וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת 5 שזיפים מיובשים ביום מפחיתה את הסיכון למחלות לב

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 6:58

מחלות לב וכלי דם נחשבים לגורם הסיכון הגדול ביותר למוות מוקדם בכל רחבי העולם. מחקר חדש מצא כי שינוי תזונתי אחד קטן יכול לתרום להורדת הסיכון משמעותית

אכילת שזיפים מיובשים נעשית בדרך כלל בכדי לשמור על פעילות המעיים, אבל מתברר שאפילו אכילת כמות מעטה מהם ביום עשויה לחולל פלאים גם לבריאות הלב. מחקר חדש מראה כי הוספת חמישה שזיפים מיובשים לתזונה היומית יכולה גם להפחית את הסיכון למחלות לב ודלקתיות, במיוחד בקרב נשים מבוגרות.

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו סטייט חושפים כי אכילת חמש או שש שזיפים מיובשים מדי יום במשך שישה חודשים מפחיתה את הסיכון למחלות לב ומעלה רמות כולסטרול טובות בגוף. "כשמסתכלים על המחקר הקודם שלנו ועל מחקרים של אחרים בשילוב עם הנתונים חדשים האלה, יש הוכחות עקביות לכך שאכילת שזיפים מיובשים יכולה לקדם את הבריאות", אמרה פרופסור שירין הוֹשמנד, חוקרת ראשית בבית הספר למדעי התעמלות ותזונה באוניברסיטה, בהצהרה שנמסרה לתקשורת.

למרות שבתקופת הקורונה חלה עליה במקרים של התקפי לב בישראל, היא נחשבת בין המדינות היחידות בעולם שהתקפי לב היא שנייה סיבת התמותה השנייה לסרטן, ברוב המדינות זו הסיבה השכיחה ביותר. הגורם העיקרי להתקף לב הוא מחלת לב שבה מתרחשת היצרות של כלי הדם הכליליים בשל הצטברות שומן בדופן שלהם. הסיכוי להיצרות כלי הדם ולהתקף לב עולה עקב היסטוריה משפחתית של מחלות לב, אורח חיים לא בריא (עישון, השמנת יתר) ומחלות כמו סוכרת.

שזיפים מיובשים. ShutterStock
רק חמישה ביום. שזיפים מיובשים/ShutterStock

לצורך המחקר, 48 נשים בריאות לאחר גיל המעבר חולקו לשלוש קבוצות. בתזונה של קבוצה אחת לא נכללו שזיפים מיובשים כלל, ובשתיים האחרות אכלו 50 גרם או 100 גרם שזיפים מיובשים מדי יום במהלך המחקר בן ששת החודשים. ההיבטים האחרים של הדיאטות ואורחות החיים של הנשים נשארו דומים לפני המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Medicinal Food.

החוקרים מדדו את הסיכון של המשתתפות לסמנים למחלות לב בתחילת המחקר ובסיומו. הם עשו זאת כדי לראות אם ישנו שיפור אצל אלו שאכלו שזיפים מיובשים.

עוד בוואלה!

עד כמה פירות יבשים בריאים לנו?

לכתבה המלאה

התוצאות של הניסוי הראו ממצאים חיוביים דומים בקרב אלו שאכלו 50 גרם ו-100 גרם שזיפים מיובשים. רמות הדלקתיות ירדו גם לאחר אכילת שזיפים מיובשים מדי יום וכמות נוגדי חמצון היו גבוהים יותר. לא נראה שינוי יוצא דופן במשקל המשתתפים או ב-BMI. המחקר מראה כי שזיפים מיובשים יכולים להיות תוספת טובה לתזונה להפחתת מחלות לב ודלקות, כמו גם שיפור יכולת נוגדת החמצון.

"הפחתת דלקת כרונית והגברת יכולת נוגדי החמצון בגוף קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם, יחד עם מחלות רבות אחרות", אומר פרופסור מארק קרן, מומחה לתזונה מאוניברסיטת סן דייגו סטייט. "לא רק שמחקר זה מראה כי שזיפים מיובשים עשויים להיות דרך טובה להפחית דלקתיות ולהגדיל את יכולת נוגדי החמצון, אלא גם כי אכילת שזיפים מיובשים מדי יום עשויה לשפר את רמות הכולסטרול אצל נשים לאחר גיל המעבר".

מחקרים אחרונים הראו גם כי נשים לאחר גיל המעבר שסבלו מעצמות חלשות ואכלו 50 גרם שזיפים מיובשים מדי יום במשך 16 חודשים העלו את צפיפות העצם שלהן - נתון חשוב מאוד בגילאים מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully