וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות עבודה ארוכות גורמות ל-745 אלף מקרי מוות בשנה

גם אתם מבלים במשרד שעות ארוכות מדי? דוח של ארגון הבריאות העולמי מראה כי הנזק של זה לא מסתכם בעייפות, מצב רוח ירוד וכאב גב, אלא עלול להוביל למוות

משרד. shutterstock, ShutterStock
כלוב זהב. אנשים עובדים במשרד הייטק/ShutterStock, shutterstock

שוק העובדה עבר שינויים מרחיקי לכת בשנה האחרונה של הקורונה, שכללו אומנם יותר עבודה מהבית, אבל כנראה גם תוספת של יותר שעות עבודה. וכעת מסתבר שיש להרגל לעבוד לתוך הלילה מחיר בריאותי כבד. דוח של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שיצא בתחילת השבוע מצא כי שעות עבודה ארוכות הורגות מאות אלפי אנשים בשנה.

הדוח העולמי הראשון מסוגו הראה כי 745 אלף בני אדם מתו בשנת 2016 משבץ מוחי ומחלות לב עקב שעות עבודה ארוכות. הדוח מצא כי אנשים החיים בדרום מזרח אסיה ובאזור האוקיאנוס השקט המערבי היו המושפעים ביותר.

על פי הדוח, עבודה של 55 שעות ומעלה בשבוע הייתה קשורה לסיכון גבוה יותר של שבץ ב-35 אחוזים ולסיכון של 17 אחוזים למות ממחלות לב, בהשוואה לשבוע עבודה של 35 עד 40 שעות. ארגון הבריאות העולמי אמר גם כי המגמה עלולה להחמיר עקב השינוי בשוק העבודה בקורונה וגם לאחריו.

המחקר, שנערך עם ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), הראה גם כי כמעט שלושה רבעים מאלו שמתו כתוצאה מעבודה של שעות ארוכות היו גברים בגיל העמידה או מבוגרים. לעתים קרובות, מקרי המוות התרחשו הרבה יותר מאוחר בחיים, לפעמים עשרות שנים אחר כך.

בדיקות קורונה, גרמניה, 2 במרץ 2021. AP
לא רק הרופאים עבדו השנה יותר מדי שעות. בדיקת קורונה/AP

אמנם המחקר של ארגון הבריאות העולמי לא כיסה את התקופה של הקורונה, אך גורמים בארגון הבריאות העולמי אמרו כי העליה האחרונה בעבודה מרחוק וההאטה הכלכלית עשויים להגדיל את הסיכונים הכרוכים בשעות עבודה ארוכות. "יש כמה ראיות שמראות שכאשר מדינות עוברות סגרים, מספר שעות העבודה גדל בכ-10 אחוזים", אמרו בארגון הבריאות העולמי.

החוקרים אמרו כי ישנן שתי דרכים בהן שעות עבודה ארוכות הובילו לתוצאות בריאותיות לקויות: הראשונה היא באמצעות תגובות פיזיולוגיות שמגיעות באופן ישיר מלחץ, ושנית, כדי לשרוד את שעות העבודה הארוכות יותר, עובדים נוטים יותר לאמץ התנהגויות שפוגעות בבריאות כמו שימוש בטבק ואלכוהול, פחות שינה ופעילות גופנית, ותזונה לא בריאה.

כמה שעות עובדים בישראל?

בשנת 2019 הכניס ארגון הבריאות העולמי את השחיקה שאנשים חווים בעבודה, חלקית לפחות, לרשימת הבעיות הבריאותיות הנפוצות. שחיקה מעבודה, או "דחק תעסוקתי", נכללה לראשונה בסיווג הבינלאומי של מחלות והיא כעת אבחנה רפואית לגיטימית.

בישראל, אגב, עובדים יותר מאשר במדינות מערביות אחרות ולפי נתוני ה-OECD וישראל מדורגת במקום השביעי בדירוג, בגלל שבוע עבודה ממוצע של 40.6 שעות. עוד עולה כי במהלך השנה הישראלים עובדים בממוצע 1,910 שעות (המציב את המדינה במקום השביעי גם הדירוג הזה), ו-15.4 אחוזים עובדים מעל 50 שעות בשבוע. במקביל, העובד הישראלי הממוצע מבלה בכל יום 13.4 שעות ביום מחוץ למשרד, כשהזמן הזה כולל גם שינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully