וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של חולת קורונה שנדבקה בשני וריאנטים שונים

חולת קורונה בלגית שמתה בחודש מרץ האחרון היא המקרה המתועד הראשון של הדבקה בו זמנית בשני זנים שונים של covid-19. איך מתרחשת הדבקה כזאת והאם היא מסוכנת יותר?

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מודיע שמשלוח החיסונים נגד הקורונה יוקדם ל-1 באוגוסט/צילום: רוני כנפו

האם ניתן להידבק ביותר מווריאנט אחד של קורונה בו זמנית? על פי מקרה שפרטיו פורסמו השבוע - התשובה היא חיובית, והמשמעות של זה היא מאוד שלילית עבור כולנו. במסגרת הכנס השנתי של הארגון האירופי למחקר קליני במיקרוביולוגיה ומחלות מדבקות, הוצגו לראשונה פרטים מאומתים של חולת קורונה מבלגיה, שמתה לאחר שנדבקה בשני זנים שונים של covid-19 במקביל.

האישה, אזרחית בלגיה בת 90, נדבקה הן בווריאנט הבריטי (מכונה כיום 'וריאנט אלפא') ובווריאנט הדרום אפריקני (המכונה כיום 'וריאנט ביתא'). המקרה שלה נכלל במחקר בלגי שהוצג במהלך הכנס הרפואי, והיא ככל הנראה המקרה המתועד הראשון מסוגו של חולה שנדבק בו זמנית בשני זנים שונים של הנגיף.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
סביר שמקור ההדבקה הוא שני אנשים שונים. בדיקות קורונה בכפר סבא/ראובן קסטרו

האישה, שלא היתה מחוסנת, נדבקה בנגיף בחודש מרץ האחרון ואושפזה בבית חולים בסביבת בריסל. לא ידוע כיצד או ממי בדיוק היא נדבקה, אך לדברי רופאיה, בהחלט סביר שהיא נדבקה משני אנשים שונים - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

בתחילת האשפוז שלה מצבה היה יציב, אולם הוא התדרדר במהרה והיא מתה חמישה ימים לאחר מכן. לדברי אן ונקירברגן, ביולוגית מולקולרית, קשה לקבוע האם להדבקה המשולבת היה חלק בהתדרדרות המהירה של החולה. "שני הווריאנטים הללו הסתובבו בבלגיה באותה תקופה, כך שסביר להניח שהאישה נדבקה בשני הנגיפים משני אנשים שונים", אמרה ונקירברגן, שעובדת בבית החולים OLV בבלגיה, ואשר מוביל את המחקר שהוצג בכנס. עם זאת הממצאים שהוצגו שם עדיין לא פורסמו בפלטפורמות מחקריות מוכרות וטרם עברו ביקורת עמיתים.

אף שעד כה לא היו פרסומים דומים על הדבקות משולבות בזנים שונים של נגיף הקורונה, החוקרים סבורים שהמקרה הבלגי מוכיח שמדובר בתרחיש אפשרי. "מדובר בתופעה שככל הנראה האומדנים שלה נמצאים בחסר", אמרה החוקרת ונקירברגן.

נכון להיום מסתובבים בעולם 4 וריאנטים של covid-19 שמוגדרים כ'מקור לדאגה'. וריאנט דלתא - שמקורו בהודו ונמצא כמדבק יותר מהנגיף המקורי הוא כיום הזן הדומיננטי שאחראי על רוב מקרי ההדבקה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully