פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא תאמינו כמה סוכר באמת יש בפירות האהובים עליכם

      אוהבים מנגו, ענבים ודובדבנים? כדאי שתדעו שהם מכילים כמויות גבוהות ביותר של סוכר. אז כמה סוכר זה יותר מדי, והאם הפירות עלולים אף לפגוע בבריאות בשיעורים גבוהים? התשובה עשויה להפתיע אתכם

      לא תאמינו כמה סוכר באמת יש בפירות האהובים עליכם

      בווידאו: מה קורה כשאוכלים רק בננות במשך 12 יום?

      כולם יודעים שפירות מהווים מרכיב חשוב בתזונה שלנו ומספקים לגוף המון יתרונות בריאותיים. השנה אף נערך מחקר רחב היקף שהראה כי אנחנו צריכים לאכול יותר פירות ממה שחשבו בעבר, כדי לשמור על הבריאות. עם זאת, חלק מהפירות שאנחנו הכי אוהבים מכילים שיעורים גבוהים מהצפוי של סוכר. האם זה עלול להזיק לבריאות וכמה זה יותר מדי?

      עוד בנושא:
      השינוי הקטן בתפריט שיכול לשפר את המצב הנפשי תוך שבועיים בלבד
      פירות וירקות יעשו אתכם שמחים. באמת
      6 מזונות בריאים במיוחד שאתם לא אוכלים כמו שצריך

      איגוד הלב האמריקאי ממליץ לנשים לצרוך עד 26 גרם של סוכר בכל יום ולגברים עד 36 גרם ביום. על אף היתרונות הרבים של הפירות, מומחים ממליצים שלא לאכול הרבה מהם ללא בקרה רק כי הם נחשבים בריאים, כדי להימנע מצריכה מוגברת של סוכרים. זאת מכיוון שרמות גבוהות של סוכר עלולות לגרום בין היתר לבעיות בלב ובכלי הדם, לעלייה ברמת הכולסטרול בגוף, לעייפות, לשינויים במצב הרוח וכמובן להגברת הסיכון לסוכרת.

      אם אתם שואפים להימנע מצריכה מוגברת של סוכר, קודם כל חשוב להבין שיש פירות שמכילים אותו בשיעורים גבוהים יותר ויש כאלה שפחות. כדי לתכנן את התפריט היומי שלכם בצורה שגם תאפשר לאכול את הכמות הנדרשת של פירות וגם להימנע מעודף סוכר, הכנו בשבילכם טבלה שמראה אחת ולתמיד כמה סוכר יש בכל אחד מהפירות האהובים ביותר:

      כמות הסוכר בפירות (מערכת וואלה! NEWS)

      החדשות הטובות: הפירות דווקא יכולים לעזור לרזות

      אם הטבלה הצליחה להבהיל אתכם, ראשית חשוב לזכור כי גם בפירות שמכילים רמות גבוהות של סוכר, הן עדיין נמוכות בהשוואה למאכלים עתירי סוכר אחרים ובטח בהשוואה לאוכל תעשייתי, שנחשב פחות בריא בכל קטגוריה. בנוסף, בניגוד למאכלים אחרים, הפירות גם עשירים בסיבים, בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון שיתרמו לשיפור בריאות הגוף במגוון דרכים.

      חשוב לזכור כי פירות מתעכלים לאט יותר ממזונות פשוטים, ולכן הפרוקטוז (סוכר הפרי) ייספג גם הוא לאט יותר ויתרום לתחושת שובע ממושכת. לכן, אם תבחרו בתפוח לדוגמה, במקום במאכל עם אותה רמת סוכר, תרגישו פחות רעבים לאחר כמה שעות וגם ההשתוקקות לסוכר תפחת משמעותית. מחקר בנושא חיזק טענה זו ואף גילה שהפירות, למרות שיעור הסוכר הגבוה שבהם, דווקא מסייעים לירידה במשקל בטווח הארוך. לכן, כמו בכל דבר בחיים, חשוב לזכור כי אכן אפשר ליהנות מפירות טובים לאורך היום, אך גם אותם כדאי לצרוך במידה ובמודעות.