וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עונות מעבר הורסות לנו את העור - ומה עושים עם זה?

מרגישים לאחרונה שהעור שלכם מגורה, יבש, עייף, נוטה לגרד, מציק או אדמומי? כנראה שחילופי העונות משפיעים גם עליכם. הנה כל הדרכים להתמודד עם התופעות הנפוצות של עונות מעבר

אישה מורחת קרם. Giphy
תנו בלחות. אישה מורחת קרם/Giphy

אם גם אתם מרגישים בימים האחרונים שהעור שלכם יותר מגורה, יבש, עייף, נוטה לגרד, מציק או אדמומי, כנראה שחילופי העונות משפיעים גם עליכם. עונת המעבר היא הקשה ביותר לעור שלנו, שנוטה להגיב לכל שינוי בסביבה, בדרך כלל בעור יבש. השינויים במזג האויר והמעבר בין ימים חמימים לימים קרירים יותר משפיע באופן ישיר על רמת הלחות שלנו, וכתוצאה מכך העור יבש, ונראה עייף וחסר זוהר, אלסטיות וברק. חשבו על זה: ביום אחד יש כאן חום קיצי רווי לחות, ולמחרת קרירות ויובש באוויר. זה משגע את העור שלנו.

ההשפעה של עונות מעבר על העור משתנה מאדם לאדם - יש כאלה שיחושו יובש שיתבטא רק באיזור השפתיים ומעט באיזור הפנים, אחרים לעומת זאת יפתחו גרד (מציק), אקנה ואפילו אדמומיות עזה על העור. כל השינויים האלה נגרמים בעקבות חוסר יציבות בלחות שפוגעת בקצב התחדשות התאים. לכן, כדי להימנע מעור יבש בעונות מעבר יש לשים דגש רב על טיפוח עור הגוף והפנים, על מנת לאזן את תפקודו ולשמור עליו.

אז מה עושים?

הנה כמה טיפים של פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת, שיעזרו לכם לעבור את הסתיו הזה עם עור בריא:

1. ניקוי פנים
ניקוי פנים הוא חלק חשוב בשמירה על העור בכל עונות השנה. חשוב מדי יום להוריד לכלוך, אבק ושאריות איפור. ככל שהפנים נקיות יותר, כך העור מוכן לספוג מרכיבי לחות טוב יותר. בעונות מעבר יש להשתמש בחומרי ניקוי עדינים בעלי מרקם גרגירי עדין ולא גס, על מנת לא ליצור גירוי יתר של העור ולמנוע עור יבש ככל הניתן.

2. סרום
כאמור, בעקבות שינוי ברמת הלחות, העור נוטה להתייבש, ולכן הוא זקוק להזנה. שימוש בסרום מזין את העור שכן הוא חודר לשכבות העמוקות ורכיביו מונעים את היובש ואת הזדקנות העור. מעלה נוספת לשימוש בסרום היא הכנה של העור לספיגה טובה יותר של קרם לחות.

3. פילינג
הסרת תאים מתים משטח עור הפנים חושפת עור רענן ובריא, ושמירה על ניקיון העור תורמת לתהליך שמירת האלסטיות על ידי ספיגה טובה יותר של חומרי ההזנה. יש לנקות את עור הפנים בפילינג עדין בין פעם אחת עד פעמיים בשבוע. הפילינג צריך להיות ברמת גרגור עדינה על מנת למנוע פציעות על שטח העור.

4. קרמים וחומרי הזנה ליום וללילה
בעונות מעבר יש לשים דגש על הזנה טובה של העור בחומרים עשירים - מקרם לחות ליום ולילה ועד מסיכות הזנה המעניקות לעור מראה רענן ובריא. כדאי להפריד בין איזורי הפנים השונים כגון: עיניים, שפתיים, צוואר ופנים, ולהזין כל איזור לפי החומרים המיועדים לו. תהליך התחדשות התאים קורה במהלך הלילה שאנו ישנים, ולכן יש לנקות בערב טוב את הפנים ולמרוח קרם לחות לילה המאופיין במרקם עשיר יותר ובעל מרכיבים פעילים.

עוד בוואלה!

איך באמת צריך לנקות את עור הפנים?

לכתבה המלאה
גיף סודה. Giphy
תמיד חשוב. מים/Giphy

5. מקדם הגנה
בעונות המעבר יש נטייה לחשוב שקרני השמש מלטפות ונעימות. אך גם קרניים חמימות ומלטפות טומנות בחובן סכנה ונזקים לעור. לכן, יש להשתמש במסנני קרינה - בימים "רגילים" ניתן להסתפק בקרם לחות יום עם SPF 15, ובימים בהם אתם יודעים שתהיו הרבה בשמש יש צורך במקדם הגנה עם SPF 30 ומעלה. עור בהיר דורש קרם הגנה בעל SPF גבוה יותר.

6. מים
מים תורמים לחילוף החומרים ועוזרים לנו לשמור על מראה חיוני, צעיר ומבריק. שתיית מים בכמות מספקת (לפחות 12 כוסות ביום) שומרת על הלחות בגוף, וזה בא לידי ביטוי גם במראה העור.

7. מזונות המכילים אנטי-אוקיסדנטים/נוגדי חימצון
אנטי-אוקסידנטים מסייעים לעור להתמודד עם נזקי הסביבה והקרינה ומונעים את תהליך ההזדקנות. אכילה של מזונות עשירים בנוגדי חימצון, כמו ירקות ירוקים, דגים ופירות אדומים, מסייעת לגוף להתמודד עם נזקי הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully