וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות וירקות יעשו אתכם שמחים. באמת

14.7.2016 / 7:00

חוקרים מאנגליה מצאו כי לאכילה מרובה של פירות וירקות יש השפעה לא רק על קו המותניים שלכם, או על מניעת מחלות, אלא גם על האושר שלכם. וזו כבר סיבה מעולה להתחיל לאכול מהם

ShutterStock

בווידיאו: הפירות היבשים שהכי בריאים לכם

מסתבר שהמשפט קח פרי ותהיה לי בריא הוא נכון, גם כאשר מדובר על הבריאות הנפשית שלכם. חוקרים מאוניברסיטת וורוויק (Warwick) באנגליה מצאו כי לאכילה מרובה של פירות וירקות יש השפעה על האושר שלכם. המחקר שעתיד להתפרסם בכתב העת האמריקאי לבריאות הציבור, הוא אחד מהראשונים מסוגו שניסה לחקור את הפסיכולוגיה האנושית מעבר לצורה המסורתית שבה היא נחקרת בדרך כלל.

עוד בנושא:
מחקר כלבבנו: טיגון ירקות בריא יותר מבישולם במים
צבע אדום: אילו פירות יעזרו לכם לרדת במשקל?
אל תסתכלו בקליפה: הירקות המכוערים שהכי בריאים לכם

המחקר עקב אחרי 12 אלף אנשים שנבחרו באקראי בשנים 2007, 2009 ו-2013, והם נדרשו למלא יומנים שמתארים מה אכלו ואת רמות האושר שלהם. החוקרים מצאו כי היתרונות של האושר עבדו רק כאשר נצרכו 8 פירות וירקות ומעלה מדי יום. עוד נמצא כי אנשים שלא צרכו ירקות ופירות והחלו לאכול 8 פירות וירקות כל יום חוו שינוי של אושר ששווה ערך לתחושה של אדם מובטל שמתחיל לעבוד. וכולנו יודעים שזה הרבה. השינוי, כך נמצא במחקר, התרחש לאחר כשנתיים.

פירות. ShutterStock
טוב לבריאות הנפשית שלכם/ShutterStock

"אכילה של פירות וירקות מגבירה את האושר שלנו, הרבה יותר מהר מאשר היא משפרת את הבריאות הגופנית", אמרו החוקרים והוסיפו כי "המוטיבציה של אנשים בדרך כלל לאכול מזון בריא נשחקת, מפני שההשפעות המיטיבות של זה על הגוף, כמו מניעת סרטן, מתרחשת עשורים לאחר מכן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רווח פסיכולוגי

הסיבה לטענתם להשפעה המיטיבה היא ככל הנראה כמות נוגדי החמצון שמצויה בפירות ובירקות – מה שנמצא במחקרי עבר כתורם לאופטימיות. מחקר דומה שפורסם לפני שנתיים ועקב אחרי 400 סטודנטים במשך שבועיים, מצא כי אכילה מרובה של פירות וירקות העידה על יצירתיות גבוהה יותר, כמו גם על סקרנות ופריחה אישית.

החוקרים מקווים כי תוצאות המחקר יהיו אפקטיביות בשכנוע אנשים להעלות את צריכת הירקות והפירות היומית שלהם. "כעת יש גם רווח פסיכולוגי מאכילה של ירקות ופירות, ולא רק יתרון שמגיע עשורים לאחר מכן", אמרו וביקשו להבהיר כי צ'יפס לא נחשב לירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully