וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה הזו עושים בדיקות קורונה גם לבעלי חיים

אחרי שחתול אחד נמצא חיובי לנגיף הקורונה, הרשויות בדרום קוריאה מבקשות מבעלי חיות מחמד שמזהים סימני מחלה שיגשו איתם לעבור בדיקות קורונה. האם יש חשש אמיתי שבעלי חיים מדבקים?

בווידאו: משלחת ארגון הבריאות העולמי קובעת שלא סביר שהקורונה דלפה ממעבדה/צילום: רויטרס

גם חברו הטוב של האדם בסכנה: ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי חתולים וכלבים בכל עיר הבירה סיאול ייבדקו לקורונה. זה מגיע כמה שבועות אחרי שהמדינה דיווחה על המקרה הראשון של covid-19 בבעלי חיים שנמצא אצל חתול.

למרות הבהלה, רק חיות מחמד המראות סימפטומים כמו חום או קשיי נשימה לאחר שנחשפו לנשאים אנושיים של הנגיף ייבדקו. חיית המחמד חייבת בבידוד בבית אם היא נמצאת חיובית לנגיף. לדברי הרשויות אין צורך לשלוח את חיית המחמד למתקן בידוד מכיוון שאין שום ראיות שניתן להעביר Covid-19 בין בני אדם לחיות מחמד.

יחד עם זאת אם הבעלים של חיית המחמד מאושפזים בבית חולים עם קורונה, או שהם חולים או זקנים מכדי לטפל בה, חיית המחמד תועבר להסגר במתקן עירוני. בדרום קוריאה, חולי קורונה מוחזקים בדרך כלל במתקני הסגר אם הם אינם זקוקים לטיפול בבית חולים. הרשויות ביקשו מהאזרחים לשמור על חיות המחמד שלהם "במרחק של שני מטרים לפחות מאנשים ומחיות מחמד אחרות כשהם הולכים ברחוב".

כלבים בשנגחאי עם מסכות נגד וירוס הקורונה בסין, פברואר 2020. רויטרס
האם המגיפה עוברת לחברים הטובים של בני האדם? כלבים עם מסיכה/רויטרס

בחודש שעבר דווח כי חתלתול שנמצא במתקן דתי בעיר ג'ינג'ו שבדרום מזרח, נמצא נגוע בקורונה. רשויות הבריאות חושדות כי אם ובתה ששהו במתקן העבירו את הנגיף לחתלתול. שתהן נמצאו חיוביות ל- Covid-19.

מומחים אמרו בתחילת המגיפה כי אין זה סביר מאוד שכלב או חתול יוכלו להעביר את הנגיף לאנשים, אם כי מחקרים הראו כי חתולים עשויים להיות מסוגלים לשאת את הנגיף ולהעבירו לחתולים אחרים.

בעולם, מספר חיות מחמד נמצאו חיוביות לנגיף - אם כי מקרים כאלה הם בדרך כלל די נדירים. בחודש שעבר, שתי גורילות בספארי של גן החיות בסן דייגו נדבקו ב- Covid-19 מאחד המטפלים שלהן - המקרה הידוע הראשון של מחלה בקופים. הנגיף אותר גם במספר חיות בר אחרות, כולל אריות ונמרים בגן החיות של ברונקס בניו יורק ואריות בגן החיות של ברצלונה בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully