים.

תנו להם הזדמנות להפתיע אתכם - הימנעו מלהניח הנחות כמו "הוא לא יאכל את זה בחיים", נכון יש ילדים עם טעמים והעדפות מובהקים, אך טעם הוא דבר נרכש ומשתנה, אפשרו להם לשנות את דעתם ולא לקבע אותה מניסיון, הם עשויים להפתיע אתכם.

כריך שיש בו הכל של מורן שטרום. מורן שטרום,
אתם יכולים לשים להם ירקות חתוכים בקופסה גם בלי לשאול מראש. קופסת אוכל/מורן שטרום

"הילד הזה הוא אני" - שכיח לראות הורה עם טעם סלקטיבי וילד שמחקה את עקבותיו באופן מדויק. הילדים שלנו דומים לנו בתכונות מסוימות, אבל הם עדיין אישיות נפרדת ושונה ולכן הימנעו ממשפטים כמו "אצלנו לא אוכלים את זה" - הילדים שלכם הם לא אתם, תנו להם לגלות ולהבין מה הם אוהבים בעצמם.

"אם אני לא אשלח לו חטיף הוא יישאר רעב" - ילד רעב אוכל הכל, זאת עובדה. כוונו אותם ליצירת הרגלי אכילה נכונים, כגון: קופסת אוכל עם כריך מדגנים מלאים, פרי כקינוח ואפילו אגוזי מלך שישמרו על רמת הריכוז שלהם.

עוד בוואלה!

מה עושים עם ילדים שמפחדים נורא מבדיקות קורונה?

לכתבה המלאה

שחקו עם אוכל - ילדים והאמת שגם מבוגרים, אוכלים עם העיניים. צרו כריכים בצורות ייחודיות ופרצופים מהאוכל. תוכלו להכין את ארוחת הבוקר לפני שיוצאים לבית הספר או את הכריך לבית הספר בערב, לפני השינה וכך לשתף את הילדים ביצירה, כך תרוויחו זמן איכות עם הילדים וגם אכילה של מזונות בריאים, כדוגמת: פרצוף פלפל אדום שבתוכו חביתה וירקות מקשטים כאף, אוזניים, פה וכובע.

פאסט פוד = ג'אנק פוד - נכון, הרבה יותר פשוט וזול להאכיל את הילדים במהירות עם מוצרים מוכנים וארוזים, אך חשוב להבין שלרוב מזונות אלו מעובדים עד שלא נשארים בהם וויטמינים ומינרלים, אלא רק אחוז שומן גבוה. זכרו כמה אנחנו כמבוגרים שומרים על המשקל כדי להיראות ולהרגיש יותר טוב, הם שווים לא פחות מאתנו. לכן השאירו חטיפי בוקר קנויים מחוץ לקופסת האוכל שלהם.

סביח שילדים אוהבים של מורן שטרום. מורן שטרום,
סביח שילדים אוהבים/מורן שטרום

תפריט שבועי - קופסאות האוכל המנצחות

יום ראשון, קלאב סנדוויץ': הכינו כריך מרובע עם חביתה וחיתכו אותו ל-4 ריבועים קטנים. צרו כריך אחד מכל שני כריכונים וקשרו אותם יחד או הצמידו אותם בעזרת שיפוד. הוסיפו לקופסת האוכל פרי וירק כמו קיווי וגזר בצורות מגניבות. תוכלו להוסיף ענבים מתוקים ואגוזי מלך לקינוח בריא.

יום שני, קופסת אוכל שמכילה הכל: יש כריך שאכילה שלו תספק לגוף חלבון מלא. כזה שמחליף את החלבון בעוף, דגים וביצים. שילוב של לחם מחיטת כוסמין מלאה יחד עם ממרח חומוס יספק את החלבון המדובר. לצידו תוכלו לשלב 1/2 אבוקדו ולהשאיר אותו בקליפתו על מנת שלא ישחיר וכמובן פרוסות מלפפונים שיקררו את הגוף, עגבניות שרי צהובות שיסייעו לראייה תקינה וקיווי עם כפית לשמירה וחיזוק של מערכת החיסון.

יום שלישי, סביח שילדים אוהבים: שלבו בפיתת כוסמין קטנה ממרח טחינה איכותית משומשום מלא, וירקות מרעננים במקום מוחמצים ומטוגנים, כמו מלפפון חי, פרוסות דקות של גזר ולבבות חסה קראנצ'ים ורעננים. תוכלו לשלב עם קופסת האוכל פירות שהילדים אוהבים וכך לשדרג את טעמם.

מאכלים לילדים של מורן שטרום. מורן שטרום,
לכו על צבעוני/מורן שטרום

יום רביעי, קופסת מוזלי קצת אחרת: ישנם ילדים שלא רוצים או שלא אוהבים לחם, הארוחה הזאת מתאימה להם מאוד. הכניסו לקופסת אוכל יוגורט בטעם טבעי 3% שומן ובתאים נפרדים 2 כפות גרנולה איכותית ופרי חתוך לקוביות קטנות. חשוב שתבדקו שיש אטימה בין התאים ואל תשכחו להוסיף כפית וקרחון מעל היוגורט.

יום חמישי, רול טורטייה בטעם של במבה: מרחו בטורטייה עם תוספת דגנים, ממרח המורכב מכף חמאת בוטנים טבעית שמכילה 100% בוטנים קלויים, קורט מלח וחצי כפית דבש. טעמו של הממרח שיתקבל מזכיר מאוד טעם של במבה ועדיין בריא הרבה יותר. שלבו עם פרי העונה כמו אפרסק או נקטרינה.

יום שישי, כריך מתוק של יום שישי: אכילת סוכרים עלולה לפגום באיכות ויכולת הקשב והריכוז ולכן נעדיף להימנע מאכילה שלהם בימי לימודים ארוכים. בדרך כלל יום שישי הוא יום קצר ולכן כריך עם ממרח מתוק ואהוב על מרבית הילדים כדוגמת שוקולד, יכול להיות הרגל קבוע ומתוק מבלי לפגום באיכות הלמידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully