וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחסנתם? זו קבוצת הגיל המדבקת ביותר בקורונה

לידיעת ממשלת ישראל - דוח חדש שמגיע מארה"ב תומך בפתיחת בתי הספר ובחיסונים לכל שכבות הגיל. הסיבה - הקבוצה שהכי מדבקת ומעבירה את נגיף הקורונה היא של מבוגרים צעירים בגילאי 20 פלוס

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

היום יתחילו להתחסן ברחבי הארץ אנשים בכל הגילאים, ולפי המחקר הזה, טוב שכך. מחקר חדש מעלה כי המפיצים הגדולים ביותר של נגיף הקורונה בארה"ב הם מבוגרים בגילאי 20 עד 49. ילדים אגב, לא מפיצים את המחלה באחוזים גבוהים.

צוות חוקרים מהקולג' אימפריאל בלונדון השתמש בנתוני מיקום טלפונים סלולריים הכוללים יותר מ-10 מיליון בני אדם ובמידע זמין לציבור על התפשטות הנגיף כדי לחשב אילו קבוצות גיל היו האחראיות ביותר להתפשטות הנגיף ברוב ארה"ב. לפי הממצאים, ילדים היו אחראים למעט מאוד ממקרי הקורונה, וכך גם מבוגרים מעל גיל 60.

"מחקר זה מספק ראיות לכך שמגיפת COVID-19 בארה"ב הונעה על ידי מבוגרים בגילאי 20-49, ובמיוחד מבוגרים בגילאי 35-49, לפני ואחרי פתיחת הלימודים מחדש", כתב הצוות בדוח שפורסם בכתב העת Science.

"בניגוד לשפעת, מבוגרים צעירים אלה היוו לאחר פתיחתם מחדש של הלימודים באוקטובר 2020, לפי הערכה, כ-72.2 אחוזים מההדבקות בנגיף בארה"ב, בעוד שפחות מ-5 אחוזים מהמקרים מקורם בילדים בגילאי 0-9 ופחות מ-10 אחוזים מבני נוער בגילאי 10-19". יש לציין כי הנתונים הללו מתייחסים לנקודת זמן שבה הווריאנטים החדשים של הנגיף, כמו המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית עדיין לא נכנסו לתמונה, והם ככל הנראה מדבקים יותר גם באוכלוסיות צעירות יותר של ילדים.

2 מיליון אוסטרלים בסגר בגלל נדבק אחד בקורונה 
1.2.21. רויטרס
הקבוצה המדבקת ביותר. אוסטרלים צעירים מחכים לבדיקת קורונה/רויטרס

"לפני יישום ההתערבויות של COVID-19, המגעים התרכזו בקרב אנשים בגילאים דומים והיו הגבוהים ביותר בקרב ילדים ובני נוער בגיל בית הספר, ושכיחים גם בקרב ילדים / בני נוער והוריהם, ומבוגרים בגיל העמידה וקשישים. אבל מאז תחילת המגיפה, דפוסי הקשר הללו השתנו באופן מהותי", כתב הצוות, "מחקר זה מצביע על כך שהתערבויות נוספות בקרב מבוגרים בגילאי 20-49, כגון חיסון המוני יכולות להביא לשליטה במגיפה ולמנוע מקרי מוות", הוסיפו.

הם העריכו כי בני 35 עד 49 היוו 41 אחוזים מההדבקות החדשות עד אמצע אוגוסט, מבוגרים בגילאי 20 עד 34 היו אחראים לעוד 35 אחוזים. ילדים ובני נוער היוו 6 אחוזים בלבד. אנשים בגילאי 50 עד 64 היוו 15 אחוזים מההדבקות.

"לאורך זמן, חלקם של קבוצות הגיל בקרב מקרי המוות המדווחים היה קבוע לחלוטין, מה שמרמז על כך שסביר להניח כי צעירים מאוד לא היו המקור העיקרי למגיפה מתחדשת מאז קיץ 2020, וכי במקום זאת שינויים בתנועתיות ובהתנהגות בקרב הקבוצה הרחבה יותר של מבוגרים בגילאי 20-49 עומד בבסיס ההתחדשות של המגיפה", כתב הצוות. הכוונה היא ככל הנראה שקבוצה זו מדבקת לא בגלל מאפיינים ביולוגיים, אלא בשל מאפיינים התנהגותיים - הם פחות הסתגרו בבתים, המשיכו להגיע לעבודה ולהסתובב בחוץ ולבוא במגע עם אנשים אחרים בהשוואה לקבוצות גיל אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully