וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אכילה בשעות המוקדמות של היום באמת טובה לדיאטה?

גם אתם נמנעים בכל הכוח מלאכול בשעות הלילה המאוחרות? על פי מחקר חדש אתם סתם מבזבזים אנרגיה. אז האם הקלוריות חשובות או שהשעה בה אתם אוכלים?

איור של אישה פותחת את המקרר בלילה. ShutterStock
זה משנה בכלל באיזה שעה אוכלים? איור של אישה פותחת מקרר/ShutterStock

טרנדים של דיאטות באים והולכים, אבל אחת לכמה זמן מגיעה דיאטה שמצליחה לתפוס לה מקום של כבוד, כזו היא דיאטת צום לסירוגין, בה אוכלים את רוב המזון במהלך שמונה שעות ובשאר צמים. למרות הפופולריות הגוברת שלה, מחקר ראשוני שיוצג בפגישה המדעית הווירטואלית של איגוד הלב האמריקני 2020, מצאו כי אכילה של מרבית הקלוריות בשעות המוקדמות של היום לא השפיעה על המשקל אצל מבוגרים הסובלים מעודף משקל או סוכרת.

"תהינו זמן רב אם עיתוי האכילה במהלך היום משפיע על האופן בו הגוף משתמש ואוגר אנרגיה", אמרה עורכת המחקר ד"ר ניסה מ' מרותור, אפידמיולוגית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. "מרבית המחקרים הקודמים שנערכו בנושא לא שלטו במספר הקלוריות, כך שלא היה ברור אם אנשים שאכלו מוקדם פשוט אכלו פחות קלוריות. במחקר הזה הדבר היחיד ששינינו היה זמן האכילה במהלך היום".

החוקרים בילו 12 שבועות במעקב אחר מבוגרים הסובלים מעודף משקל. רוב המשתתפים - 90 אחוזים - היו נשים שחורות בממוצע גיל של 59. כמחצית מהמשתתפות הוגבלו בזמן האכילה וצרכו 80 אחוזים מהקלוריות שלהן לפני השעה 13:00. המשתתפות האחרות אכלו בטווח זמן של 12 שעות וצרכו 50 אחוזים מהקלוריות היומיות שלהן לאחר השעה 17:00.

כל המשתתפות אכלו את אותן ארוחות בריאות, שהוכנו מראש לצורך הניסוי. מדידות לחץ הדם והמשקל נלקחו ארבע פעמים: בתחילת המחקר וב-4, 8 ו-12 שבועות לתוך המחקר. לא משנה מתי המשתתפות אכלו, המדידות הראו שהנשים בכל קבוצה הורידו את לחץ הדם וירדו במשקל.

אישה אוכלת מהמקרר באמצע הלילה. ShutterStock
מהלך לגיטימי. אישה אוכלת בלילה מהמקרר/ShutterStock

"חשבנו שהקבוצה המוגבלת בזמן תוריד יותר משקל", אמרה מרותור. "עם זאת זה לא קרה. לא ראינו שום הבדל בירידה במשקל אצל אלו שאכלו את מרבית הקלוריות שלהם מוקדם יותר בהמשך היום. גם לא ראינו שום השפעה על לחץ הדם".

החוקרים אוספים כעת מידע מפורט יותר על לחץ הדם שנרשם במשך 24 שעות, והם יאספו מידע זה עם תוצאות המחקר על ההשפעות של האכלה מוגבלת בזמן על סוכר בדם, אינסולין והורמונים אחרים. "יחד, ממצאים אלה יסייעו לנו להבין באופן מלא יותר את ההשפעות של אכילה מוגבלת בזמן על בריאות הלב והמטבוליזם", אמרה מרותור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully