וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: גם חיות מחמד צריכות לשמור על ריחוק חברתי

לאחר ששני חתולי בית בניו יורק נדבקו בנגיף, ה-CDC קורא להחיל את כללי הריחוק החברתי גם על בני הבית הפרוותיים. המשמעות: חתולים לא יצאו מהבית וכלבים יצטרכו לשמור על מרחק של 2 מטר מאנשים וחיות אחרות

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: טיגריסית בגן החיות בברונקס נבדקה ונמצאה חיובית לקורונה

לאחר ששני חתולי בית מניו יורק הפכו לחיות המחמד הראשונות שנבדקו ונמצאו כחיוביות לקורונה, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) קורא כעת לבעלי חיות מחמד לנקוט באמצעים של ריחוק חברתי, באותו אופן שבו האמצעים הללו חלים על בני משפחה אנושיים שמתגוררים באותו בית. משמעות הדבר בפועל היא שעל חתולי בית להשאר בתוך הבית ולא לצאת החוצה, ובעלי כלבים צריכים להוציא את חיות המחמד שלהם לטיול עם רצועה בלבד, ולהקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין כלבם ובין אנשים ובעלי חיים אחרים.

בתוך הבית אין מניעה להמשיך באינטראקציה רגילה עם חיית המחמד, כפי שנהגתם עד כה, אם כי יש לשמור על הרגלי היגיינה טובים ולהקפיד על רחיצת ידיים תכופה. אולם, אם מישהו מבני הבית מפתח תסמיני מחלה, ב-CDC ממליצים לשמור על מרחק בינו ובין חיית המחמד, כמו גם משאר בני הבית.

"ריחוק חברתי חל גם על חיות המחמד שלכם. גם הם נמצאים בסיכון מסויים לחלות בקורונה, ולכן עדיף להיות זהירים", אמרה ד"ר מליסה סלגדו, וטרינרית שאיבחנה את אחד מהחתולים שנדבקו ב-Covid-19. היא הוסיפה כי בדיקות קורונה לבעלי חיים נעשות בשיטות פולשניות יותר משיטת הבדיקה בבני אדם, ולכן ה-CDC לא ממליץ בשלב זה לעשות בדיקות שגרתיות לחיות מחמד.

עוד בוואלה!

לא רק חום ושיעול: 6 סימפטומים חדשים לנגיף הקורונה

לכתבה המלאה
אישה בוחרת כלב לאימוץ במקסיקו סיטי, מקסיקו, 25 באפריל 2020. רויטרס
אם מישהו מבני הבית מפתח תסמיני מחלה, יש להרחיק אותו גם מחיית המחמד. אישה בוחרת כלב לאימוץ בכלביה במקסיקו סיטי/רויטרס

"כדי לבדוק בעל חיים צריך לקחת דגימות מהאף, הפה ומלחמית העין וגם לדגום את הצואה שלו", הסבירה ד"ר סלגדו. על פי הדיווח של ה-CDC שני החתולים שנדבקו בקורונה הציגו תסמינים נשימתיים קלים ושניהם צפויים להחלים החלמה מלאה מהנגיף.

כלבים בשנגחאי עם מסכות נגד וירוס הקורונה בסין, פברואר 2020. רויטרס
לחתולים יש קולטנים מיוחדים שגורמים להם להדבק יותר בקלות. כלבים בשנגחאי עם מסכות נגד וירוס הקורונה/רויטרס

אף על פי שהסברה היא ששני החתולים נדבקו מבני אדם - בביתם או בסביבת מגוריהם, עדיין אין מספיק מידע כדי לקבוע האם בני אדם יכולים להדבק בקורונה מבעלי חיים. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר אמר ד"ר אנתוני פוסי, המומחה הבכיר ביותר למחלות זיהומיות בארה"ב, כי "בהיבט האפידמיולוגי אין כל ראיה לכך שחיות מחמד יכולות להעביר את הנגיף לבני אדם בתוך הבית". עם זאת, ישנם מומחים שסבורים שחלק מבעלי החיים רגישים יותר לנגיף מאחרים.

כלבים נדבקים פחות

מי שלא הופתעה מהידיעות על הידבקותם של שני החתולים מניו יורק ב-Covid-19 היא ד"ר סנדרה ניוברי מאוניברסיטת וויסקונסין שמזה זמן בודקת כיצד משפיע נגיף הקורונה על בעלי חיים. "לחתולים יש קולטנים ספציפיים וחשדנו בשלב מוקדם יחסית שהם עשויים להידבק. אנחנו סבורים שלכלבים יהיה קשה יותר להידבק והמחקרים שלנו מוכיחים את זה", אמרה ד"ר ניוברי.

חתולי הבית אינם היחידים שנדבקו בנגיף, בגן החיות בברונקס בניו יורק 8 נמרים ואריות נמצאו חיוביים לנגיף. לדברי ניוברי, ייתכן בהחלט שישנן עוד חיות שנדבקו בנגיף, אך אינן מציגות תסמינים. "בעלי חיים יכולים להיות א-סימפטומטיים, בדיוק כמו בני אדם, אך חייבים לערוך מחקרים נוספים כדי לאשש זאת", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully