וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייגן מרקל לא לבד: כמה אחוזים מהנשים חוות הפלה טבעית?

הדוכסית מייגן מרקל פרסמה טור אישי בעיתון ה"ניו יורק טיימס" בו חשפה בכאב את ההפלה שעברה וקראה לנשים לא להתבייש לספר על החוויה המטלטלת ולשתף את הסביבה בכאב

מייגן מרקל מקריאה לבנה ארצ'י סיפור/אינסטגרם

מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס, חשפה בטור שכתבה "ניו יורק טיימס" כי היא עברה הפלה ביולי האחרון ואיבדה את בנה השני מהנסיך הארי. "משהו לא היה כשורה", תיארה מרקל בת ה-39 את הרגעים הנוראיים, "אחרי שהחלפתי לארצ'י את החיתול, הרגשתי התכווצות כואבת. נפלתי לרצפה כשהוא בידיים שלי, זמזמתי שיר ערש כדי לשמור על שנינו רגועים, המנגינה העליזה הייתה מנוגדת לחלוטין לתחושה שלי שמשהו לא בסדר", סיפרה מרקל והמשיכה, "ברגע שאחזתי ילד אחד בידיי, ידעתי שאיבדתי את השני".

"לאבד ילד פירושו לשאת צער כמעט בלתי נסבל, שרבים חווים, אך מעטים מדברים עליו", כתבה הדוכסית במאמרה. "בכאב האובדן גילינו, בעלי ואני, כי בחדר של 100 נשים, 10 עד 20 מהן יחוו מהפלה".

למרבה הצער, הפלות של היריונות הן דבר יחסית שכיח, והן מתרחשות בממוצע בכ-20 אחוזים מההריונות. עם העלייה בגיל האישה עולים גם הסיכויים להפלה טבעית - השכיחות של הפלות בנשים בנות 20 הוא כ-12 אחוזים, בעוד שבנשים בנות 40 השכיחות עולה ל-26 אחוזים.

הסיבה השכיחה ביותר להפלה טבעית היא בעיה עוברית המתבטאת בהיעדר דופק, לרוב עקב תקלה בהתפתחות העובר. סיבות אחרות יכולות להיות סיבות שחלתיות המובילות לחוסר אספקת חמצן לעובר, או סיבות של קרישיות הדם, הגורמות לחסימת אספקת הדם לעובר.

הפלה טבעית הוא מצב שבו ההיריון מפסיק להתפתח באופן טבעי, או שלא התפתח מלכתחילה, או שהדופק של העובר פסק בשלב מאוחר יותר. ישנם כמה מצבים רפואיים שנכללים תחת ההגדרה של "הפלה טבעית": הריון כימי - מצב שבו יש תשובת הריון חיובית בבדיקות המעבדה, אולם לא מתפתח שק הריון כלל. ביצית ריקה - בלטינית: BLIGHTED OVUM מצב בו מתפתח שק הריון אולם לא מתפתח כלל עובר. וכמו כן, מצב בו התפתח לכאורה הריון תקין אך העובר פסק מלחיות. במקרה כזה, אם ההפלה מתרחשת עד שבוע 12 היא נחשבת ל'הפלה מוקדמת'. ואם היא מתרחשת לאחר שבוע 12 ועד שבוע 23 היא נקראת 'הפלה מאוחרת'. הפלה המתרחשת עקב מות עובר לאחר שבוע 23, שהחל ממנו הוא נחשב לבר חיות נקראת לידה שקטה.

מייגן מרקל ובנה ארצ'י. יולי 2019. Max Mumby/Indigo, GettyImages
לא יודעת להחזיק תינוק? מרקל ובנה ארצ'י/GettyImages, Max Mumby/Indigo

מרקל המורגלת בחשיפה תקשורתית בחרה לשתף את הקוראים בהפלה שעברה, זאת על אף שהם מעולם לא ריחמו עליה מאז נכנסה למשפחת המלוכה, ועל אחת כמה וכמה מאז שהפכה לאם לבנה ארצ'י.

בקיץ של 2019 גולשים פקפקו בכישורי ההורות של הדוכסית אחרי שהיא נצפתה נושאת את התינוק על ידיה בדרך שאינה נכונה. כשארצ'י כבר היה בן שבעה חודשים, היא עשתה טעות נוספת בנשיאתו כשהוא מוחזק במנשא לתינוק. צלמי הפפראצי תפסו את הרגע שבו רצועת הכתפיים הימנית של המנשא היוקרתי שלה נשמטה מכתפה, כך שארצ'י נראה שעון על החזה של אמו בצורה עקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully