וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפסיכולוגי שיעבוד על המוח שלכם ויעלים בשניות את חרדת הביצוע

4.4.2021 / 23:16

סטודנטית לפסיכולוגיה פירסמה בטיקטוק שיטה פשוטה במיוחד שאמורה להפיג את החרדה ונוסתה בעבר בהצלחה במחקר של הרווארד. התגובות היללו אותה: "השתמשתי בזה לפני ניתוח גדול שהיה לי, התוצאה הייתה אפס חרדה"

סטודנטית לפסיכולוגיה מציגה דרך בה תעבדו על המוח שלכם שלא יחשוב שאתם לחוצים/mollietrainor/TikTok

סטודנטית לפסיכולוגיה חשפה כיצד אפשר לאמן את המוח שלנו לחשוב שאנחנו לא לחוצים לפני אירוע מתקרב באמצעות שתי מילים בלבד. מולי טריינור,שכרגע עושה את התואר השני שלה בפסיכולוגיה באוניברסיטת אדינבורו, הסבירה את הקונספט בסירטון האחרון שפירסמה בטיקטוק תחת הכותרת: "הדבר הראשון שלומדים בפסיכולוגיה זה שבני האדם הם גם יותר וגם פחות מורכבים ממה שחושבים".

הרעיון שלה מוכר כ"מסגור מחדש של החרדה", והשיטה שלה היא למעשה לעבוד על המוח שלנו ועל המחשבות ולבצע מסגור מחדש של החרדה כהתרגשות. "אם יש לכם חרדה לפני ביצוע של משהו גדול שמגיע, כמו לחץ ממצגת או משהו דומה - אתם יכולים לעבוד על עצמכם שאתם מתרגשים יותר מאשר לחוצים. פשוט תגידו לעצמכם בקול הרבה פעמים: 'אני מתרגש'", היא מסבירה בסרטון.

צפו בסירטון שלה

@mollietrainor

##stitch with @rachelvanderbilt The first thing you learn in psych is that humans are both more and less complicated than you'd think

♬ original sound - Mollie

הסיבה לכך לדבריה היא שהתרגשות ולחץ הן שתיהן מצבים של עוררות גבוהה. "פסיכולוגית, מה שקורה לך בין שני המצבים הוא די דומה. כך שזה קל למוח שלכם לפרש את הסימנים הללו כהתרגשות במקום לחץ", היא אומרת. "זה עובד טוב יותר מאשר לומר לעצמך "תירגע", בגלל שרוגע הוא מצב של עוררות נמוכה, היא מוסיפה.

השיטה הזו של מסגור מחדש היא למעשה טכניקה טיפולית בפסיכותרפיה, שמטרתה ליצור נרטיב אלטרנטיבי להסתכל על מצבים, בני אדם או מערכות יחסים, באמצעות שינוי המשמעות הסובייקטיבית שמיוחסת אליהם. טיינור שיתפה שהיא עצמה לא האמינה ביעילות השיטה הזו עד שניסתה זאת על עצמה, וזה אכן עבד.

מולי הבהירה שהשיטה הזו עובדת רק במקרים של חרדה לפני ביצוע של מטלה ולא מיועדת למי שסובל מבעיות חרדה אחרות או הפרעת חרדה. משתמשים בשיטה הגיבו לה ואמרו שהם ניסו את הטכניקה הזו כבר כמה פעמים והיא אכן עובדת. "היה לי ניתוח בשבוע שעבר, אמרתי לכולם שאני מתרגש ככל שהתקרבתי לכך, זה היה ניתוח גדול, והיה לי אפס חרדה לקראתו", כתב אחד האנשים.

עוד בוואלה!

צעד אחרי צעד: זה מה שאתם צריכים לעשות בזמן התקף חרדה

לכתבה המלאה

ככה זה עובד

ב-UNLAID פורסם שמחקר שנערך בשנת 2013 ובוצע על ידי סטודנטית מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת הרווארד בחן את התיאוריה על מספר רב של מצבי חרדה. "בעוד שחרדה היא דבר שלילי שמעורר רגשות שפוגעים בביצוע, התרגשות היא דבר חיובי, שמעורר רגשות משפרי ביצוע", כתבה מחברת המאמר אליסון ברוקס.

ברוקס הוסיפה: "כשמצפים לתוצאות השליליות של הרגשת הלחץ, אנשים רבים מנסים להוריד את הלחץ על ידי ניסיון להירגע. אבל הפחתת רגשות חרדה זה דבר קשה בגלל שעוררות גבוהה זה דבר אוטומוטי, כך שהדחקה או החבאה של החרדה הם דברים לא אפקטיביים. לעומת זאת, שלא כמו בהשוואת חרדה לרוגע, שנמצאים בשני קצוות העוררות, חרדה והתרגשות נמצאות באותו אזור, עם הבדלים מינמליים כך שקל ליצור תחושה של התרגשות".

הממצאים שלה הראו כי אצל רוב משתתפי המחקר, ניסוח מחדש של חרדה כהתרגשות היה יעיל יותר מאשר ניסיונות להירגע. היא גילתה שהמיסגור מחדש הזה למעשה שיפר את ביצועי המשתתפים במצבים כמו דיבור בפני קהל, שירה או ביצוע משימות במתמטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully