וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה שמתה ושבה לחיים מספרת מה ציפה לה "בעולם הבא" - ומדוע לא רצתה לחזור

17.1.2021 / 0:00

ד"ר מרי ניל סיפרה שחוותה חוויית סף מוות והגיעה לשערי גן עדן בליווי מקורביה - לפני שנאלצה לחזור לחיים. לדבריה, מלווייה סיפרו לה על אסון עתידי שהסתירה כל השנים. כעת היא מספרת מה בדיוק מחכה לנו בעולם הבא, על אף שחבריה הרופאים יכחישו זאת

Surviving Death -Official Trailer/Netflix

ד"ר מרי ניל היא מנתחת עמוד שדרה אורתופדית וכמו רבים מחבריה בתחום הרפואה, היא לא האמינה בקיומו של גן העדן או חיים אחרי המוות - עד שחוותה חוויית סף מוות ששינתה לחלוטין את התפיסה שלה על החיים והמוות. האם לארבעה מג'קסון הול, ניו יורק, חושפת את סיפורה בסדרה תיעודית חדשה של נטפליקס, "לשרוד את המוות" (Surviving Death), העוסקת באנשים שחוו חוויה דומה לשלה. ב-1999 ניל יצאה לשייט קיאקים בדרום צ'ילה עם קבוצת חברים כשהקיאק שלה נתקע בתחתית מפל, הפיל ולכד אותה מתחת למים למשך 20 דקות. ניל שיחזרה את האירוע ששינה את חייה: "לא נשמתי. פלג הגוף העליון שלי הוטח לחלוטין בחלקה הקדמי של הסירה. יכולתי להרגיש את עצמותי נשברות". היא הוסיפה: "באופן מוזר, לא חשבי כאב, לא פחד, לא פאניקה. חשבתי לעצמי 'אני צריכה לצרוח' אבל לא צרחתי. הבנתי שאני מתה אבל הרגשתי יותר בחיים מאי פעם".

ניל מספרת שהרגישה שהיא נמשכת אל השמיים, "יכולתי להרגיש את נשמתי נעתקת מגופי. נשמתי שוחררה לעבר השמיים. קיבלה אותי מיד קבוצה של... משהו. אני לא יודעת איך לקרוא להם. אנשים? רוחות? ישויות? לא זיהיתי אף אחד מהם, אבל הם היו חשובים איכשהו בסיפור חיי, כמו סבא וסבתא שמתו לפני שנולדתי". ניל טוענת שהתקבלה בברכה על ידי אותן ישויות שהובילו אותה בשביל מכוסה במאות אלפי פרחים. היא הוסיפה: "היה שינוי מוחלט של זמן וממד. המסלול הוביל למבנה כיפתי גדול. אני מאמינה שהייתי בגן עדן. הייתה לי תחושה מדהימה, הרגשתי בבית. במקביל, יכולתי להביט לאחור אל הנהר, שם גופי עדיין היה שקוע בתוך המים".

ד"ר מרי ניל חוותה חוויית סף מוות ומספרת על זה בסדרה תיעודית של נטפליקס. NETFLIX, אתר רשמי
ד"ר מרי ניל חוותה חוויית סף מוות ומספרת על זה בסדרה תיעודית של נטפליקס/אתר רשמי, NETFLIX

חבריה מקבוצת הקיאקים חיפשו אחריה במשך דקות ארוכות עד שאחד מהם חש שפרק כף היד שלה מכה ברגלו. הם גררו אותה מהמים ומצאו אותה נפוחה וסגולה לאחר שנותרה ללא חמצן במשך 24 דקות.

בעוד המחלצים ניסו להחיות אותה והפצירו בה לחזור לחיים, ניל, כיום בת 62, סיפרה שהיא זוכרת כיצד צפתה מלמעלה בחבריה מנסים להחיותה, "ברור לי שהייתי מתה, אבל התבוננתי מהכניסה למבנה כשהם התחילו לבצע בי החייאה ויכולתי עדיין לשמוע אותם". היא טוענת שהישויות אמרו לה שעדיין לא הגיע זמנה להמשיך הלאה. היא סיפרה: "לא רציתי לרדת חזרה לגופי, הרגשתי תחושה פיזית שאני במקום טוב ורגוע, שהכל יהיה בסדר, אבל אז הישויות אמרו לי שעוד לא הגיע הזמן שלי, שיש לי עוד עבודה לעשות על כדור הארץ ואני צריכה לחזור לגופי".

סיל סיפרה: "נותרתי בלי חמצן במשך כמעט 30 דקות והסיכוי הסטטיסטי להישרדותי היה אמור להיות אפסי. סטטיסטית, היה לי אפס סיכוי לשרוד ללא נזק מוחי משמעותי, אבל לא חוויתי נזק מוחי בכלל". היא הוסיפה: "כשפקחתי את העיניים, הבחורים שביצעו בי החייאה היו המומים". בצירוף מקרים מוזר נוסף, הקבוצה מצאה אמבולנס חונה לצד דרך עפר קרוב למקום. לאחר מכן ניל אושפזה ליותר מחודש ימים כשהיא סובלת מעצמות שבורות ועברה מספר ניתוחים. באורח פלא, היא התאוששה לחלוטין.

עוד בוואלה!

יש חיים אחרי המוות? האיש שמת פעמיים מגלה

לכתבה המלאה

צפו בסיפורה

הסוד שהסתירה במשך עשור

היה היבט אחד בחווית סף המוות של ניל שהיא שמרה בסוד ממשפחתה במשך שנים. בספרה, "לגן עדן ובחזרה", ניל שיתפה כי "הישויות" הזהירו אותה כי בנה הבכור ימות. עשר שנים לאחר המקרה, בנה בן ה-20, ווילי, נהרג בתאונת דרכים. "הם סיפרו לי על מותו העתידי של בני הבכור. הם לא אמרו לי את התאריך או השעה, אבל היה ברור מאוד שזה יקרה", אמרה ל"הפינגטון פוסט", "התעוררתי כל בוקר בתקווה שהגורל של בני ישתנה".

ד"ר מרי ניל חוותה חוויית סף מוות ומספרת על זה בסדרה תיעודית של נטפליקס. NETFLIX, אתר רשמי
היא הפסיקה לנשום במשך 24 דקות/אתר רשמי, NETFLIX

כרופאה, ניל עבדה לצד אנשים שלא האמינו בסיפורה. מומחים טוענים שחוויית סף מוות היא הזיה של המוח הנגרמת מפגיעה בהעברת החמצן למוח. אחרים משערים שכשהתפישה החושית של הגוף קורסת, המוח מנסה לגשר על הפער באמצעות שימוש בסימבולים מוכרים. "אנשים שעוסקים במדע נוטים לחשוב שאסור לך להאמין בדברים כאלה", היא אמרה, "אני לא מאמינה שאנחנו יודעים הכול. כשהתחלתי ללמוד בבית הספר לרפואה, הייתי מגדירה מוות כמוות פיזי, אבל חווית סף המוות שלי שינתה אצלי את הגדרת המוות באופן משמעותי".

הסדרה התיעודית החדשה כוללת שישה פרקים ובוחנת סיפורי סף מוות ממקור ראשון, כמו גם ניתוח התופעה בידי מומחים ומתעמקת גם בסיפורים של אנשים שטוענים שחוו גלגול נשמות.

ד"ר ניל מספרת מה ראתה בגן העדן

המוות נתן לי משמעות לחיים - הרצאת הטד של ד"ר מרי ניל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully