וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טעויות שאתם עושים באימונים ביתיים

מכורח הנסיבות האימונים הביתיים הפכו לפופולריים מתמיד, אבל ישנן מספר טעויות נפוצות שרובנו עושים ועלולות לגרום נזק. מאמנת ורופא ספורט מסבירים בדיוק ממה להימנע

תרגילי בטן עדן ביבס/עדן ביבס

בסרטון: מאמן הכושר עדן ביבס מדגים אימון בטן שאפשר לעשות גם בבית

אף שחדרי הכושר עדיין סגורים, תקופת הקורונה דווקא עשתה חסד עם עולם הכושר במובנים מסויימים והצליחה למשוך רבים להתנסות באימונים שמעולם לא חוו קודם. רבים הגדילו את תדירות האימונים ובנוסף לכך מרבית האימונים מועברים דרך הזום או אפליקציות דומות. מצד אחד, זה נוח וזמין יותר, אך מצד שני, מקשה על היחס האישי של המאמן למתאמן ולא ממש מאפשר התאמה פרסונלית של תכנית האימון. בשל כך רבים עלולים לבצע טעויות שיכולות להוביל לנזקים ארוכי טווח. אבל למומחי קבוצת הריצה adidas Runners יש טיפים מקצועיים שיכולים לעזור לכם להימנע מהטעויות האלה:

הטיפים של קים רכס - קפטן קבוצת הריצה ומאמנת כושר וריצה

"אימון מהבית מאפשר לנו את החופש להתגלגל מהמיטה או מהספה, עם הפיג'מה שלא היתה לנו סיבה להחליף מהבוקר, ופשוט להתחיל אימון. לא יוצאים מהבית, לא צריך לדפוק הופעה למכון ואפילו לא צריך לנעול נעליים -כאן מתחילות הטעויות", אומרת רכס.

עוד בוואלה!

ה-5 ק"ג שהעליתם בסגר מסכנים אתכם בקורונה

לכתבה המלאה
אישה עושה סקוואט באימון ביתי. ShutterStock
תעלו על מדי אימונים, זה ישמור עליכם מפני פציעות וידרבן אתכם להתאמן. אישה מתאמנת בסלון ביתה/ShutterStock

1.תמיד תנעלו נעלי ספורט
באימון אנחנו זזים וקופצים ומפעילים עומס על המפרקים והסחוסים בגוף. הרצפה לא בולמת זעזועים לכן, חשוב להגן על הגוף ולנעול נעליים גם כשמתאמנים בסלון.

2.אימון בביגוד לא מתאים
טעות נוספת היא להתאמן עם פיג'מה או עם הבגדים שלבשתם כל היום. תעשו הפרדה ותכבדו את האימון בלבוש הולם. ייתכן שתגלו שללבוש טייץ וחולצת אימון מעלה לכם את המוטיבציה להתאמן. נסו ללבוש את בגדי האימון כבר בבוקר, כך הסיכוי שיהיה לכם חשק להתאמן במהלך היום יגדל.

3.ציוד נכון ועבודה עם משקלים
באימון ביתי אנחנו צריכים להיות יצירתיים בכל הקשור לעבודה עם משקלים/התנגדות. כדי לייצר עומס וגירוי על מערכת השריר, בדומה למשקולות בחדר כושר, צריך למצוא משקולת ביתית ועובדים עם מה שיש - בקבוקי מים, קופסאות שימורים והלהיט - בקבוקי כביסה ואקונומיקה, שמגיעים עם סוג של גריפ/ידית מוכנים מראש. טעות נפוצה היא להשתמש במשקלים המאולתרים בבית מבלי לשים לב להחזקה נכונה ולעומס על מפרקי כף היד. חלוקת המשקל של בקבוק כביסה איננה כשל משקולת ולכן חשוב לשים לב שהבקבוק או המשקולת המאולתרת שיצרתם בבית, לא מושכים את המשקל בצורה שמשבשת אחיזה. נסו לשמור על מפרקים יציבים בהמשך לקו הגוף ולא לגרום להטייה של פרק כף היד.

גבר עושה אימון כושר ביתי עם משקולות בעזרת הטלפון הנייד. ShutterStock
המסך של הטלפון הנייד קטן מדי ולא מאפשר לכם לראות את התרגיל בבירור. גבר מביט במסך הטלפון הנייד בזמן אימון ביתי/ShutterStock

4.אימון דיגיטלי דרך הסמארטפון
הכי נגיש וקל להתחבר לאימון דרך הטלפון הנייד. לחיצה אחת, והמאמן כבר מולנו מתחיל לספור עד 10. אלא שהמסך הקטן מאלץ אותנו להתאמץ כדי לראות את התרגיל. נסו לחבר את הסמארטפון למחשב או רצוי אפילו לטלוויזיה, כדי שתוכלו להתאמן במקצועיות ובנחת. זו חוויה אחרת לגמרי לראות על מסך גדול את האימון ולעקוב אחר התרגילים. אתם תרגישו שאתם חלק פעיל יותר באימון ותוכלו לדייק את עצמכם בתרגילים השונים.

טעות נפוצה נוספת באימונים דיגיטליים מהבית היא לבצע את התרגיל בזמן שהמאמן מדגים. זו נטייה טבעית של הרבה מתאמנים, אך היא מובילה לתנועה לא נכונה. היו סבלניים, הסתכלו על ההדגמה, ואז בצעו את התרגיל כשמנח הגוף מדויק ואתם לגמרי מרוכזים בביצוע התרגיל ולא במסך.

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
כבו את המזגן, אתם אמורים להזיע. אישה עושה פלאנק על מזרן באימון ביתי/ShutterStock

5.טמפרטורת החדר ומיזוג האוויר
באימון ביתי, בניגוד לחדרי כושר, אנחנו שולטים בטמפרטורת החדר. איזה כיף שלא מקפיאים אותנו או לחילופין סגרו את המזגן דווקא כשאני מזיע/ה. אבל שימו לב, אנחנו נוטים לשכוח את המזגן דולק ולהתחיל אימון בלי להתייחס להשפעה של טמפרטורת החדר. מזגן זה אחלה לצפייה בנטפליקס מתחת לכרבולית או שמיכה אבל כשמתחילים להזיע באימון, המזגן (וגם המאוורר) יכול לעשות הרבה נזק. באימון תמיד עדיף בלי מזגן או מאוורר. אתם אמורים להזיע! תחיו עם אי הנוחות הזו, כדי להימנע מהתקררות ומשרירים תפוסים. תמיד אפשר לקפוץ למקלחת מיד אחרי - אתם בבית, אחרי הכל.

אימון היט HIIT. ShutterStock
אימון מול מראה יאפשר לכם לוודא שאתם מבצעים את התרגיל כמו שצריך. מתאמנים מול מראה בסטודיו/ShutterStock

הטיפים של ד"ר תומר כהן , מומחה באורתופדיה ופציעות ספורט:

חשיבות המראה
השימוש במראה בחדר הכושר הוא לא כדי לראות כמה התחזקתם או איך המכנסיים יושבים עליכם, אלא לתת לעצמכם אפשרות לבחון האם אתם מבצעים את התרגיל כמו שצריך. גב ישר, מרפקים צמודים או איך הישבן יורד בדד ליפט - את כל הדגשים האלה קשה מאוד להעריך ללא מראה גדולה וטובה. וזה עלול להוביל לפציעות, גם אם אתם מאוד מנוסים. על כן, תמיד רצוי לבצע גם את האימון הביתי באיזור שבו יש מראת גוף נגישה.

מנוחה ועומסים
בעידן שלפני הסגר, לרובנו חדר הכושר לא היה זמין כמו הסלון בבית, בין אם בגלל מרחק, עבודה או עיסוקים אחרים. בסגר אין יותר מדי מה לעשות ואנשים הגבירו את תדירות האימונים שלהם תוך זמן קצר, דבר שמעמיס על הגוף בצורה לא מבוקרת. זכרו, חשוב לתת לגוף מנוחה ולהגדיל עומסים בצורה איטית ומבוקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully