וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת חדשות טובות: תינוקות שרק נולדו לא נדבקים מאימם בקורונה

התוצאות אומנם כוללות שני מקרים יוצאים מהכלל, אך לא ידוע בוודאות מהיכן בדיוק נדבקו התינוקות. ובכל זאת ב-98 אחוזים מהמקרים שנבדקו - הנגיף לא עבר מהאם לתינוקה

בווידאו: טראמפ על ילדים שחלו בנגיף הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מתחילת מגיפת הקורונה ועד עכשיו התפרסמו כמה עשרות אלפי (!) מחקרים ייחודיים הנוגעים ל- COVID-19. אך מעטים יחסית התייחסו לשאלה האם נשים בהיריון יכולות להדביק את תינוקותיהן.

חוקרים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בדקו מקרים של 101 תינוקות שנולדו לאמהות עם COVID-19 בשני בתי חולים בעיר ניו יורק (המרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה אירווינג ובית החולים לילדים מורגן סטנלי בניו יורק) בין ה-13 במרץ ל-24 באפריל 2020. הם פרסמו את תוצאות במחקר בכתב העת לרפואת ילדים JAMA.

לפי המחקר, לא סביר שאישה שנמצאה חיובית ל-COVID-19 תעביר את הזיהום ליילוד שלה. אומנם שני תינוקות מבין התינוקות שנחקרו נדבקו בנגיף, אך החוקרים לא יכלו לאשר אם ההדבקה התרחשה לפני הלידה או אחריה. בכל מקרה כל 101 התינוקות נותרו בריאים במהלך תקופת מעקב של שבועיים.

"במהלך המגיפה, המשכנו לעשות את מה שאנחנו עושים בדרך כלל כדי לקדם קשר והתפתחות אצל תינוקות בריאים, תוך נקיטת אמצעי זהירות נוספים כדי למזער את הסיכון לחשיפה לנגיף", הסבירה עורכת המחקר, ד"ר סינתיה גיאמפי-באנרמן, מומחית למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת קולומביה.

אותם "אמצעי זהירות נוספים" היו מוכרים. מותר היה מגע ישיר וגם הנקה, אך נדרשה לבישת מסיכה, לצד שטיפת ידיים ושדיים לפני מגע. כמו כן הוצבו אמצעי ריחוק חברתי: תינוקות שנשארו בחדרי אימם נחו בעריסות המרוחקות מטר וחצי מההורה.

רופא בבית החולים לילדים שחלו בקורונה בווהאן, סין. 10 מרץ 2020. רויטרס
האימא לא מסכנת את העובר בלידה. רופא מטפל בתינוק שנדבק בקורונה/רויטרס

המחקר הטיל ספק בהנחיות קודמות שהזהירו מפני קשר הורה וילד. דני דומיטריו, דוקטורנט לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה בקולומביה, ועורך נוסף של המחקר חשש מגישה זהירה זו.

"המלצות אלה הושמעו בהעדר נתונים על שיעורי העברת האם-ליילוד SARS-CoV-2 והן מבוססות על ניסיון בהעברת אם-יילוד של מחלות זיהומיות אחרות", הצהיר בהודעה לעיתונות, "חלק מההמלצות מתנגשות עם מה שאנו יודעים על היתרונות ההתפתחותיים של הנקה מוקדמת ומגע עור לעור. המחקר שלנו מראה כי אמצעים אלה עשויים שלא להיות נחוצים לתינוקות בריאים עם אמהות חיוביות לקורונה".

לדבריו, למרות ש-COVID-19 היא מחלה מדבקת ביותר, מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על כך שהסיכון שאם תעביר אותה לילוד שלה הוא מזערי. אותם אמצעי בטיחות המשמשים בחיי היומיום צריכים להספיק בכדי להפחית סיכון להדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully