וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: שחיקה בעבודה היא בעיה רפואית אמיתית

פעמים רבות אנחנו נוהגים לכנות אנשים שסובלים מעייפות גדולה וניכור כלפי העבודה כ"עצלנים". כעת ארגון הבריאות הגדול בעולם מסווג את השחיקה בעבודה כסינדרום שקשור בעבודה. אז מה הקריטריונים לאבחון?

רינה מצליח אולפן שישי. צילום מסך
איך היא לא תהיה שחוקה? רינה מצליח באולפן שישי/צילום מסך

קשה לכם לקום בבוקר לעבודה, אתם לחוצים ושונאים כל רגע כבר כשאתם מגיעים לשם, או בכלל משועממים למוות וגוללים את הפיד? ובכן, ארגון הבריאות העולמי החליט להכניס את השחיקה שאתם חווים בעבודה, חלקית לפחות, לרשימת הבעיות הבריאותיות הנפוצות.

שחיקה מעבודה, או "דחק תעסוקתי", נכללה לראשונה בסיווג הבינלאומי של מחלות והיא כעת אבחנה רפואית לגיטימית. על פי הסיווג של המדריך של ארגון הבריאות העולמי המנחה ספקים רפואיים באבחון מחלות, ה-ICD-11, רופאים יכולים לאבחן אדם עם סינדרום שחיקה שקשור בעבודה אם הם עומדים בסימפטומים הבאים:

1. תחושות של ירידה באנרגיה או תשישות

2. ריחוק מנטלי מוגבר מהעבודה, או תחושות של שליליות או ציניות הקשורות לעבודה

3. יעילות מקצועית נמוכה

עוד בנושא:
הסטרס ועונשו: 5 תופעות מוזרות שנגרמות על ידי לחץ
הישיבה מזיקה לבריאות
5 דרכים שבהן הדרך לעבודה הורסת לכם את הבריאות

לחץ בעבודה. ShutterStock
תחושות שליליות והערות ציניות? כדור לחץ צילום: shutterstock)/ShutterStock

סקירה של מאות מחקרים שפורסמו במשך ארבעה עשורים זיהו כבר את המצב כ"אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בימינו", למרות שהוא לא הוכר במלואו. כבר בשנת 2017, הזהיר ארגון הבריאות העולמי כי עד שנת 2020, השחיקה הזו תהיה הגורם השני לפגיעה באיכות החיים, מקום אחד אחרי בעיות לב.

בארגון הבריאות העולמי מציינים כי מחקרים רבים התמקדו בגורמים לשחיקה, במקום בניסיון לפתח קריטריונים אבחוניים ספציפיים, מה שמוביל לעמימות מסוימת, במיוחד כאשר מנסים להבחין בין שחיקה לדיכאון. הם מבהירים כי על הרופאים לבדוק ולשלול את האפשרות של חרדה, מצב רוח והפרעות דחק לפני שהם מאבחנים חולים בשחיקה שמתייחסת באופן ספציפי ל"תופעות בהקשר התעסוקתי, ואין ליישם אותן על מנת לתאר חוויות בתחומים אחרים של החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully