וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנים גדולים: היתרונות הבריאותיים של הדובדבנים

אל תסתכלו רק על הקנקן - מדובר אומנם בפרי יפה וסקסי, אבל גם כזה שמלא בטעם וביתרונות בריאותיים משמעותיים. אה, והם פה רק לשבועיים-שלושה הקרובים אז כדאי שתצטיידו לפני שהם נעלמים

Lisa Lin

בווידאו: כך חורצים דובדבנים בקלות

רק לפני שבועיים הוצג מחקר חדש באוניברסיטת תל אביב שהראה כי עליית הטמפרטורות העולמית שנגרמת בעקבות משבר האקלים תקשה מאוד על הישרדותם של הדובדבנים בישראל - ועלולה להשאיר אותנו ללא הפרי המתוק והבריא הזה. אז העונה של הדובדבנים כבר לקראת סופה ואלו השבועות האחרונים שתוכלו ליהנות מהחטיף הקייצי הטעים והבריא הזה.

עוד בנושא:
אבטיח, ענבים או אפרסק: איזה פרי קיץ הכי בריא לכם?
לא תאמינו כמה סוכר באמת יש בפירות האהובים עליכם
פירות וירקות יעשו אתכם שמחים. באמת

הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים של פרי הקיץ המתוק:

עשירים בוויטמינים ומינרלים

דובדבנים עשירים בוויטמינים ממשפחת ויטמיני B, ויטמין K, והם עשירים במיוחד בוויטמין C שתורם לחיזוק מערכת החיסון.

בנוסף הם מכילים מינרלים חשובים כמו אשלגן - מינרל שמסייע לתפקוד התאים וליצירת אנרגיה, סידן - שהכרחי לבריאות העצמות וגם מווסת ומזרז תהליכים חשובים אחרים בגוף, ברזל - שמסייע ביצירת תאי דם אדומים ומשפר את הזיכרון ומגנזיום - שמסייע למערכת השרירים והעצבים ומחזק את המערכת החיסונית.

עוד באותו נושא

אבטיח הוא פרי הקיץ המושלם. הנה כל הסיבות לאכול אותו

לכתבה המלאה
קטיף דובדבנים, עופרה. מאי 2016. ראובן קסטרו
מהר לפני שיגמר. קטיף דובדבנים/ראובן קסטרו

בעלי תכונות אנטי סרטניות ואנטי דלקתיות

הדובדבן עשיר באנתוציאנינים - פיטוכימקלים המגנים מפני חומרים מסרטנים ושומרים על מערכת הלב וכלי הדם, והוא אפילו רשום על ידי המכון האמריקאי לחקר הסרטן כמזון שנלחם בסרטן.

הדובדבנים מכילים גם נוגד חימצון חזק בשם פלבונואיד קוורצטין, שלו תכונות אנטי מסרטנות ואנטי דלקתיות. הכמות הגדולה של נוגדי חימצון, הופכת את הדובדבנים לפרי שגם מאט תהליכי הזדקנות.

הדובדבנים מסייעים לשינה טובה

לא מעט מאיתנו היו מוכנים לתת הרבה כדי לישון טוב בלילה. למרבה הצער רבים לא ישנים את מספר השעות שהם נזקקים להם - מה שמשפיע על הבריאות הכללית.

התרומה של דובדבנים לשעות השינה נובעת בעיקרה מתכולה גבוהה יחסית של מלטונין - נוגד חמצון טבעי שמצוי ברמות גבוהות יחסית בדובדבנים ונקרא "הורמון הלילה". המלטונין שמיוצר על ידי הגוף בכמויות קטנות ממלא תפקיד חשוב בשיקוף שעות החשיכה ועונות השנה, למוח. במהלך שעות הלילה הגוף מפריש כמויות גדולות יותר של מלטונין לדם, מה שגורם לגוף להתעייף, ובמהלך היום הכמויות שלו בדם יורדות וגורמות לערנות.

מחקרים הראו כי דובדבנים יכולים לשפר את כמות ואיכות השינה בתוך שלושה ימים והכמות המומלצת לאכילה היא כ-25 דובדבנים (בערך כוס אחת) ביום.

אילוסטרציה. Elena Veselova, ShutterStock
כוס דובדבנים לפני השינה/ShutterStock, Elena Veselova

מסייעים למערכת העיכול

דובדבנים עשירים בסיבים תזונתיים התורמים להסדרת מערכת העיכול, למניעת עצירות ולהורדת רמות הסוכר בגוף. הדובדבן עשיר במיוחד בפקטין, סיב תזונתי שמצוי בריכוזים גבוהים בקליפה של פירות יער ואף משמש כתרופה לירידה בכולסטרול .

הדובדבנים נחשבים למזון פרה-ביוטי שהוא למעשה כל מה שהחיידקים הפרוביוטיים אוכלים. בדרך כלל מדובר בסיבים תזונתיים או חלקים בלתי מעוכלים של אוכל שהחיידקים במערכת העיכול יודעים לנצל לטובתנו. בתהליך הפירוק הזה נוצרים חומרים שמיטיבים עם גופנו, כגון חומצות שומן קצרות שרשרת שמזינות את תאי המעי שלנו ואפילו יכולות להשפיע על האופן שבו מערכת החיסון שלנו פועלת. כמו כן החיידקים עוזרים לנו בספיגת סידן, מגנזיום וברזל ואף יכולים לייצר ויטמינים כגון B9 (פולאט), ביוטין וויטמין K.

מסייע לשיפור הזיכרון

זה כבר לא סוד שמחלת האלצהיימר היא אחד מהאיומים הבריאותיים הגדולים ביותר של העשורים האחרונים, והמספרים רק הולכים ומאמירים. על פי ההערכות, בכל שנה מאובחנים ברחבי העולם 10 מיליון אנשים כחולים בדמנציה, על סוגיה. זו הסיבה שחיפוש תרופה למחלה נמצא במרכזם של מחקרים רבים, בעולם וגם בארץ.

בשל תכולת נוגדי החמצון הרבים בדובדבנים, בפרט האנתוציאנינים והפלבונואידים, הם מסייעים בשמירה על הזיכרון ומשפרים את תפקוד המוח. נוגדי חמצון אלה מסייעים להאטת תהליכי ההתנוונות של מערכת העצבים המרכזית, ולכן הם נחשבים כמגנים מפני תהליכי דמנציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully