וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו פירות יבשים מותר לתת לילדים לאכול?

ט"ו בשבט הגיע ואחת ממסורות החג היא כמובן אכילת פירות יבשים ואגוזים למיניהם - רובם אסורים למאכל על ידי ילדים בשל סכנת חנק. אילו פירות מותר להם לאכול ומאיזה גיל? מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
זוכרים שהייתם צריכים להביא כזה לגן? צלחת פירות יבשים/ShutterStock

רבים מההורים של היום ודאי זוכרים איך בילדותם התבקשו להגיע לגן בט"ו בשבט עם סלסלת פירות יבשים מהבית, לטובת סדר ט"ו בשבט שנהוג היה לערוך בגני הילדים בשנות ה-80 וה-90. אלא שמאז החכמנו קצת, התקדמנו קצת, וכיום אנחנו כבר יודעים שפירות יבשים הם לא ממש מאכל ידידותי לילדים. אם כי, במאמר מוסגר, לא ברור למה מישהו אי פעם חשב שדבלים זה מאכל ידידותי לילדים.

את רוב סוגי הפירות היבשים והאגוזים אסור בכלל לתת לילדים לאכול. על פי הנחיות ארגון בטרם לבטיחות ילדים, יש להרחיק מילדים עד גיל 5 את כל סוגי האגוזים, השקדים והפיצוחים. הסיבה לכך היא כמובן חשש מחנק - מימדיהם של האגוזים הללו דומים מאוד לקוטר של קנה הנשימה הממוצע של ילד, וכאשר הם נתקעים בדרכי הנשימה יש להם נטייה לספוח לחות והם מתנפחים ומחמירים את החסימה.

עוד בנושא:
עזרה ראשונה: כך מצילים תינוק מחנק
ה-FDA מזהיר: "שרשראות ענברים הן סכנת חיים לתינוקות"
הפריט שנמצא כמעט בכל בית ומסכן את חיי הילדים שלכם

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
כל סוגי האגוזים אסורים מתחת לגיל 5 עקב סכנת חנק. צלחת אגוזים ופיצוחים/ShutterStock

גם פירות יבשים אינם מומלצים שכן הם דביקים מאוד ועלולים להיצמד לקנה הנשימה. אם נותנים לילדים עד גיל 4 פירות יבשים, על ההורים להקפיד שהילדים ילעסו אותם היטב. "יש לזכור כי ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון, ועלולים לשאוף אותו לריאות. נוסף על כך, דרכי הנשימה של ילדים קטנים אינן מפותחות, ולכן קיים סיכון גדול יותר לשאיפה של מזון בשלמותו", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם.

עוד באותו נושא

איך לבחור את הפירות היבשים הכי בריאים

לכתבה המלאה

מדריך פירות יבשים לילדים, ע"פי המלצות ארגון בטרם לבטיחות ילדים:

פירות יבשים: מה מותר ומה אסור. עיבוד תמונה
פירות יבשים: מה מותר ומה אסור/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully