וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוודאו שהגן או המעון של ילדכם בטוח עבורם

10.9.2017 / 7:24

שבוע עבר מאז שהילדים שלכם נכנסו לגני הילדים ובתי הספר וזה זמן טוב לבדק בית. ארגון בטרם לבטיחות ילדים עם הדברים שצריך לשים אליהם לב בגן הילדים

ילד שוטף ידיים בגן ילדים. ShutterStock
בית שני/ShutterStock

הילדים החלו את שנת הלימודים בגן, במעון או אצל מטפלת. כאשר בחרתם את המסגרת לקטנטנים, המהווה להם בית שני, בוודאי בדקתם האם הגננת והצוות שלה נעימים ולבביים, והאם התכנים מעשירים. כעת, כאשר החלה שנת הלימודים, רצוי שתבדקו שאכן הגן בטוח לילדכם בהתנהלות היומיומית. כדי לעשות זאת, ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מנגיש צ'ק-ליסט לסביבה הפיזית של הגן והמעון והן לאופן ההתנהגות של הצוות המטפל. להלן 10 כללים שישמרו על חיי ילדיכם:

בנוסף לעשרת הכללים שצוינו, ארגון בטרם ממליץ לבדוק גם האם הנושא של בטיחות הילדים נמצא במודעות הצוות החינוכי-טיפולי:

כך למשל, כדאי לוודא התנהגות בטוחה, כמו האם הצוות מקפיד להשגיח על הילדים כל הזמן. מדובר בכלל ברזל, שכן אין להשאירם לבד, בוודאי כאשר מדובר בתינוקות. במקרה של תינוקות, אין להשאיר אותם ללא השגחה צמודה במקום גבוה כגון שידת החתלה, ספה, ובעת שימוש במוצרי תינוקות, כמו כיסא אוכל או נדנדה.

חשוב לבדוק האם הצוות מרחיק מהילדים חפצים חמים כדוגמת סירי בישול, בשעת הכנת האוכל, בארוחה ובכל עת, ואינו מחזיק ילד על הידיים בזמן שתיית קפה, בקרבת משקה חם או בזמן בישול.

כמו כן, בזמן הארוחה, אסור להשאיר לרגע את הילדים לאכול לבד ללא השגחה. לא נותנים לתינוק בקבוק לבד במיטה, כי הוא עלול להירדם בזמן ההאכלה ובכך יש סכנת חנק. אסור לתת לתינוקות קטנים מאכלים שיש קושי בלעיסתם, כגון מאכלים בעלי מרקם חלקלק או דביק, מאכלים שצורתם עגולה או קשים ללעיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully