וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקת הזאת חיכתה 28 שנים להיוולד

בני זוג מטנסי אימצו עובר שנתרם להם והוקפא בשנת 1992 - לפני פחות מחודשיים נולדה ממנו בתם השנייה מולי אוורט, ששברה שיא עולמי שקבעה אחותה הבכורה. איך זה קרה? הפרטים בפנים

נכנסה להריון עם שני זוגות תאומים בזמן שלקחה אמצעי מניעה/סיפור בדקה

בסרטון: הרתה שני זוגות תאומים בזמן שהיתה על אמצעי מניעה

בחודש אוקטובר האחרון באה לעולם תינוקת קטנה ומתוקה, מעובר שנוצר 28 שנים קודם לכן. לא מדובר בהיריון הארוך ביותר בהיסטוריה האנושית, אלא בשיא אחר - העובר המוקפא המבוגר ביותר שהחזרתו לרחם הסתיימה בלידת תינוק חי. נחזור רגע להתחלה - מה קרה פה ואיך?

ראשיתו של הסיפור הזה היא ב-2017, אז טינה ובן גיבסון, זוג נשוי מטנסי שרצה להרות נתקל בקשיים בכניסה להיריון, בין השאר בשל מחלת הסיסטיק פיברוזיס של בן, שגורמת גם לבעיות פוריות. בני הזוג החלו לברר מה האפשרויות העומדות בפניהם, ושמעו על אחת מעניינת - אימוץ של עובר קפוא. העובר, שנוצר במסגרת טיפולי IVF, נתרם על ידי הוריו הביולוגיים לאימוץ ומושתל ברחמה של האם המאמצת שנושאת אותו ויולדת אותו.

הזוג גיבסון יצרו קשר עם סוכנות לאימוץ עוברים קפואים ובנובמבר של שנת 2017 נולדה להם בתם הבכורה אמה רן מעובר שהוקפא בשנת 1992 ונתרם לאימוץ וקבעה שיא חדש - העובר שהיה מוקפא הכי הרבה זמן והוביל ללידת תינוק חי. בשעתו השיא עמד על 24 שנים.

עוד בוואלה!

זה אחד הפחדים הכי נפוצים אצל ילדים. מה עושים איתו?

לכתבה המלאה
מולי אוורט גיבסון נולדה מעובר שהוקפא לפני 28 שנים. פייסבוק, צילום מסך
שברה את השיא של אחותה. מולי אוורט גיבסון/צילום מסך, פייסבוק

כעבור כמה שנים הגיבסונים החליטו שהגיע הזמן להרחיב שוב את המשפחה ופנו לאותה סוכנות אימוץ. הם גילו שישנו עובר מוקפא נוסף מאותם הורים ביולוגיים שתרמו את העובר שממנו נולדה בתם אמה רן, והחליטו לבחור בו - בתקווה שגם ההיריון הזה יצלח ויהיו להם צאצאים מקרבה ביולוגית מלאה זה לזה. גם העובר הזה, שהושתל ברחמה של טינה, הוקפא בשנת 1992, מה שאומר שהתינוקת שנולדה ממנו חיכתה 28 שנים להיוולד, וגם שברה את השיא של אחותה הבכורה.

מולי אוורט, בתם השנייה של טינה ובן גיבסון, נולדה ב-26 באוקטובר. "זה מצחיק שהצלחנו לקבוע עוד שיא עולמי עם הלידה הזאת", אמרה טינה גיבסון בריאיון לרשת CNN. בני הזוג גיבסון אמרו עוד כי הם מאמינים שהם לא סיימו להרחיב את משפחתם וסביר שהם ירצו עוד ילד, אם כי הפעם לדבריהם, הם מתכוונים לאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully