וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות בבדיקת קורונה

במהלך בדיקת קורונה שנערכה למטופלת בריטית לאחר ניתוח, נשבר המטוש בתוך קנה הנשימה שלה וננעץ בריאתה הימנית. הרופאים הצליחו לחלץ אותו בהליך אנדוסקופי

בדיקות קורונה בגימנסיה העברית, ירושלים, 31.5.2020/צילום: בית החולים הדסה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון: מתחם בדיקות קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים

בדיקת קורונה היא אירוע מספיק מלחיץ ולא נעים גם בלי להוסיף לו חרדות ממקרי קיצון, אבל כשראינו את הסיפור הזה לא יכולנו להתאפק. מטוש של בדיקת קורונה נשבר וחציו נפל לתוך קנה הנשימה של מטופלת, במהלך בדיקה שערכה לה אחות בבית החולים.

מדובר בחולה בת 51 שעברה ניתוח בבית החולים האוניברסיטאי בלסטר שבבריטניה, שבמסגרתו היא עברה פיום קנה - הרופאים ביצעו חתך בגרונה, שדרכו הוחדר צינור שסייע לה לנשום מבלי להשתמש באף או בפה. במהלך אישפוזה בבית החולים עלה החשש שהיא נדבקה בקורונה, ולכן אחת האחיות התבקשה לערוך לה בדיקה.

היות שהאישה בשלב זה לא נשמה מהפה או מהאף (בגלל פיום הקנה שבוצע בה), סביר להניח שגם לו נדבקה בנגיף הוא לא היה נמצא בדרכי הנשימה העליונות שלה, שכן אלה לא היו בשימוש. לכן, האחות נטלה את הדגימה על ידי החדרת המטוש לקנה הנשימה של המטופלת, דרך הצינור שהותקן בגרונה.

עוד בוואלה!

אנשים עם סוג הדם הזה נדבקים פחות בקורונה

לכתבה המלאה
מטוש של בדיקת קורונה שנשבר בתוך קנה הנשימה של מטופלת בבריטניה. BMJ case reports, אתר רשמי
המטוש שנשבר בתוך קנה הנשימה של מטופלת בבריטניה/אתר רשמי, BMJ case reports

המטוש, שמיוצר כך שהוא יכול להישבר באמצע כדי שיוכל להיכנס לתוך מבחנה לאחר נטילת הדגימה, נשבר לשניים בזמן הבדיקה, ומחציתו נפלה לתוך קנה הנשימה של החולה ונתקעה בתוך אחת מריאותיה. קחו שניה להתאושש מהתיאור הזה.

הרופאים לא הצליחו לראות את המטוש הדקיק בצילום רנטגן או בסריקת CT, אך הם הצליחו להבחין בנפיחות יוצאת דופן בריאתה הימנית של החולה. הם החדירו מצלמה לדרכי הנשימה שלה ואז זיהו את המטוש נעוץ שם. למרבה המזל הם הצליחו לשלוף אותו בהליך אנדוסקופי.

"המקרה הזה מדגיש את הצורך בהנחיות ברורות יותר לגבי אופן איסוף הדגימות לבדיקות קורונה מחולים עם פיום קנה ובאזהרות מפני מכשולים אפשריים בהליך בדיקה כזה", כתבו הרופאים מבית החולים בסיכום התיעוד הרפואי של המקרה, שהתפרסם בכתב העת הרפואי BMJ.

סריקת CT של ריאותיה של מטופלת שמטוש של בדיקת קורונה נשבר בקנה הנשימה שלה ונתקע בריאה הימנית. BMJ case reports, אתר רשמי
סריקת CT של ריאותיה של המטופלת - החץ הקטן מסמן את האיזור שבו ננעץ המטוש/אתר רשמי, BMJ case reports

בבדיקה רגילה המטושים מועברים על ידי הבודק בתוך הרקמות הפנימיות של הלוע והאף, ולכן הם מחוברים למקל ארוך, שמאפשר לבודק להגיע מספיק עמוק כדי לאסוף דגימה אמינה. אך הם ארוכים מכדי להיכנס לתוך מבחנה ולכן המטושים מתוכננים כך שהם יכולים להישבר לחצי, כדי שיתאימו לתוך המבחנות שבהן הם נשלחים אל המעבדה.

"המקרה המתואר מדגיש את פוטנציאל הסיכון בנטילת דגימות דרך פיום קנה, ומסוכן במיוחד בנסיבות של מגיפת Covid-19 שדורשת מאנשי הצוות הרפואי לעטות ציוד מגן מסורבל, שמגדיל את הסבירות לטעויות אנוש" - כתבו החוקרים בסיכום המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully