וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מאכלים בריאים שאתם לא אוכלים נכון

עד שכבר החלטתם לאכול יותר פירות וירקות מדי יום, אתם לא רוצים לדעת איזו צורת אכילה הכי בריאה לכם? הנה חמש דוגמאות של מאכלים יומיומיים שאתם ככל הנראה לא אוכלים בצורה הכי מיטיבה

שלוש דרכים לקילוף שום/מערכת וואלה

זה לא חדשות שבשביל חיים בריאים וארוכים, אתם צריכים לאכול בריא. זו הסיבה שרבים מאיתנו מקפידים על תפריט מאוזן המשופע בפירות, ירקות וקטניות. אבל האם יש סיכוי שאתם לא אוכלים אותם בצורה הנכונה והכי יעילה? הנה חמש דוגמאות של מאכלים מאוד בריאים שאתם כנראה אוכלים בצורה לא נכונה.

1. זרעי פשתן

אישה חופנת בידיה זרעי פשתן. ShutterStock
חייבים לרסק את הזרעים. זרעי פשתן/ShutterStock

זרעי פשתן הם מזון-על וכדאי מאוד להוסיף אותם לתפריט היומיומי. בזרעי פשתן יש בין היתר חומרים תזונתיים חיוניים כמו סיבים תזונתיים, אומגה 3, ליגנים, ופיטונוטריאנטים. עם זאת, גופנו אינו יכול לעכל אותם כאשר הם נאכלים בשלמותם, לכן יש לרסק אותם לפני שאוכלים.

עוד בוואלה!

7 מזונות שאתם אוכלים כל יום והגוף שלכם לא מצליח לעכל

לכתבה המלאה

2. תפוחים

תפוח תפוחים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לאכול עם הקליפה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תפוח הוא אולי אחד הפירות הכי מקולפים, אבל דווקא זה שהכי כדאי לא לקלף. בקליפת תפוחים יש סיבים בלתי מסיסים, ויטמין C, ויטמין A, והפלבנואיד קוורצטין שהוא בעל השפעה אנטי דלקתית. למרות שקליפות תפוח מכילים הרבה חומרים מזינים וסיבים, הוא נחשב לפרי שנוהגים להשתמש בגידולו בחומרי הדברה רבים יחסית, לכן הקפידו לשטוף אותם היטב.

3. עגבניות

רוטב עגבניות. ShutterStock, ShutterStock
עדיף מבושלות. עגבניות/ShutterStock, ShutterStock

רבים מאיתנו לא מבשלים עגבניות ומעדיפים לאכול אותן מדי יום בצורתן הטריה. אבל זו לא הדרך הנכונה. בניגוד לירקות אחרים, את העגבניות כדאי לאכול מבושלות, משום שבצורה זו החומרים המזינים בהן, במיוחד הליקופן, גדלים.

בניגוד לוויטמינים אחרים שמתמוססים במים ולכן עוצמתם נחלשת, הליקופן המסיס בשמן דווקא מגביר את עוצמת פעילותו בזמן חימום ובישול כך שרסק עגבניות מכיל ליקופן שזמין לגוף פי ארבעה יותר מאשר בעגבניות טריות.

4. ברוקולי

ברוקולי צרוב עם וויניגרט חרדל. דרור עינב
בישול גורם לאיבוד חומרי התזונה החשובים. ברוקולי/דרור עינב

ברוקולי זכה בכבוד בתואר "מזון על", הוא הוכח כמונע סוגים שונים של סרטן, בהם סרטן השד וסרטן העור, ונמצא כמשפר את בריאות העיניים, העצמות, מערכת העיכול וכלי הדם. עם זאת, כשאתם מרתיחים או מטגנים אותו אתם פוגעים בעוצמת התרומה שלו לגוף שלכם. הדרך האידיאלית לאכול ברוקולי היא באידוי המשמר ואף מעצים את היתרונות של הירק.

5. שום

שלוש דרכים לקילוף שום. ShutterStock
לא לאכול שיניים שלמות. שום/ShutterStock

השום מכיל תרכובת כימית בשם אליצין, שעוזרת להילחם בסרטן ויעילותה דווקא גוברת מהחשיפה לחמצן. לכן, אם אתם מבשלים אותו בשלמותו, אתם מאבדים חלק מהיתרונות הרבים שלו לבריאות.

מומלץ להשאיר את השום החתוך במשך עשר דקות לפני שאתם מבשלים אותו. כך תעצימו כאמור את יעילותו של האליצין, שבין היתר עוזר לדם לזרום יותר בחופשיות בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully