וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר מסוכן התגלה בתרופה המפורסמת לגמילה מעישון

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 13:13

משרד הבריאות הודיע כי יש להפסיק את השימוש בתרופה צ'מפיקס, לאחר שחברת פייזר הודיעה כי נמצאו בו חומרים שעלולים להיות מסרטנים. הנה כל הפרטים

לא מעט ישראלים נגמלים מעישון בעזקת התרופה צ'מפיקס Champix, הניתנת במסגרת סדנאות גמילה מעישון של קופות החולים ונחשבת בטוחה ויעילה. כעת, חברת פייזר שמייצרת את התרופה מצאה חומרים מסוג ניטרוזאמינים - שעלולים להיות מסרטנים - ברמות החורגות מהטווח התקין בכמה אצוות של תכשיר, כך לפי הודעת משרד הבריאות שנמסרה היום.

במשרד הבריאות הודעיו כי בחנו את הנושא והחליטו להנחות על הפסקת השימוש בתכשיר המדובר ואיסוף של כלל התכשירים האלה ממטופלים ומבתי המרקחת. לפי ההודעה, חברת פייזר לא תשחרר אצוות חדשות לשוק עד לסיום חקירה בנושא. כרגע אין צפי לחזרת התכשיר לשיווק.

אם יש בידכם תרופה כזו, יש להפסיק את השימוש בה ולהחזיר את התרופה לבית המרקחת.

התרופה צ'מפיקס לגמילה מעישון. ShutterStock
הפסיקו את השימוש. התרופה צ'מפיקס/ShutterStock

כאמור, ניטרוזאמינים הם חומרים בעלי פוטנציאל מסרטן, בהתבסס על מחקרים בבעלי חיים. "יש לציין כי חומרים אלו נמצאים ברמות נמוכות גם במזונות מסוימים ובמים, ואינם צפויים לגרום לנזק בבני אדם כאשר נצרכים בכמויות קטנות", נמסר בהודעת משרד הבריאות, "עם זאת, כמשנה זהירות הוחלט על הפסקת השימוש ואיסוף מהשוק של כל האצוות".

במשרד הבריאות מסרו גם כי "לאור החלטה זו ועקב החשיבות הרבה בהמשך ובשימור תהליך הגמילה, יש לפנות לרופא המטפל או לשירותי הגמילה מעישון של קופת החולים כדי לקבל מידע והדרכה על החלופות לתרופה זו ועל אמצעי התמיכה ההתנהגותית בגמילה".

עוד בוואלה!

הדברים המדהימים שיקרו לגוף שלכם כשתפסיקו לעשן

לכתבה המלאה

מנגנון הפעולה של התרופה צ'מפיקס עובד כך שהחומרים בה נקשרים לאותו קולטן במוח שאליו נקשר הניקוטין, וחוסמים אותו. היא מפעילה את הדופמין פחות מסיגריה ועל ידי כך מורידה את החשק לסיגריה ואת תסמיני הגמילה. התרופה יעילה, אך יש לה גם תופעות לוואי. אנשים שנטלו אותה דיווחו על שינויים במצבי הרוח. היא גם עשויה לגרום בחילות ולכן יש ליטול אותה על בטן מלאה עם כוס מים. לעתים יכולה לגרום לחלומות מוזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully