וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים שעות ארוכות? הסיכון שלכם ללקות בשבץ עולה משמעותית

כשאנחנו אומרים שעות ארוכות, אנחנו מתכוונים לשעות ממוצעות בלא מעט משרדים בישראל. אז כמה שעות זה יותר מדי ומה יכולה להיות הסיבה לקשר בין השניים?

עייף במשרד. ShutterStock
בישראל עובדים יותר מבכל מדינה אחרת. איש במשרד/ShutterStock

רבות כבר סופר ודובר על הקשר שבין שעות העבודה הארוכות שהשוק המודרני דורש איתנו והפגיעה בבריאות, אבל המחקר הנוכחי מצא קשר מטריד בין יום עבודה ארוך ובין סיכון לשבץ.

שבץ מתרחש בדרך כלל כאשר העורקים שמספקים את הדם למוח נחסמים. זהו מצב חירום רפואי מסכן חיים שדורש טיפול רפואי מיידי. המחקר הנוכחי הראה כי אנשים שעבדו שעות ארוכות - יותר מ-10 שעות ביום, לפחות 50 ימים בשנה - היו בסיכון גבוה ב-29 אחוזים ללקות בשבץ בהשוואה לאלו שעבדו פחות שעות. הסיכון גדל עוד יותר - בשיעור ניכר של 45 אחוזים - אם הם עבדו שעות ארוכות יותר במשך תקופה של 10 שנים או יותר.

עוד בנושא:
חשוב לדעת: אלה הסימנים שעלולים להעיד על שבץ מוחי
6 דרכים שיכולות לצמצם את הסיכון שלכם לחטוף שבץ
חוקרים מצאו: זהו המקום הכי בריא במשרד שלכם

"בלתי צפוי"

לצורך המחקר, החוקרים סקרו נתונים מסקר שכלל 143,592 משתתפים. המידע כלל נתונים כמו גיל, מין, אם הם מעשנים או לא, ושעות עבודה בנוסף לנתוני הבריאות. באופן מפתיע, הקשר בין 10 שנות עבודה של שעות ארוכות לשבץ נראה חזק יותר אצל אנשים מתחת לגיל 50, כך אמר מחבר המחקר אלקסיס דסקאתה, חוקר מהמכון הצרפתי הלאומי לבריאות ומחקר רפואי. "זה היה בלתי צפוי. מחקר נוסף נדרש כדי לחקור את הממצא הזה", הוסיף.

שבץ מוח גידול רנטגן. ShutterStock
אספקת הדם למוח נחסמת/ShutterStock

ד"ר ריצ'רד פרנסיס, ראש מחקר באגודה הבריטית לשבץ, התראיין להפינגטון פוסט ואמר כי: "כרגע לא ברור מה עלול לגרום לקשר בין שעות עבודה ארוכות לסיכון לשבץ. החוקרים מציעים שאולי יש מספר סיבות לכך, כולל שעות משמרות לא סדירות, עבודה בלילה או מתח בעבודה. אלה יכולים להיות אחראים לתנאיי עבודה לא בריאים, מה שעלול להגביר את הסיכון לשבץ".

רק בחודש שעבר הכניס ארגון הבריאות העולמי את השחיקה שאתם חווים בעבודה, חלקית לפחות, לרשימת הבעיות הבריאותיות הנפוצות. שחיקה מעבודה, או "דחק תעסוקתי", נכללה לראשונה בסיווג הבינלאומי של מחלות והיא כעת אבחנה רפואית לגיטימית, שעל פי התחזיות עד שנת 2020, תהיה הגורם השני לפגיעה באיכות החיים - מקום אחד אחרי בעיות לב.

בישראל, אגב, עובדים יותר מאשר במדינות מערביות אחרות ולפי נתוני ה-OECD, המספרים עומדים על ארבע שעות מעל ממוצע המדינות בארגון - 40.5 שעות לעומת 36.8 שעות בשבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה
  • שבץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully