וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 17 התנפחה, התעוותה וכמעט התעוורה - כי פוצצה חצ'קון "בלתי מזיק" באף

13.12.2020 / 22:35

מרי אן רגוצ'ו פיצצה חצ'קון באף - והתעוררה למחרת עם נפיחות שהחלה להתפשט על פניה וכמעט להביא לעוורנה. בעלה מנסה כעת לגייס כספים לטיפול במחלתה המסתורית כשזו מספרת בדמעות: "אני מפחדת שהפנים שלי לעולם לא יחזרו לקדמותן"

חצ'קונים הם טרנד יופי? דוגמנים ודוגמניות עם חצ'קונים בתצוגת האופנה של Moto Guo במילאנו/מערכת סיפור בדקה

זו כנראה הסיבה שמומחים ממליצים לא לגעת בחצ'קון אחרי שהוא גדל: נערה בת 17 כמעט התעוורה ממחלה מסתורית שפרצה כשפיצצה חצ'קון "בלתי מזיק" שהופיע על האף שלה. כמו מרבית בני הנוער בגילה, מרי אן רגוצ'ו, תושבת נואבה אסייה, הפיליפינים, התעוררה בוקר אחד כדי לגלות חצ'קון שגדל על אפה. היא פיצצה אותו והמשיכה בשגרת חייה. מהר מאוד גילתה רגוצ'ו שלגעת בחצ'קון לא היה רעיון טוב ופניה החלו להתנפח. כעבור מספר ימים הנפיחות התפשטה על פניה, עיוותה אותה לגמרי וכמעט הביאה לעיוורונה.

"זה הרגיש כמו בלון שמתנפח", סיפרה רגוצ'ו, "חשבתי שזה רק חצ'קון אבל זה כאב כל כך שלא יכולתי לישון בלילה. ניסיתי הכל כדי לרפא את זה אבל שום דבר לא עזר. עכשיו אני מפחדת שהפנים שלי לעולם לא יחזרו לקדמותן". הצעירה סיפרה שניסתה לטפל בזיהום שנוצר בעזרת תרופות צמחיות שהיו בביתה - ללא הצלחה. הנפיחות המשיכה להתפשט על לחייה ומצחה, וכשהגיעה לעיניה זה החל לפגום בראייתה.

כך היא נראתה לפני:

וכך היא נראית היום:

מרי אן רגוצ'ו נשואה ואם לתינוקת בת שנה. בעלה, אלברט סיילס, שעובד במשק של שכנו ללא הכנסה קבועה, לא יכול היה להרשות לעצמו טיפול ראוי או אפילו תרופות שיסייעו למצבה של אשתו. רק אחרי שנה של סבל, רגוצ'ו ניגשה לבית החולים המקומי לקבלת טיפול. כששם לא הצליחו לפענח את המחלה, היא הועברה לבית חולים גדול יותר, אולם שם שוב נותרה המשפחה ללא אפשרות לשלם עבור הטיפול הרפואי.

הבעל המודאג פונה כעת לעזרת הרשת בסרטון בו אמר: "אני רוצה לבקש מאנשים אדיבים תרומות כדי שנוכל סוף סוף להעניק טיפול לאשתי בבית החולים. אנחנו מרוויחים מספיק רק בשביל ההוצאות היומיומיות שלנו ושל התינוקת שלנו בת השנה, כך שאני לא יכול להרשות לעצמי לשלם על החשבונות הרפואיים שלה".

צפו בבעלה מבקש עזרה

האם היא נגעה ב"משולש המוות"?

ייתכן שמקום שהחצ'קון נמצא במה שהרופאים מכנים "משולש המוות" בפנים - המקום הכי מסוכן שאדם יכול למחוץ בו פצעון. מדובר באזור שמשתרע על חלק קטן מהעיניים, גשר האף, זוויות הפה והשפה העליונה. כאשר אזור זה נחשף לזיהום, הדבר עלול להוביל להשלכות חמורות. כלי הדם שמצויים במשולש הסכנה הזה מתנקזים אל אחורי הראש ומהווים נתיב ישיר למוח. משמעות הדבר היא שזיהומים שמתפתחים באזור זה עלולים למצוא את דרכם אל תוך מרכז העצבים במוח. אף שמדובר בתרחיש נדיר ביותר, זיהום שמתפתח באזור זה ונודד למוח עלול להוביל לאובדן ראייה, שיתוק ואפילו למוות.

משולש המוות בפנים. NHS, צילום מסך
זהו משולש המוות על הפנים/צילום מסך, NHS

לדברי ג'רמי בראואר, פרופסור קליני לרפואת עור במרכז הרפואי NYU Langone, הוורידים שעוברים מאחורי ארובות העיניים מובילים חזרה ל'גת המחילתית' שנמצאת במוח - מכלול ורידים המתנקזים מהעין ובתוכם עוברים כל שלושת העצבים המניעים את העין ומספקים לה תחושה. פרופ' בראואר אמר למגזין "בריאות הגבר" שכשאנחנו מחטטים או מפוצצים פצעונים, לכלוך מהידיים שלנו וחיידקים שנישאים באויר עלולים לזהם את הפצע הפתוח, ולגרום לזיהום חמור. במצב כזה בוורידים שמאחורי העיניים שלנו נוצרים קרישים מזוהמים, מה שמפעיל לחץ על המוח שמוביל לשיתוק חלקי או מלא, ובמקרים מסוימים אפילו למוות. ללא טיפול, זיהום בחלל הסינוס יכול גם לגרום לאובדן ראייה מוחלט, מורסות מוחיות ודלקת קרום המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully