וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפייזר מתחילים ניסוי בו יחסנו נגד קורונה ילדים מתחת לגיל 12

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 11:07

חיסון בני נוער נגד קורונה רק החל בארץ וכבר גרר ויכוח מהותי בין רופאים באשר לכדאיות ולבטיחות שלו. במקביל, בחברת פייזר מתחילים ניסוי על אלפי ילדים מתחת לגיל 12. זה מה שידוע עד כה

המהומה עוד לא שככה על כדאיות או הכרחיות חיסון בני הנוער נגד קורונה ובפייזר הודיעו אתמול כי יחלו בבדיקת חיסון הקורונה של החברה בקבוצה גדולה יותר של ילדים מתחת לגיל 12. בחברה מתכוונים לנסות לחסן ילדים במינון נמוך יותר של הזריקה בשלב מוקדם של הניסוי. במחקר ישתתפו עד 4,500 ילדים ביותר מ-90 אתרים קליניים בארצות הברית, פינלנד, פולין וספרד.

בסוכנות הידיעות רויטרס פרסמו כי חברת פייזר הודיעה כי בהתבסס על בטיחות, עמידות והתגובה החיסונית שנוצרו על ידי 144 ילדים בשלב הראשון של החיסון הכפול לקורונה, היא תבדוק מינון מופחת של 10 מיקרוגרם בילדים בגילאי 5 עד 11, ו-3 מיקרוגרם עבור קבוצת הגילאים של 6 חודשים עד 5 שנים.

דובר פייזר אמר כי החברה מצפה לנתונים מבני 5 עד 11 בספטמבר וככל הנראה תבקש מהרגולטורים אישור לשימוש חירום בהמשך אותו החודש. נתונים על ילדים בגילאי 2 עד 5 עשויים להגיע זמן קצר לאחר מכן, לדבריו.

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
הכרחי לילדים? החיסון לקורונה של פייזר/רויטרס

החיסון של פייזר אושר לשימוש בבני נוער מעל גיל 12 באירופה, ארצות הברית, קנדה וכמובן ישראל, כאשר בניגוד לילדים מתחת גיל 12, בני הנוער מקבלים מינון זהה למבוגרים: 30 מיקרוגרם.

עוד בוואלה!

בישראל עוד מתלבטים, אבל בארה"ב הרשויות קוראות לחסן ילדים

לכתבה המלאה

חיסון ילדים וצעירים נחשב לצעד קריטי בדרך ל"חסינות העדר" ומיגור מגפת ה- COVID-19. ובכל זאת, מדענים בארצות הברית ובמקומות אחרים, ביניהם ישראל, בוחנים את האפשרות לקשר בין דלקת לב לחיסוני mRNA, במיוחד אצל גברים צעירים.

למעשה משרד הבריאות בישראל הודיע בשבוע שעבר כי מצא שמספר המקרים הקטן של דלקת בשריר הלב התרחש בעיקר בקרב גברים צעירים שקיבלו את חיסון פייזר והם ככל הנראה קשורים לחיסון. המומחים מצאו כי אצל בני 16-19 הקשר נמצא חזק יותר. בנוסף, הגיעו למסקנה כי הקשר נחלש עם העלייה בגיל, כשברוב המקרים מדובר במחלה קלה שחולפת תוך ימים בודדים. פייזר הודיעה כי היא מודעת להודעה הישראלית על שריר הלב וכי לא נמצא קשר סיבתי לחיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully