וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם שם בחוץ: 5 צמחי תבלין שיצננו אתכם בקיץ

גפן בן צור

6.7.2016 / 6:35

אנחנו רק בתחילת יולי והטמפרטורות רק מטפסות מעלה מעלה. תתחברו למזגן הפנימי שבתוך הגוף שלכם, עם צמחי תבלין שיקררו אתכם מבפנים

הקיץ השנה חם במיוחד, עומסי החום מתישים אותנו והמזגן עובד שעות נוספות. בקיץ יש נטייה לשתות יותר משקאות קלים ומיצים, ואומנם חשוב מאוד לשתות אבל כדאי לשים לב גם למה שותים. תה קר, כזה שמכינים בבית, יצנן את הגוף ויחסוך לכם הרבה קלוריות וכימיקלים מזיקים. אפשר להכין אותו בקלות, להקפיא ולקחת אתכם ליום עבודה, לים או לטיול. כך תזכרו לשתות ותרוויחו את היתרונות הבריאותיים של צמחי המרפא. הנה הצמחים המומלצים לקיץ:

עוד בנושא:
8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר
חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא
10 צמחים שיסייעו לכם להפחית נפיחות בבטן

נענע

נענע. ShutterStock
אחד מצמחי התבלין הנפוצים ביותר. נענע/ShutterStock

יש מעל 30 מינים של נענע ומדובר על אחד מצמחי התבלין הנפוצים ביותר. הנענע מסייעת לפעילות מערכת העיכול וכן עוזרת נגד בחילות והקאות. בנוסף, היא מקררת את הגוף ולכן מתאימה במיוחד לחודשי הקיץ החמים ולמי שנוטה לסבול מהזעת יתר. הנענע החריפה, מוכרת גם כ"מנטה" או פפרמינט מכילה אחוז מנטול גבוה יותר וטעמה חזק יותר. חליטת נענע מצוינת כמשקה מרענן בקיץ, ואולי תופתעו לדעת אבל יש לה אפקט מקרר גם אם שותים אותה כחליטה חמה.

לימונית

למון גראס. ShutterStock
מסייעת לעיכול. לימונית/ShutterStock

הלימונית שמכונה גם למון גראס או עשב לימון, היא בעלת ניחוח לימוני מדהים. חליטת לימונית מסייעת לעיכול, מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח. לימונית מכילה חומר בשם ציטראל, שידוע כאנטי סרטני וגורם ל"התאבדות" (אפופטוזיס) של תאים סרטניים.

לואיזה

לואיזה ורבנה. ShutterStock
בעלת אנרגיה קרירה. לואיזה/ShutterStock

הלואיזה היא בעלת אנרגיה קרירה, עשירה בנוגדי חמצון ובדומה ללימונית מכילה גם היא ציטראל. חליטת לואיזה מרגיעה את הנפש ואת הבטן ובנוסף מסייעת בהורדת חום, דלקות גרון ודלקות בדרכי השתן.

מליסה

מליסה. ShutterStock
משרה תחושת רוגע . מליסה/ShutterStock

המליסה היא בעלת ניחוח לימוני עדין, משרה תחושת רוגע ובעלת איכות מקררת עדינה. מחקר שנערך על סטודנטים בבריטניה, מצא כי מליסה משפרת את הזיכרון, מגבירה את היכולת לאגור מידע ולשלוף אותו. כמו כן היא משפרת את הריכוז ומפחיתה עצבנות וחוסר שקט. אם החום עושה אתכם עצבניים וחסרי סבלנות, תנסו חליטת מליסה.

מרווה רפואית

עלי מרווה במכתש ועלי. ShutterStock
מומלצת לנשים בגיל המעבר. מרווה/ShutterStock

המרווה הרפואית היא בעלת אנרגיה קרירה וטעם מריר. חליטת מרווה רפואית מומלצת לנשים בגיל המעבר שסובלות מגלי חום והזעות לילה, היא משפרת תהליכי ספיגה במערכת העיכול ומרגיעה כאבי בטן וגזים.

תה קר ללא סוכר (מתכון ל-1.5 ליטר):

3-4 תיונים בטעם לימונית ולואיזה
ענף לואיזה
מיץ מחצי לימון
3 שקיות אבקת סטיביה

שמים בכוס את התיונים, העלים והסטיביה, ממלאים במים רותחים ומכסים למשך 5-10 דקות. מעבירים לבקבוק או קנקן ומוסיפים מים קרים וקרח.

תה ירוק-נענע (מתכון ל-4 כוסות):

3 תיונים של תה ירוק
חופן עלי נענע שטופים
2 כפות דבש
אם רוצים לשדרג, אפשר להוסיף חתיכות של פירות טריים: אפרסק, משמש או שזיף.

מכניסים את התיונים, העלים והדבש לכוס עם מים רותחים ל-5 דקות, מסננים ומעבירים לקנקן, מוסיפים עוד 3 כוסות מים קרים, קרח וחתיכות של פירות טריים.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully