וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבים יכולים להידבק מהבעלים שלהם בקורונה ממש בקלות

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 7:37

אם בתחילת הקורונה רבים חששו שהכלבים והחתולים שלהם ידביקו אותם בקורונה, כעת מתברר שמי שצריך להיזהר אלו בכלל חיות המחמד ולא אתם. הנה כל הפרטים

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מודיע שמשלוח החיסונים נגד הקורונה יוקדם ל-1 באוגוסט/צילום: רוני כנפו

אם בתחילת המגיפה רובנו פחדנו שחיות המחמד שלנו עלולות להדביק אותנו בקורונה, והמרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן אף המליץ לבעליהן לשמור על ריחוק חברתי מהן, כעת מתברר שאנחנו אלה שעלולים להזיק להן. מחקר חדש שטרם פורסם מצא כי הסיכון הגדול הוא שדווקא אנשים שחולים בקורונה יעבירו אותה לחיות המחמד שלהם, כשחתולים נמצאים בסיכון גבוה במיוחד.

החוקרים מאוניברסיטת גואלף בקנדה חיפשו נוגדנים ב-48 חתולים ו-54 כלבים מ-77 משקי בית שבהם נמצאו חולים חיוביים לקורונה. הם מצאו את הנגיף אצל 67 אחוזים מהחתולים (32) ו-43 אחוזים מהכלבים (23). החוקרים בדקו גם 75 חתולי רחוב ו-75 כלבים וחתולים במקלטים לבעלי חיים, ומצאו שיש להם שיעורי נוגדנים נמוכים בהרבה. רק 3 אחוזים מכל חתולי הרחוב (2) ו-9 אחוזים מכלל בעלי החיים המקלטים בסך הכל (7) נמצאו חיוביים.

הנתונים האלה מצביעים על הדבקה בין אדם לחיה, כיוון שלחיות שנמצאות במקלטים יש פחות קשר עם אנשים. ואכן, אין שום סימן להעברה מחיות מחמד לבני אדם, כפי שצוין במחקר הולנדי מאוניברסיטת אוטרכט שמצא שכ-20 אחוזים מחיות המחמד שנחשפו לחולי קורונה נדבקו מהם.

התוצאות שהוצגו בקונגרס האירופי למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות הראו כי הדרך הסבירה ביותר להעברת וירוסים היא מאדם לבעלי חיים, ולא להפך.

כלבים בשנגחאי עם מסכות נגד וירוס הקורונה בסין, פברואר 2020. רויטרס
תשמרו על חיות המחמד שלכם. תמיד. כלבים ובעליהם עטויים מסכות קורונה/רויטרס

הבעלים דיווחו כי רוב חיות המחמד שנדבקו בנגיף פיתחו רק תסמינים קלים, אם בכלל. כ-20 אחוזים מכלבי המחמד (11) היו סימפטומטיים לשיעול, הם חוו אובדן תיאבון ורמות האנרגיה שלהם ירדו בזמן שבעליהם היו חולים, אך החלימו במהירות. מאידך, 27 אחוזים מחתולי המחמד (13) סבלו מתסמינים קלים, כולל נזלת וקשיי נשימה, ואילו 6 אחוזים (3) סבלו מתסמינים חמורים.

"חתולים, במיוחד אלה שישנים על מיטת בעליהם, נראו פגיעים במיוחד", אמרה בהודעה לעיתונות העורכת הראשית דורותי בינזל מאוניברסיטת גואלף בקנדה. החוקרים טוענים כי הנגיף עשוי להיקשר ביתר קלות לקולטני התאים של חתולים מאשר לכלבים. אבל הם גם אומרים כי חתולים נוטים יותר לישון ליד פני הבעלים - מה שמקל על ההדבקה.

מאז פרוץ המגיפה, מספר חיות מחמד נמצאו חיוביות לנגיף - אם כי מקרים כאלה הם בדרך כלל די נדירים. בתחילת השנה, שתי גורילות בספארי של גן החיות בסן דייגו נדבקו ב-Covid-19 מאחד המטפלים שלהן - המקרה הידוע הראשון של מחלה בקופים. הנגיף אותר גם במספר חיות בר אחרות, כולל אריות ונמרים בגן החיות של ברונקס בניו יורק ואריות בגן החיות של ברצלונה בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully