וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות מחרידות מראות מדוע חובה להוריד את מכסה האסלה כשמורידים מים

8.11.2020 / 23:34

מומחים מזהירים שהורדת המים בשירותים עם מכסה פתוח יכולה להעיף טיפות מים מסוכנות ומלאות בחיידקים עד לגובה מטר וחצי, ולנחות על משטחים בחדר השירותים שלכם ואפילו על עורכם (וכן. אפשר גם להדבק ככה בקורונה)

BeePee/ניקול - גיתם BBDO

מחקרים מצאו כי יותר ממחצית מאיתנו לא סוגרים את מכסה האסלה כשאנחנו מורידים את המים- אך סדרה של תמונות מטרידות חופשת מדוע אנחנו חייבים לעשות את זה. כדי להדגיש את הסכנות, חברת הרפיק שמייצרת חומרי ניקוי והיגיינה השתמשה בטכנולוגיית צילום מיוחדת במהירות גבוהה כדי להראות כי הורדת המים בשירותים מבלי לסגור את המכסה יכולה להעיף טיפות המכילות חיידקים ווירוסים על גבי משטחים בחדר השירותים שלך עד למרחק של מטר וחצי מהאסלה.

מה שנראה בתמונות כמו זיקוקים צבעוניים אלו למעשה טיפות אירוסול (חלקיקים המרחפים באוויר ומשמשים בתור גרעין התעבות לאדי המים) שמשגרות את עצמן מתוך האסלה - למרחק וגובה שאולי אפילו יגיעו לפנים שלכם בזמן שאתה מתכופפים לעבר ידית הורדת המים. המומחים ב"הרפיק" אומרים כי מי האסלה השירותים עלולים להישאר מזוהמים גם לאחר מספר שטיפות לאחר שנחשפו לפתוגנים מזיקים. אם אתה נוגע ללא ידיעתך במשטח שזוהם על ידי הורדת המים מהאסלה, ב"הרפיק" טוענים שאתה יכול להידבק במחלה אם אתה נוגע באף או בפה שלך.

פיזור רסיסי מים בהורדת המים באסלה. HARPIC,
תראו לאיזה גובה עפות הטיפות בהורדת המים באסלה/HARPIC
פיזור רסיסי מים בהורדת המים באסלה. HARPIC,
פיזור רסיסי מים בהורדת המים באסלה/HARPIC

מחקר חדש מצא שאלה לא רק נגיפים צואתיים שעלינו להיזהר מהם - אלא גם נגיף הקורונה שעלול להופיע בצואה האנושית ובקלות למצוא עצמו על האדם הבא שישתמש בשירותים.

הורדת המים עשויה להפיץ את הנגיף באמצעות "ענני חלקיקים" שעפים לאוויר בכל שטיפה, שורדים לאורך זמן ומגיעים - לא תאמינו - לגובה של עד מטר וחצי מעל האסלה. כן, למקרה שפספסתם, בכל פעם שאתם מורידים מים בלי להוריד את מכסה האסלה, אתם נושמים חלקיקי צואה קטנטנים. יור וולקם.

מעט מחקרים התמקדו בהורדת המים כדרך להפצת נגיף הקורונה והציבור הרחב ברובו אינו מודע לסיכונים. על פי הנתונים שפורסמו בכתב העת Physics of Fluids, החוקרים ביצעו הדמיה של מה שמתרחש כשמורידים את המים בשירותים עם מודל טכנולוגי "מדויק" המבוסס על נוסחאות דינמיות מורכבות המכונות משוואות נאוויה-סטוקס (משוואות המתארות תנועה של נוזל או גז). נבדקו שני סוגים של שירותים - האחד עם שסתום מילוי יחיד והשני עם שניים, מה שיוצר "זרימה מסתובבת" חזקה יותר של מים. לאחר מכן הם יישמו את מה שמכונה "מודל הפאזה הדיסקרטית" (תזרמו) כדי לדמות את תנועתם של טיפות זעירות, שעלולות להיפלט מתוך האסלה לאוויר. מודל הפאזה הדיסקרטית נשמע לכם מוכר נכון? (לא באמת). זה בגלל שזה אותו מודל ששימש לא פעם להמחשת שחרור טיפות זיהומיות משיעול אנושי.

מחקר שנערך בקרב אלפיים איש מצא שהסיבה העיקרית לאי סגירת מכסה האסלה כאשר מורידים את המים היא חוסר מודעות לסיכונים הנלווים לכך, לאחר מכן הסיבות הן פחד לגעת במכסה ושכחה כללית. לאחר שהוראו להם העדויות לסיכונים של שמירה על מכסה פתוח, 95 אחוז מהמשתתפים אמרו כי כעת ישנו את הרגליהם.

ב"הרפיק" קוראים לאנשים לסגור תמיד את המכסה בעת הורדת המים, ללבוש כפפות בעת ניקוי האמבטיה ולהשתמש בחומר ניקוי לשירותים שמסיר גם אבנית, מכיוון שהיא יכול להכיל גם בקטריות. מהחברה נמסר: "מעולם לא היה זמן חשוב יותר לנקוט במשנה זהירות בבתינו. למרות שהסיכונים הכרוכים בהתפשטות חיידקים בחדרי אמבטיה לא היגייניים הם גבוהים, הפיתרון לשמירתם נקיים הוא פשוט - יש רק לבצע שינויים פשוטים בשגרת הניקיון שלנו שיכולים להיות בעלי יתרונות ארוכי טווח לבריאותנו".

האם אתם מורידים את מכסה האסלה בזמן הורדת המים?

לא
כן
אני אתחיל עכשיו
2492 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully