וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו את התוספת הכי בריאה על הפיצה שלכם

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 6:48

אתם מכירים אותו כתבלין של הפיצה, אבל האמת היא שאורגנו הוא תבלין מעולה גם לסלטים ובשר. הנה כל היתרונות הבריאותיים שיגרמו לכם לשלב אותו בתפריט

שיטה מוזרה לאכילת פיצה/imgur

אורגנו נחשב למצרך חשוב מאוד בלא מעט מטבחים ברחבי העולם, שמשתמשים בו בצורה היבשה או הטריה, ואפילו בשמן, אבל את עיקר תהילתו הוא קיבל ככל הנראה מהפיצה.

לצד הטעם החזק שלו, האורגנו (אזוב בעברית) מביא גם יתרונות בריאותיים משמעותיים, ולמרות שאנחנו צורכים אותו בכמויות קטנות, אפילו כפית אחת קטנה ממנו יכולה לתרום לכם. משיפור המערכת החיסונית ועד להפחתת דלקתיות - הנה כמה מהיתרונות הכי בולטים של עשב התיבלון הטעים:

1. עשיר בנוגדי חמצון

אורגנו עשיר בנוגדי חמצון, שהם תרכובות המסייעות להילחם בנזקים שגורמים הרדיקלים החופשיים המזיקים בגוף. הצטברות הרדיקלים החופשיים נקשרה למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב.

במספר מחקרים נמצא כי אורגנו ושמן אורגנו עשירים בנוגדי חמצון, במיוחד בקרווקרול ותימול, שני נוגדי חמצון שיכולים לסייע במניעת נזק לתאים. בשילוב עם מזונות אחרים בעלי נוגדי חמצון גבוהים כמו פירות וירקות, אורגנו יכול לספק מנה גדושה של נוגדי חמצון שעשויים לסייע בשיפור הבריאות.

אורגנו. ShutterStock
תוספת קטנה עם הרבה יתרונות. אורגנו/ShutterStock

2. בעל תכונות אנטיבקטריאליות

אורגנו מכיל תרכובות מסוימות בעלות תכונות אנטיבקטריאליות חזקות שיכולות לחסום את צמיחתם של חיידקים שונים שיכולים לגרום לזיהום. כאשר משתמשים בשמן אורגנו - המרוכז יותר - התכונות האלה מתגברות, ומספיקה גם כמות קטנה יותר כדי ליהנות מהיתרונות.

3. יכול להיות בעל תכונות אנטי סרטניות

אורגנו כאמור עשיר בנוגדי חמצון. תרכובות אלה יכולות לא רק לנטרל נזק לרדיקלים חופשיים, אלא עשויות לסייע גם במניעת סרטן. כמה מחקרים הראו כי אורגנו ומרכיביו עשויים לסייע בהריגת תאים סרטניים. מחקר שבדק טיפול בתאי סרטן המעי הגס בבני אדם בתמצית אורגנו, מצא שהוא מפסיק את צמיחתם של תאים סרטניים ועזר להרוג אותם. מחקר נוסף הראה כי קרווקרול, אחד המרכיבים באורגנו, סייע גם לדיכוי הצמיחה והתפשטות תאי סרטן המעי הגס.

4. יכול להפחית דלקתיות

דלקת היא תגובה חיסונית תקינה המתרחשת כתוצאה ממחלה או מפציעה, עם זאת, ההערכה היא כי דלקת כרונית תורמת להתפתחות מחלות כמו מחלות לב, סוכרת ומצבים אוטואימוניים.

מחקרים בבעלי חיים הראו שנוגדי החמצון באורגנו הצליחו להפחית דלקתיות, ואף להפחית את מספר הסמנים הדלקתיים בעכברים עם קוליטיס, או במעי הגס המודלק. יש צורך במחקרים נוספים כדי לקבוע כיצד מינון רגיל יכול להשפיע על דלקת בבני אדם.

5. מסייע בעיכול

לצד המינרלים והוויטמינים (קבוצת ויטמיני B,K,E, חומצה פולית ועוד) האורגנו עשיר בסיבים תזונתיים שמסייעים בפעילות מערכת העיכול. סיבים תזונתיים אינם מתעכלים על ידי הגוף והם עוברים במערכת העיכול מבלי שנספגים למערכת הדם. הם מורייםד את רמות הכולסטרול ואת רמת הגלוקוז ומחזקים את פעילות המעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully