וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעיר מבחוץ, בריא מבפנים: כל הסיבות לאכול קיווי

קיווי אחד ביום יעזור לכם לסמן וי על הצריכה היומית המומלצת של שלל רכיבים תזונתיים חשובים. הוא משפר את מצב הרוח, נלחם בדלקות וגם עושה פלאים למערכת העיכול

מכשיר לקילוף פירות/מערכת וואלה! news

בסרטון: מכשיר מהפנט לקילוף פירות

הוא חום ושעיר מבחוץ, ירוק ועסיסי מבפנים ואתם לא נותנים לו מספיק קרדיט - לקיווי יש שפע של יתרונות בריאותיים, ואם תכירו אותם טוב יותר אולי תשלבו אותו לעתים קרובות יותר בתזונה שלכם. הוא לא ממש אופציה קלאסית כשחושבים על פירות שאנחנו משלבים בקביעות בתפריט, כמו תפוח, בננה או אפילו תפוז, אבל יש לא מעט סיבות טובות וחשובות להפוך אותו לכזה.

בפרי אחד של קיווי יש בערך 61 קלוריות, 15 גרמים של פחמימות, 3 גרם סיבים ורק 9 גרם של סוכר טבעי. רשימת הרכיבים התזונתיים שהוא מכיל מכובדת מאוד וכוללת: ויטמין C, סידן, ברזל, ויטמין B6, מגנזיום, אשלגן ועוד. ולצריכה קבועה של קיווי יש יתרונות רבים, בהם שיפור במערכת העיכול, במערכת החיסונית והמטבולית.

אכילת קיווי היא אחת הדרכים הכי פשוטות (וטעימות) למלא את מכסת הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. פרי אחד מכיל 100 גרם של ויטמין C, שהם 150 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת. ויטמין C הוא סוג של חומצה אסקורבית שהגוף זקוק לה כדי לייצר רקמת שריר, קולגן (שחשוב כל כך לבריאות ומראה העור שלנו) וגם לעצמות. יש אפילו מחקרים שמראים שאכילת קיווי מיטיבה עם חולי אסתמה ומפחיתה את שיעור צפצופי הריאות בקרב ילדים אסמתיים.

עוד בוואלה!

צמחונים וטבעונים נמצאים בסיכון גבוה למצב הרפואי הזה

לכתבה המלאה
אישה אוחזת קיווי בידיים. ShutterStock
משפר את מראה העור ומונע עצירות. אישה אוחזת קיווי בידיים/ShutterStock

ויטמין C ונוגדי חמצון נוספים שמצויים בקיווי יכולים לסייע בהפחתה של הופעת אקנה בעור, זאת משום שהם ממצקים ומותחים את העור וכן נלחמים בדלקתיות. והוא גם עשיר באשלגן, שמסייע בתפקודן התקין של הכליות ומונע היווצרות של אבני כליה וכן עוזר להפחית לחץ דם. בקיווי אחד יש כ-300 מ"ג אשלגן.

קיווי יועיל מאוד לפעילות הסדירה של מערכת העיכול, משום שהוא עתיר בסיבים ובנוזלים. סיבים מסייעים בפירוק המזון ותכולת נוזלים גבוהה תורמת לשמירה על משק המים בגוף ולמניעת התייבשות - ושתי התכונות הללו יועילו מאוד למי שסובל מעצירות.

והנה עוד יתרון מעניין של אכילת קיווי, שמורגש גם מעבר להיבטים הפיזיולוגיים הגשמיים - קיווי מכיל טריפטופן, שנחוץ לגוף כדי לייצר סרוטונין, שמשפר את מצב הרוח ותורם גם לשינה טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully