וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמנתם בסגר? הנה אימון של 4 דקות לבטן שטוחה

אתם בוודאי חושבים שאימון של כמה דקות לא ישנה כלום - אבל אתם טועים. מאמן הכושר אור גרמן הכין עבורנו אימון טבטה שמתמקד בשרירי הבטן ומבטיח תוצאות

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

כולנו כבר יודעים שהשמנה מזיקה לבריאות, ורובנו גם יודעים ששומן בטני הוא המזיק ביותר. שומן בטני הוא הסוג המסוכן ביותר של שומן משום שהוא עוטף את האיברים הפנימיים ומגביר את הסיכון למחלות לב, סוכרת ועוד מצבים רפואיים חמורים. מחקרים אף מצאו קשר בין השמנה בטנית לבין דמנציה וירידה בנפח המוח.

בימים טרופי קורונה אלה נראה שקשה להימנע מהשמנה - כולנו נמצאים הרבה יותר בבית, חדרי הכושר סגורים והסטרס גורם לנו לאכול יותר, ולא את הדברים הנכונים. אבל זו לא גזירת גורל, ואתם בהחלט יכולים להקדיש כמה דקות לאימונים שישפרו את המטבוליזם שלכם וישרפו שומן. כדי לעזור לכם לעשות את זה, מאמן הכושר אור גרמן אסף 4 תרגילים שמכוונים ישר לבטן.

איך עושים את זה?

האימון המוצג בסרטון הוא אימון טבטה - אימון של 4 דקות הבנוי מחזרות קבועות של 20 שניות עבודה ו-10 שניות מנוחה. לדברי גרמן, שיטת האימון הזו מומלצת במיוחד משום שהיא עובדת על מחזוריות, דופק ועצימות גבוהה. האימון אמנם קצר מאוד - 4 דקות, כאמור - אבל הוא מעלה את הדופק מהר ועובד באופן ממוקד על קבוצת השרירים שמעניינת אתכם באמת.

אלה התרגילים שמרכיבים את האימון: (4 תרגילים, 2 חזרות)

  • סיט אפ עם רוטציה - שילוב של עבודה על שרירי הבטן רקטוס אבדומינל (מה שאנחנו מכירים כ-"קוביות") ואקסטרנוס אובליקס (או בשמו המוכר - אלכסונים). שוכבים על הגב עם רגליים ישרות וכפות הרגליים במצב של פלקס, מתרוממים וכאשר מגיעים למעלה מבצעים לצד אחד. בכל עליה מסתובבים לצד אחר.
  • כפיפות צפרדע עם אגרופים - שילוב עבודה של שרירי הבטן עם עבודה של כוח מתפרץ בהוצאת אגרופים. שוכבים על הגב ומכניסים את הבטן חזק פנימה כדי להדק את הגב אל הרצפה. מצמידים את כפות הרגליים אחת לשניה ופותחים את הברכיים לצדדים (ישיבת צפרד). עולים למעלה ומוציאים 2 מכות אגרוף בכל עלייה.
  • פלאנק ג'קס - תרגיל שמתמקד בעבודת שרירי הליבה שתומכים בעמוד השדרה ומייצבים את הגוף באמצעות שרירי הבטן והגב. יש למקם את המרפק בקו ישר עם הכתף, להכניס את הבטן חזק ולשמור אותה בפנים כמה שאפשר לכל אורך ביצוע התרגיל. חשוב לשמור את האגן קרוב לרצפה, ולבצע את פתיחת הרגליים וסגירתם בצורה מבוקרת.
  • היפ טרסט שולחן - משלב עבודה של שרירי הליבה עם האגן. כאן נכנס לתמונה גם חיזוק של שרירי הישבן והרגליים, תוך כדי מתן דגש על שרירי הליבה שלנו. מתיישבים על הרצפה בצורה של L כאשר כפות הידיים מונחות לצידי הגוף - ומגלגלים אגן פנימה עד ליצירה של גשר בצורת שולחן, כאשר הגענו למצב גשר חשוב לתת כיווץ נוסף בשרירי הישבן על מנת להרגיש את העומס כמו שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully