וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריט שנמצא כמעט בכל בית ומסכן את חיי הילדים שלכם

19.12.2017 / 6:59

מחקר חדש ומפחיד גילה כי בשנים האחרונות 17 אלף ילדים נפגעו בארה"ב כתוצאה ממשחק עם חוטי ההפעלה של וילונות ותריסים. למה זה כל כך מסוכן, ואיך שומרים על הילדים?

כיצד מבצעים היימליך? מדריך/מערכת וואלה

בסרטון: חייבים לדעת - כך תצילו תינוק מחנק

מדי יום אנחנו שומרים על הילדים שלנו מלא מעט סכנות שאורבות להם בבית ומחוצה לו, ועכשיו מצטרף לרשימת הסכנות הזו פריט נוסף, ומפתיע. מסתבר שווילונות, או ליתר דיוק חוטי ההפעלה של וילונות ותריסים, מהווים סכנת חנק לילדים, כך לפי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.

במחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוהיו, נותחו נתונים שנאספו ב-100 יחידות לטיפול נמרץ ברחבי ארה"ב במשך 26 שנים (מ-1990 ועד 2015). על פי הנתונים, אירעו בשנים האלה כמעט 17 אלף מקרי פציעה של ילדים כתוצאה ממשחק עם חוטים של וילונות או תריסים. רוב הפציעות היו קלות – 93.4 אחוזים מהמקרים טופלו ושוחררו מיד, ללא אשפוז. ואולם, 271 מהפציעות היו קטלניות.


עוד בנושא:
זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות
כך תוודאו שהגן או המעון של ילדכם בטוח עבורם
במיוחד החורף: 7 כללים לשינה בטוחה לתינוקות

פציעה נפוצה שאנשים לא מכירים

"רובנו לא מודעים לעובדה שפציעות בקרב ילדים מתרחשות בעיקר בבית, ודווקא בימי החורף הקרים כשילדים מבלים לא מעט בבית", מסבירה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. לדבריה, אחת הפגיעות המסוכנות שאין לגביהן מודעות מספקת היא חנק כתוצאה מהיכרכות חוטים סביב הצוואר, כמו חוטי הפעלה של וילונות ותריסים. "כאשר החוטים משתרכים מהווילונות או התריסים - ילדים עלולים להיחנק במהירות כתוצאה מהסתבכות בלולאה", היא מסבירה.

עוד באותו נושא

בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?

לכתבה המלאה
ילד משחק עם חוט של וילון. ShutterStock
סכנת חנק. ילד משחק עם וילון/ShutterStock

כדי להימנע מסכנה זו יש לשמור על מספר כללי בטיחות:

• אין להעמיד מיטות של תינוקות ופעוטות או רהיטים בקרבת חלונות, מפני שילדים מסוגלים לטפס עליהם ולהגיע לחבלים המחוברים לכיסויי החלונות.

• מומלץ להשתמש בכיסויי חלון ללא חוטים לחלונות שלילדים יש גישה אליהם.

• ניתן לקשור את החבלים בגובה או לחבר אותם עם מהדק, קליפס או כל פתרון אחר.

מארגון בטרם נמסר עוד כי הם, יחד עם משרד הכלכלה והתעשייה, לוקחים חלק בקמפיין בינלאומי של ה-OECD להעלאת המודעות למניעת חנק מחוטי הפעלה של וילונות.

ובקצרה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully