וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימא חלתה בקורונה בזמן ההיריון, והבן נולד עם נוגדנים לנגיף

האימא בת ה-31 חלתה בשבוע ה-19 להריונה, אושפזה והחלימה. כמה חודשים לאחר מכן כשנולד בנה, הרופאים התפלאו לגלות שהוא נושא נוגדנים לנגיף. אז איך זה שארגון הבריאות העולמי עדיין מתעקש שזה לא ממש יכול לקרות

בווידאו: 400 אלף תלמידי התיכונים חוזרים ללימודים/צילום: יותם רונן

תינוק שנולד בסינגפור מאם חולה ב-COVID-19, התגלה כנשא של נוגדנים כנגד נגיף הקורונה, כך מדווח אתר החדשות Sky News. "זה מעניין מאוד", אמרה האם, סלין נג-צ'אן, לסטרייטס טיימס לאחר הלידה ב-7 בנובמבר. "רופא הילדים שלו אמר שהנוגדנים ל-COVID-19 שלי נעלמו, אבל לאולדרין, הבן שנולד, יש נוגדנים לנגיף".

נג-צ'אן מספרת שהיא ומשפחתה נדבקו בנגיף בחופשה אירופית במרץ האחרון - ואמה בת ה-58 כמעט מתה - אך שבועיים לאחר שחזרו הביתה, הן שוחררו מבית החולים. "ההיריון והלידה שלי עברו חלק, למרות שאובחנתי כחולה ב-COVID-19 בשליש הראשון שלי, שהוא השלב הכי לא יציב בהיריון", אמרה האימא בת ה-31. "לא דאגתי שאולדרין ידבק בקורונה כשקראתי שסיכון ההעברה (מאם לעובר) הוא נמוך מאוד".

תינוק בחדר לידה. Sean Gallup, GettyImages
הנגיף הפעיל לא נמצא בשום דגימות נוזלים סביב התינוק ברחם או בחלב אם. תינוק בחדר לידה/GettyImages, Sean Gallup

לא ברור עד כמה זה יוצא דופן שאישה בהיריון עם COVID-19 מעבירה את הנגיף לעובר או לתינוקה במהלך ההיריון או הלידה. ארגון הבריאות העולמי אמר כי הנגיף הפעיל לא נמצא בשום דגימות נוזלים סביב התינוק ברחם או בחלב אם. דובר בית החולים האוניברסיטאי הלאומי בסינגפור, בו נולד אלדרין, אמר ל"סטרייטס טיימס כי "מבלי לציין את המספרים, עד כה כל האימהות והתינוקות נבדקו שליליים".

ובכל זאת, מחקר שפורסם השבוע ב-iScience, מצא כי חלב האם של נשים שחלו בקורונה והחלימו מכיל נוגדנים נגד הנגיף. המחקר, שנערך על ידי בית הספר אייקן לרפואה בבית החולים הר סיני, מצא תגובה נוגדנית חזקה בחלב האם של 15 משתתפות המחקר. איתור נוגדנים בחלב אם מעיד על כך שאמהות עשויות להעביר חסינות נגד קורונה לתינוקות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully