הנה סיבה ממש טובה להכניס דובדבנים לתפריט שלכם

    העונה הקצרה של הדובדבנים גורמת לרבים לרדוף אחרי הפרי המתוק. אבל בטח לא ידעתם שחוץ מטעם מושלם, הפרי המתוק טוב לדיאטה ואף עוזר נגד מחלות לב וסוכרת

    מערכת וואלה! בריאות
    בדרך להפוך למזון על? קערת פירות עם דובדבנים ופירות יער (צילום: ShutterStock)

    אין הרבה דברים שיכולים לשמח אותנו בימים האחרונים, אבל אם יש אחד שכן מצליח זה הדובדבן. פרי קטן ומתוק שנכנס לחיינו בסערה לזמן קצר ממש עכשיו ומוסיף לא רק מתוק לחיים שלנו, אלא שלל של ערכים תזונתיים חשובים.

    עד כמה חשובים? המחלקה למדעי המזון והטכנולוגיה באוניברסיטת A&M בטקסס בוחנת בימים אלה את ההשפעות שיש לדובדבנים על השמנת יתר. אם תמצא לפרי השפעה חיובית על מחלות כרוניות לאחר צריכתו, הוא יכול להיחשב כמזון על, מה שמוכר גם כסופר פוד - משוג שבעיקרו הוא שיווקי אבל גם כזה שמסמן פירות וירקות בריאים במיוחד.

    עוד בוואלה!

    השאלה היא לא רק כמה פירות אתם צריכים לאכול, אלא איזה

    לכתבה המלאה

    ד"ר ג'וליאנה נוראטו חוקרת את הפרי בחמש השנים האחרונות כדי לראות את השפעתו על השמנת יתר והפרעות מטבוליות. "הניסוי הראשון נעשה עם עכברים סוכרתיים שמנים. אז הערכנו סמנים דלקתיים בדם כמו ציטוקינים דלקתיים וצריכת דובדבנים הראתה שהיא מורידה את הרמות הללו באופן משמעותי", אמרה נוראטו. על פי המחקר, דובדבנים מתוקים יכולים גם להוריד את הסיכון למחלות לב וסוכרת.

    "המחקר מאשש את הסגולות של הדובדבנים שבין היתר הינם בעלי מדד גליקמי נמוך התורם לפירוק איטי של מזון ושומר על רמות סוכר מאוזנות בדם ולכן הם מומלצים לסוכרתיים ולאנשים שרוצים לרדת במשקל", מסביר שרון קוצר, הרבליסט קליני MNIMH, מנהל תחום מחקר ופיתוח וממייסדי חברת ברא צמחים. אבל זה לא הכל.

    עשיר בוויטמינים ומינרלים

    פרי הדובדבן הוא בעל ערך תזונתי גבוה, עשירים בויטמינים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ברזל, סידן ומגנזיום. בנוסף הוא עשיר באנתוציאנינים - פיטוכימקלים המגנים מפני חומרים מסרטנים ושומרים על מערכת הלב וכלי הדם. דובדבנים מכילים גם נוגד חימצון בשם פלבונואיד קוורצטין, שלו תכונות אנטי-מסרטנות ואנטי-דלקתיות.

    טעים ובריא. דובדבנים (צילום: רעות סהר, רעות סהר)

    "הדובדבן עשיר במיוחד בפקטין, סיב תזונתי שמצוי בריכוזים גבוהים בקליפה של פירות אדומים - פירות יער, תותים, גוג'י ברי (שגם נחשב למזון על) ועוד. מחקרים מראים שפקטין משמש כתרופה לירידה בכולסטרול ולהרס של תאי סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס", אומר קוצר.

    והנה משהו מאוד אקטואלי. אם גם אתם כמו רבים אחרים בארץ סובלים בתקופה האחרונה מקשיי שינה, מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על אנשים שסובלים מנדודי שינה גילו כי שתייה של 250 מ"ל מיץ דובדבנים חמצמץ, פעמיים ביום, מאריכה את השינה בכ-90 דקות נוספות. התרומה של דובדבנים לשעות השינה נובעת בעיקרה ככל הנראה מתכולה גבוהה יחסית של מלטונין - נוגד חמצון טבעי במצוי ברמות גבוהות יחסית בדובדבנים ונקרא "הורמון הלילה".

    לדברי קוצר שילוב של סופר פוד בתפריט היומיומי מסייע לא רק לאיכות השינה אלא גם להעלאה את רמות האנרגיה בגוף, מחזק ושומר על מערכות הגוף. בנוסף לדובדבנים, לאלה שמעוניינים לגוון, קיימים מספר מזונות על דומים, כמו הגוגי' ברי (תותים), אסאי, או גולדן ברי (דובדבן).

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully